Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Vodný mlyn v Kolárove

Pred necelým rokom som absolvovala prvú cyklistiku na Slovensku, kedy som bicykel kombinovala s vlakom. Dovtedy som tak bola iba v Rakúsku. Cieľom tejto mojej kombinovanej slovenskej cyklistiky boli vodné mlyny na Malom Dunaji.  Počas dušičkového novembrového dňa sme absolvovali Tomášikovo, Jahodnú, kde sme ale mlyn nenašli a Dunajský Klátov. Zostali mi nenavštívené ešte dva známe mlyny. V Jelke a v Kolárove. Myslela som, že na tie ostatné si vybehnem na bicykli v tomto roku. Bohužiaľ, niektoré okolnosti zapríčinili, že sa žiadna cyklistika v tomto roku nekonala. Preto som bola veľmi rada, keď mi sestra oznámila, že na sobotu naplánovali pre mňa výlet do Kolárova. Presnejšie,  k vodnému kolárovskému mlynu. Bolo to práve pred týždňom.

K tomuto mlynu som teda neprišla na bicykli, ale autom. Mlyn sa nachádza na okraji mesta Kolárovo. Jeho areál sa rozprestiera medzi tokmi dvoch riek – Váhu a mŕtveho ramena Malého Dunaja. Je to krásny prírodný areál, v ktorom sme sa zdržali hodinu a pol. Prešli sme si vlastne celý polostrov, kde sme mali možnosť vidieť nielen peknú prírodu, ale aj množstvo rôznej zveri. Od husí, cez kozy až po kone. A aby som nezabudla aj žaby, potkana a sršne, ktoré zanechajú u mojej sestry a jej partnera určite dlhú spomienku na návštevu tohto miesta.

V budove mlyna je aj múzeum, ktoré sme však nenavštívili, pretože sme prišli 15 minút po začiatku jeho prehliadky. Pre tých, ktorí sa tam v budúcnosti chystajú, začiatky prehliadok začínajú  o celej hodine. Keď začala ďalšia celá hodina, to sme už boli na opačnom konci polostrova.

Tak, ako vždy, nechám radšej o tomto mieste rozprávať fotografie.

P. S.

Keďže vás fotografie vodného mlyna zaujali, dopĺňam text o adresu na článok o jeho histórii.

Vodný mlyn Kolárovo

 

 

19 responses to “Vodný mlyn v Kolárove

  1. Jana Chmelová 22. septembra 2012 o 10:39

    Bol to krásny výlet, až na tie sršne. Teraz sa už nad tým smejem, ale vtedy mi bolo skôr do plaču. A keď si spomeniem ako sme s Vladom chodili po Komárne so sáčkami s ľadom na hlavách, tak sa zase neviem zdržať smiechu 🙂

  2. Daniela 22. septembra 2012 o 10:41

    Pouvažujem, či v nasledujúcom článku o Komárne nepridám aj jednu fotku so sáčkami s ľadom :-))))

  3. Jarka 22. septembra 2012 o 12:04

    No páááni, to je překrásné místo, ten most na kůlech ozdobený květinami i mlýn sám, je nádherný. 😀 Ale co to čtu?! Zdá se, že se setkání se sršni neobešlo bez následků. Ještě štěstí, že není sestra na takové bodnutí alergická, nedovedu si ani představit, jak to muselo bolet. Ten sáček s ledem, byl dobrý nápad.

  4. VendyW 22. septembra 2012 o 12:22

    Tak to bych spíš řekla že je někde v Americe než na Slovensku. jsou to nádherné stavby ale ten mos s těma pelargoniema mne tedy dostal! Je to nádhera….a krásné fotky 🙂

  5. Katka 22. septembra 2012 o 20:38

    To jsou kouzelné obrázky. Mně to připadá jako kulisy do pohádkovýho filmu.
    A pak mě v každém tvém článku zaujme nějaký gramatický rozdíl mezi češtinou a slovenštinou. Tady třeba česky: poloostrov, slovensky:polostrov. Je to logické, ale dokud to nevidím, nedojde mi to.

  6. Ella 23. septembra 2012 o 0:38

    Podle fotek je to krasny mlyn a na krasnem miste.Ten most je moc hezky zdobeny.

  7. Daniela 23. septembra 2012 o 9:25

    Pichnutie nechalo následok, sestra sa ešte na druhý deň zobudila so zapuchnutým okom. Poštípali ju na čele. Ale ako som sa dozvedela z internetu, zvyknú takéto poštipnutia sršňami dopadnúť aj oveľa horšie, dokonca aj najhoršie, ako môžu 😦 Aby sme vedeli, čo máme robiť, sme telefonovali domov, aby sa pozreli na internete.

