Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Nitriansky hrad

Aj vy ste na tom podobne ako ja? Chodievam do niektorých miest, pretože tam mám príbuzných či známych, no len málokedy sa stane, že zájdem do mesta aj ako turista. Takto to bolo aj s Nitrou, kde žije moja sestra. Zo sídliska, kde býva, skoro vôbec nechodievame niekde do mesta. Naposledy sa tak stalo možno pred dvanástimi rokmi.  Vtedy sme si so sestrou zašli na pešiu zónu, na večeru v meste, na kúpalisko aj na hrad. Odvtedy nič. Ale tento rok som si povedala, že dosť, už sa musím pozrieť aj na mesto a jeho okolie. Moje predsavzatia som začala realizovať v máji a teraz v septembri som v prehliadke mesta pokračovala.

Na jar som bola na Kalvárii, na Zobore a v priľahlých lesoch a tiež aj neďaleko Nitry pri kostolíku v Dražovciach. Nitriansky hrad som už vtedy fyzicky nezvládla. Preto som si naň vyčlenila krásny slnečný deň pred viac ako týždňom. Odvtedy, čo som tam bola naposledy, sa tam naozaj zmenilo veľmi veľa. Musím podotknúť, že k lepšiemu.

6 responses to “Nitriansky hrad

  1. Jarka 27. septembra 2012 o 9:22

    Tvoje sestra žije v krásném městě, tvoje fotky, jsou toho důkazem. Všimla jsem si i sochy Jana Pavla II. a musím říct, že si je na ní opravdu podobný. 😉 A na jedné vidím i lešení, svědčící o tom, že v tom místě probíhá rekonstrukce a to je moc dobře o památky je potřeba se starat.

  2. Daniela 27. septembra 2012 o 10:36

    Je to tak, hrad prešiel viditeľnou rekonštrukciou. So stavom, ako som ho videla naposledy, sa to nedá ani porovnať.

  3. Odowakar Uke 27. septembra 2012 o 10:42

    No to je právě to. Jezdíme daleko do ciziny a u nás a u našich nejbližších sousedů se nádherně restaurují památky. No prostě mám velké dluhy v cestování!
    Zeptám se, nemá se také u Vás točit remake legendárního filmu Angelika? Točí se v Rakousku a má se točit i u nás v Telči, v Praze, v Kroměříži a na Pernštejně.
    http://robert-hossein.webnode.cz/news/ariel-zeitoun/
    http://www.super.cz/15524-tahle-carokrasna-francouzka-bude-novou-angelikou-a-tocit-bude-i-u-nas-co-na-ni-rikate.html

  4. Daniela 27. septembra 2012 o 19:00

    Čo sa týka Angeliky, to ti neviem odpovedať, pretože mňa to ani nezaujíma. Nečítala som knihu Angeliku, nevidela som film a ani ho asi nikdy vidieť nebudem. Ani tie staré a ani ten nový. Mňa tá téma vôbec nebaví 😦 Ale v dnešných popoludňajších správach som videla na obrazovke Angeliku a nejaké ďalšie tváre, takže som sa dovtípila, že sa bude natáčať nová verzia. Mali sme vypnutý zvuk, lebo sme si práve z počítača púšťali jedno video. A čo sa toho cestovania týka, práveže ja som sa v poslednom období viac zamerala na Slovensko, keďže na zahraničné dovolenky teraz peniaze nemám 😦 A chcela by som prísť aj do Prahy.

  5. GirlSprout 29. septembra 2012 o 4:54

    It’s fun to revisit places you haven’t been in a while. I like the photo of statue (img-591) very much.

    Je to legrace, aby prehodnotil miesta, kde ste neboli vo chvíli. Páči sa mi na fotografiu sochy (IMG-591) veľmi veľa.

  6. Daniela 29. septembra 2012 o 20:22

    This statue has a name Corgoň. I added text under the photo.

Pridaj komentár

