Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Mesto, ktoré ma prekvapilo

Komárno

Keď napíšem, že som cez toto mesto prechádzala autom možno päťdesiatkrát, tak to nepreháňam. Určite to bolo aj viackrát. Vždy sme prešli cestným ťahom z Bratislavy do Štúrova, ale nikdy sme do mesta nevošli. No už niekoľko rokov ma toto mesto lákalo a plánovala som tam počas tohto leta aj výlet na bicykli. Lenže to boli stále iba plány a nič z toho sa až donedávna neuskutočnilo. Až pri mojej poslednej návšteve sestry v Nitre sme úplne neplánovane išli aj do Komárna.

Nápad vznikol úplne spontánne vtedy, keď sme boli pri kolárovskom mlyne. Aj keď sa už popoludnie prechyľovalo k jeho druhej časti a svetelné podmienky na fotografovanie už neboli najlepšie, zaparkovali sme na jednom parkovisku neďaleko centra a išli sme na prechádzku mestom. Najviac som bola zvedavá na  Námestie Európy, o ktorom som už veľa počula, aj čosi videla v televízii. No nezostali sme len na tomto námestí, prešli sme si mesto až na Alžbetin most na hranicu s maďarským mestom Komárom. To, čo som v meste videla, ma veľmi prekvapilo. Netušila som, že hraničné mesto na ľavom brehu Dunaja  je tak bohaté na históriu, o čom svedčia mnohé pamiatky a množstvo sôch doslova na každom kroku.

8 responses to “Mesto, ktoré ma prekvapilo

  1. Jarka 26. septembra 2012 o 13:11

    No to je nádhera. Moc se mi líbí ty staré domy, snad všechny mají zajímavé fasády a krásná podloubí, úvodní snímky, mi doslova vyrazily dech. V Komárně, je krásně. 😀

  2. Dani 26. septembra 2012 o 17:52

    Nadherne mesto !!!

  3. Jana Chmelová 26. septembra 2012 o 19:27

    Aj mňa toto mesto prekvapilo, keď som ho navštívila pred rokmi prvýkrát. Rada sa tam vraciam. Mimochodom, tí dvaja bodnutí sršňom patria k Európskemu námestiu? 😀 😀 Ďalšie súsošie? 😀

  4. Daniela 27. septembra 2012 o 8:41

    Vôbec neviem, či tie domy sú postavené nanovo, či sú to len prerobené staré domy. Ale škoda, že to námestie nie je dokončené.

  5. Daniela 27. septembra 2012 o 8:41

    Na maďarských hraniciach, takže ani do Rumunska nie je odtiaľ až tak ďaleko 🙂

  6. Daniela 27. septembra 2012 o 8:42

    Veď si prečítaj, čo je napísané pod fotkou. Iba pod ňu som dala text 🙂

  7. Isia 29. septembra 2012 o 19:30

    Fakt krásne mesto. Južné Slovensko veľmi nepoznám. Takže ďakujem za motiváciu na “budúce” výlety.

  8. Daniela 29. septembra 2012 o 20:19

    Dúfam, že sa mi na budúce leto podarí zrealizovať aj toľko plánovaný bicyklový výlet do tohto mesta a tiež aj do maďarského Komáromu.

Pridaj komentár