  8. Daniela 23. septembra 2012 o 9:26

    Neviem, či si klikla aj na odkaz, ktorý mám hneď na začiatku článku, ale takýchto mlynov máme na južnom Slovensku viac.

  9. Daniela 23. septembra 2012 o 9:39

    Tento vodný plávajúci mlyn má aj dosť zaujímavú históriu. Keďže sme neboli na prehliadke, dozvedela som sa o nej iba z internetu. Na youtube som našla video, ktoré síce vyrobili Maďari, ale sú tam slovenské titulky. No a s tou slovenčinou a češtinou je to tak. V rovnako znejúcich slovách sú rozdiely 🙂

  10. Daniela 23. septembra 2012 o 9:40

    Mali sme šťastie na počasie, pretože som videla pred chvíľou zopár videí, ktoré boli natočené za nepriaznivého počasia a vtedy to tam až tak pekne nevyzerá.

  11. Daniela 23. septembra 2012 o 9:43

    Asi sa ani nebudeš čudovať, veď sme na Slovensku, ale sestra mi hovorila, že im už takáto muškátová výzdoba aj zmizla. Ukradli im ju 😦 Vieš, že mne by nad tým ani nenapadlo rozmýšľať? A stará sa o ňu majiteľ mlyna, tak, ako aj o ostatný areál.

  12. Giga 23. septembra 2012 o 19:00

    Witam Cię serdecznie po moich wakacjach . Nie jest mi teraz łatwo dotrzeć do Ciebie. Muszę wchodzić prze ostatni Twój komentarz u mnie. Daniela nie dała linka do tej stronki u mnie ( jako obserwator), a mnie blog nie chce przyjąć linka, mam napis, że mam za dużo obserwatorów :(. Boje się, że Ciebie “zgubię”, a nie chce tego. Miejsce, które odwiedziłaś i pokazałaś jest piękne, a i zdjęcia śliczne. Pozdrawiam cieplutko.

  13. Katka 23. septembra 2012 o 22:55

    Dnes jsem si prohlédla i další mlýny a podzimní snímky řeky a stromů….náderná nostalgie. Jeden snímek mi teď tvoří pozadí. Ráda je střídám, jak kde co najdu. Tvůj vystřídal vlaštovky na drátě (protože už odletěly) od Sarielem. Smím? V práci mám zase něco od Hanky, to je taky stálá inspirace.

  14. Natty 24. septembra 2012 o 4:44

    Danielko, tak jsem prohlédla fotečky mlýna, jsou opravdu krásné. Výlet byl určitě pěkný, i když ne na kole. Přeji sluníčkový nový týden.

  15. Daniela 24. septembra 2012 o 7:55

    Som prekvapená, že sa nenachádzam medzi tvojimi viac ako 500 nasledovníkmi tvojho blogu. Mne totiž v blogeri chodia tvoje novinky. Teraz som zmenila odkaz na môj blog. Namiesto Mimi a jej svet som tam dala Zrkadlenie.

  16. Daniela 24. septembra 2012 o 7:57

    Som rada, že aj z mojich fotografií si si vybrala niektorú, na ktorú sa budeš nejaký čas pozerať viac 🙂 Ale stačí ti fotka v takom rozlíšení, v akom ich dávam na blog?

  17. Daniela 24. septembra 2012 o 7:58

    Priznám sa, veľmi rada by som bola prišla aj tento mlyn pozrieť na bicykli, no je fajn, že som ho videla aj takýmto pohodlnejším spôsobom 🙂

  18. Jana Chmelová 25. septembra 2012 o 18:42

    však na pobavenie daj 🙂

  19. Daniela 31. mája 2013 o 8:32

    Webová stránka http://www.vodnymlyn.sk nefunguje.
    14.januára 2013 nás nečakane opustil Ivan Šáli, dlhoročný predseda Spolku Vodný mlyn v Kolárove. Ivan bol výnimočný človek! Vizionár, ktorý šiel vytrvalo za svojimi snami. Zanechal po sebe dielo, ktoré významne obohatilo nielen Kolárovo, ale i širší región. Plávajúci mlyn a jeho okolie zostanú jeho trvalým pomníkom. Tu bude jeho duša stále prítomná. Bol milovník prírody i neskrotného života. Pri Malom Dunaji vytvoril oázu kľudu, priam mýtické miesto, kam sa ľudia radi vracajú, bez ohľadu na vek i národnosť. Vyše dvadsať rokov sa venoval budovaniu stavieb v duchu pôvodnej vidieckej architektúry, organizoval nespočetné kultúrne i ochranárske podujatia. Neboli to ľahké roky. Jeho ostrov navštívili tisícky ľudí a ešte ďalšie navštívia. Ivan bol neprehliadnuteľný. Vkladal sa celý do toho, čo robil. Odišiel predčasne, chcel toho dokázať ešte viac.

Pridaj komentár

