Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Dnes je Svetový deň cestovného ruchu

27. september je dňom Svetového cestovného ruchu. Cestovný ruch je jedno z najväčších svetových hospodárskych odvetví. Účelom tohto dňa je zvýšiť povedomie o úlohe cestovného ruchu v rámci medzinárodného spoločenstva a ukázať, ako to ovplyvní sociálne, kultúrne, politické a ekonomické hodnoty po celom svete.

Ročne prekročia hranice štátov milióny a milióny turistov. Tým, že cestujeme, nielenže spoznávame svet, navzájom sa spoznávajú rôzne kultúry, ich zvyky a tradície a tým sa aj my obohacujeme. Finančné prostriedky vložené do cestovania dávajú prácu množstvu ľudí na celom svete.  Okrem ekonomických prínosov má cestovanie aj iný celospoločenský význam. Prispieva k nadväzovaniu priateľstiev, rodiny trávia čas spolu, umožňuje ľuďom spoznávať históriu, geografiu, gastronómiu.

V mojom osobnom cestovaní a spoznávaní iných krajín nastal pred pár rokmi útlm. Bohužiaľ. Dúfam, že to tak nezostane už navždy. Mám šťastie aspoň v tom, že môžem čerpať zo spomienok a skúseností, ktoré som nadobudla v predošlých rokoch. Niektoré zo spomienok, hlavne tých v podobe fotografií, som zaznamenala aj na mojom blogu  Potulky svetom. No množstvo spomienok a zážitkov zostáva naďalej len v mojej hlave. Tam, kde mi to nikto nevezme. To je bohatstvo, ktoré zostane navždy len moje.

Potulky svetom

9 responses to “Dnes je Svetový deň cestovného ruchu

  1. Le fille Ash 27. september 2012 o 22:44

    Ano.. vzpomínky. Ty jsou nedílnou součástí našeho já. Bez nich by to nebylo ono. A obzvláště, když je kde, a odkad, je čerpat. To je potom nedocenitelný dar.
    A co se cestování týče, cestuji ráda. Pravda, někdy jsou ty hodiny strávené v dopravním prostředku dosti úmorné, ale potom to stojí za to. Ráda poznávám nové kouty zeměkoule. A pevně věřím, že se mi podaří navštívit ještě ty, které mne dosud tolik lákají..

  2. Natty 28. september 2012 o 7:39

    Danielko, každé období života má své krásy, i když nyní necestuješ jako dříve, určitě máš jiné koníčky, kterým se můžeš věnovat a na to před…. můžeš vzpomínat a při prohlídce foteček se přenést do minulosti. Ale dokud můžeme, je lepší jen nahlédnout a pak zase honem do budoucnosti, je tolik krásy, štěstí co nás může potkat a nemusí to být jen cestování. Pěkný a pohodový víkend.

  3. Daniela 28. september 2012 o 9:08

    Áno, mám iné koníčky ako v časoch, kedy som viac cestovala. Teraz sa viac orientujem na moje bližšie okolie. Veď mnohé neďaleké miesta som navštívila len v týchto posledných rokoch.

  4. Daniela 28. september 2012 o 9:16

    Ale splnenie si takého cestovateľského cieľa, aký si si splnila ty, to som ešte v mojich rokoch nezrealizovala 🙂 Vieš, že aj to cestovanie vnímam ako poznávanie? Preto sa nebránim ani cestovaniu na dlhšie vzdialenosti autobusom, či vlakom. Spomeniem tu jeden zážitok, ktorý som si uvedomila na jednej z dovoleniek v tuniskej Djerbe. Išli sme z hotela na 3-dňový výlet na pevninu. Nechápala som osobu, ktorá sedela v autobuse vedľa mňa, keď si počas cesty autobusom sadla a zatvorila oči, ako keby chcela spať. Ju vôbec nezaujímalo to, čo bolo za oknami autobusu a to sedela pri okne. Pritom tam bola prvý raz v živote. Naopak ja, s otvorenými očami dokorán, aby mi nič neuniklo.

  5. GirlSprout 29. september 2012 o 4:49

    I wished I traveled more. It looks like you visited many wonderful and beautiful places.

    Priala som si najazdených viac. Vyzerá to, že ste navštívili mnoho nádherných a krásne miesta.

  6. Daniela 29. september 2012 o 20:07

    Vidíš, ja sa do Piešťan chystám už dva roky. Aj napriek tomu, že som sa narodila iba 30 km od Piešťan,bola som tam iba raz.

  7. Daniela 29. september 2012 o 20:16

    It is my wish too.

  8. Daniela 2. október 2012 o 8:33

    Ja som ani nepozerala, pod akým článkom je komentár napísaný, odpovedám priamo v komentároch. Takže nevadí 🙂

  9. Le fille Ash 2. október 2012 o 15:04

    A to je dobře.. 🙂 Já také sice při cestách zavírám oči, ale to je tím, že mne zkrátka ten autobus či vlak dostatečně ukolébávají.. No jo. Ale je pravdou, že je to škoda. Někdy to chce ty oči udržet!

Pridaj komentár

