Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Žlté pole

Ako som už v predošlom článku písala, víkend som strávila u sestry v Nitre. Aj touto cestou sa jej ešte raz chcem poďakovať, že mi venovali čas, aby som mohla spoznať miesta, na ktorých som ešte nikdy nebola.  V sobotu popoludní sme z Nitry išli na zmrzlinu do Jelenca. Výborná, uvarená a vymiešaná čiernohorskými majiteľmi. Zariadili sme sa podľa jednej z desiatich rád, ktoré viseli v tejto zmrzlinárni. Bola to tá desiata  a znela:

Kad vidiš đe jedu i piju, primakni se; kad vidiš đe rade, izmakni se da ne smetaš.

Urobili sme veľmi dobre, pretože takú dobrú zmrzlinu som už veľmi dávno nejedla. (Nebolo  to len tým, že to bola len tretia návšteva zmrzlinárne v tomto lete.) Naozaj vynikajúca.

O pár dní tu máme maliarku jeseň, príroda sa už začala farbiť do jej farieb. Z polí a záhrad sa zberá posledná úroda. Cestou do Jelenca sme už z diaľky z auta videli veľké žlté pole. Sestra mi o ňom hovorila ešte doma. Ten pohľad naň bol naozaj nádherný. Prvý raz som ho fotila cestou tam a znovu aj cestou naspäť. Textu už bolo dosť, teraz prichádzajú na rad fotografie. Tak povedzte aj vy, či ten pohľad na pole so žltými tekvicami nestál za to.

18 responses to “Žlté pole

  1. Daniela 20. septembra 2012 o 6:44

    Ja som ešte tekvicové pole takýchto rozmerov nikdy nevidela. Vlani prvý raz som videla jedno v Rakúsku, no toto bolo väčšie a tým, že bolo v kopci, pôsobilo nádherne.

  2. Katarína Valachová 20. septembra 2012 o 9:27

    Ani ja som takéto pole naživo ešte nevidela… Tu v okolí by sa tekvice dlho na ňom asi neohriali, keďže sme národ veľmi podnikavý a taký podnikavec by v noci všetky tekvice pootváral a semienka potom po jarmokoch speňažil… Takže som dosť prekvapená, že to pole zostalo v takej forme… 🙂
    Takéto niečo som videla ale na jednej TV stanici v programe o rodinke, ktorá má 8 detí – narodili sa im 1x dvojičky a 1x šestorčatá… Volá sa to John & Kate plus eight… Celá rodinka išla na takéto pole a každé dieťa si vybralo jednu tekvičku, ktorú unieslo, mamka zaplatila a deti si potom tú svoju vyrezávali na halloween… 🙂 Páčilo sa mi to…
    Rada by som ale vedela, čo s tými tekvicami z toho tvojho poľa urobili…

  3. Dani 20. septembra 2012 o 13:13

    Ah, to je nadheraaaaa !!!

  4. Daniela 20. septembra 2012 o 14:49

    Nemaj strach, že si aj z tohto poľa nevzali tí, čo nesiali 😦 Na krajoch už bolo vidieť iba také rozdrtené tekvice, možno tie zrná z nich vyberajú rovno na poli. Asi sú na to stroje. A že čo z nich bude, to som ti napísala už aj na facebooku. Myslím si, že olej. Videla som aj v mnohých záhradách veľa tekvíc, takže je vidieť, že sa niektorí venujú ich pestovaniu na zrnká. Bola som dnes na Miletičke a tam ich už vo veľkom predávajú.

  5. Daniela 20. septembra 2012 o 14:49

    Dani, je to nádherné, aj mne sa to veľmi páčilo 🙂

  6. Katka 20. septembra 2012 o 21:46

    podle nadpisu jsem čekala slunečnice. Toto je o to hezčí, že pro nás nezvyklé. Dýňové pole jsem viděla letos poprvné v životě u Znojma. Sklizené jsou malebné. A člověk by neřekl, že se takové množství vůbec udá. I když – možná u vás se z dýně víc vaří než u nás.

