Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Posledný raz v Nitre

Týmto nadpisom som nemyslela to, že do Nitry už nikdy viac nepôjdem, ale to, že skoro po dvoch týždňoch od mojej návštevy tohto mesta chcem ukončiť sériu článkov s fotografiami Nitry.  Tieto sú z pešej zóny, spred nitrianskeho Divadla Andreja Bagara a zopár pohľadov na Nitru z hradu. Som rada, že som čas na návšteve u sestry využila aj prechádzkou po Nitre. Spolu s jarnými článkami, ktoré som publikovala na blogu Mimi a jej svet, tak končím tému Nitra a jej okolie.

6 responses to “Posledný raz v Nitre

  1. Giga 30. septembra 2012 o 20:45

    Miasto to oglądałam osobiście i bardzo mi się podobało. Przepraszam , za pęcherza na stopie. Pozdrawiam cieplutko.

  2. Daniela 1. októbra 2012 o 8:29

    Žiadnu blogerku z Nitry si tu zatiaľ neobjavila? Možno nejaká existuje a pôjdeš na stretnutie s ňou aj do Nitry 🙂

  3. Jarka 1. októbra 2012 o 8:38

    Ta Nitra je opravdu překrásné město a zdá se mi i nějaká čisčí a úhlednější než Bratislava. Kdybych se někdy dostala na Slovensko, určitě bych chtěla Nitru vidět. 😎

  4. Daniela 1. októbra 2012 o 8:43

    No veď aj toto sa o Nitre dočítaš na jednej z webových stránok o Nitre:
    Nie je mnoho miest, ktoré by príroda obdarovala takým krásnym prostredím a výhodnou polohou ako Nitru. Hovorí sa, že bola (podobne ako Rím), založená na siedmich pahorkoch – na Zobore, hradnom kopci, Kalvárii, Čermáni, Borine, na Vŕšku a Martinskom vrchu. S jej menom sú spojené počiatky slovenských dejín, mená Pribinu, Svätopluka, sv. Cyrila a sv. Metoda, i zmienka o prvom kresťanskom chráme na našom území a o zavedení prvého slovienskeho písma.

    Počiatky jej osídlenia siahajú však až do praveku, ako to dokumentujú početné archeologické nálezy na území mesta. Už pred 30 000 rokmi bola husto osídleným územím. Osady prvých roľníckych obyvateľov boli na území mesta už takmer pred
    6 000 rokmi.

  5. Daniela 1. októbra 2012 o 8:44

    Giga, aspoň vidíš, že som neklamala, keď som u teba písala, že mne urobia všetky topánky pľuzgiere, nielen tie, ktoré som mala obuté u teba v Barcelone :-))

  6. Daniela 2. októbra 2012 o 8:32

    Ja si skôr myslím, že blogerku v našom veku z Nitry nenájdeš. Neverím, pretože na Slovensku je táto zábava dosť zaznávaná. Viem to od ľudí z môjho okolia.

Pridaj komentár