  7. Daniela 21. septembra 2012 o 7:29

    Možno sa varí viac, ja som toto leto varila asi dvakrát. Ale vo všetkých možných reláciách o varení sa často varí polievka z tekvice hokaido, z ktorej som ja ešte nikdy nevarila. Ako decko som nedokázala dať nič z tekvice ani do úst, no teraz ju mám rada. Prvý raz som ju jedla až vtedy, keď som si ju uvarila sama. A tak to bolo aj so špenátom 🙂 Ako som už písala, ja som videla také pole prvý raz iba vlani, v Rakúsku, u nás teraz prvý raz. Ako dieťa som mala rada sušené zrnká z tekvice, ktoré zase teraz vôbec nejem. No kupujem si aspoň jeden druh žemle, ktorá má v ceste tekvicové semienka.

  8. Pižlík 21. septembra 2012 o 7:48

    Tak tohle vidím poprvé v životě. Vůbec jsem netušila, že existují dýňová pole!

  9. Daniela 21. septembra 2012 o 8:38

    To bude asi aj tým, že tekvica sa u nás takto vo veľkom skôr nepestovala. Ale teraz, keď sa preferujú rôzne nové rastlinné oleje, medzi nimi aj ten z tekvice, prišlo aj pestovanie tekvíc vo veľkom.

  10. Jarka 21. septembra 2012 o 13:36

    Jújda, to je nádhera! Dýňové pole jsem ještě neviděla. Nemůžu se na ty snímky vynadívat, jsou krásně barevné a ty žluté dýňky se tak krásně vyjímají pod tou modrou oblohou s mráčky. Tento článek, je přímo pastva pro oči!

  11. Daniela 21. septembra 2012 o 16:51

    Som rada, že sa vám fotky tekvicového poľa páčia. Keď mi o ňom sestra u nej doma hovorila, musela som sa tam ísť pozrieť 🙂

  12. Isia 21. septembra 2012 o 19:45

    To pole je úžasné. Som netušila, že by také niečo bolo i u nás.
    Ale aj čiernohorské desatoro ma dostalo. Veru, nebolo by na škodu občas sa ním riadiť! 🙂

  13. Daniela 22. septembra 2012 o 10:12

    Aj pre mňa to bol vizuálny zážitok a desatoro je pekne vtipné 🙂

  14. VendyW 24. septembra 2012 o 9:05

    No to jsem tedy ještě neviděl, dýňové pole a ještě tak ohromné! No nediv se že ti ta zmrzka chutnala, vždyť to je pojem sám o sobě zmrzliny z bývalé Jugošky…Vím jak se rozplývala dcera nad zmrzlinami v Chorvatsku. 🙂

  15. Daniela 24. septembra 2012 o 9:32

    Jadranských zmrzlinární je na Slovensku veľa, ale nie všetky majú naozaj dobrú zmrzlinu. Táto bola vynikajúca.

  16. Daniela 9. septembra 2015 o 18:35

    Reblogged this on Farebný svet and commented:

    Je čas dozrievania tekvíc. Takéto žlté pole som videla pred tromi rokmi na ceste medzi Nitrou a Jelencom.

  17. Hanka 9. septembra 2015 o 22:45

    To je úžasné, Danko! V životě jsem neviděla tak obrovské pole s dýněmi. To jsou parádní záběry.
    Dole žlutá, nahoře tmavé mraky, opravdu nádhera! 🙂

  18. Daniela 10. septembra 2015 o 7:33

    Vidím, že ty si sa k článku s tekvicami dostala, aj keď som jeho reblogovanie na Farebný svet zrušila. Chcela som tam totiž niečo zmeniť, vymazala som to a už mi to druhý raz reblogovať nešlo. Nechala som to teda tak.
    Dovtedy som pár polí s tekvicami videla v Rakúsku, ale žiadne nebolo takých rozmerov a nebolo ani na takom “fotogenickom” mieste. Tým, že toto pole bolo do kopca a práve bola taká tmavá obloha, tak to vyzeralo veľmi dobre.

    https://plus.google.com/u/0/photos/104645994859709007626/albums/5804978022985778369

Pridaj komentár

