Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Ide sa do finále II.

Nedávno  ma zaujal článok na blogu JaAquarius, v ktorom sa blogerka zamýšľa nad blogovaním, nad závislosťou z neho, o komentároch.  Mnohé myšlienky z článku sú napísané tak, ako keby som ich bola napísala aj ja, keby som na túto tému písala. Trošku som sa jej pod článkom rozpísala na tému komentovanie a potom som si klikla na štatistiku posledných článkov môjho blogu, aby som si pozrela, či som sa veľmi mýlila, keď som jej napísala  o tom, ako to vidím ja. Nemýlila som sa.

Keďže som mala a ešte aj mám problémy s pravou rukou, začiatkom mesiaca som nechala na blogu niekoľko dní  ako posledný článok ten, ktorý mal názov “Pribudol mi nový kvet”. Článok, ktorý dokopy o ničom nehovorí, len som sa v ňom pochválila s kvetom, ktorý som dostala k narodeninám, má doteraz 80 videní. Je to hlavne preto, že bol na blogu asi štyri dni  ako posledný.  Na rozdiel od neho, ako k tomu napríklad príde článok s názvom

Ide sa do finále,

ktorý som písala 21. augusta a do dnešného dňa si naň ľudia klikli iba 29 krát?  Žeby téma knihy nemala až toľko čitateľov? Najskôr to bude v tom, že som v ten deň  zverejnila ešte jeden článok a tým som tento, z toho dňa skorší, odsúdila na nečítanosť.  A to som nechcela. Všimla som si, že vždy, keď som v jeden deň “vyhodila” na blog dva články, klikalo sa iba na ten posledný.  Škoda. Takže s mnohými témami, ktoré som mala v hlave, v mojom prípade skôr v oku a už boli aj nafotené, som na blog ani nešla, pretože som v ten istý deň už nejaký článok zverejnila. Mnohokrát som si povedala, že veď to ani nemá zmysel.

Aby som tú moju chybu s článkom o novej knihe mojej sestry odčinila, vrátim sa teda k téme z 21. augusta znovu. Chcela by som  nalákať tých, ktorí už čítali predošlé knihy mojej sestry, ale aj tých, ktorí sa s jej knihami doteraz nestretli. Jej najnovší román je tesne pred vydaním. Už sa  na ňom dolaďujú posledné veci, možno sa v tlačiarni  práve tlačia stránky tejto knihy.

Ako som už v tom prvom článku venovanom tejto knihe napísala, kniha dostala názov

A tu nazrite do obsahu knihy. Kto by mal záujem o krátke úryvky z nej, nájde ich na stránke  JANA CHMELOVÁ.

Knižka bude distribuovaná hlavne prostredníctvom internetových kníhkupectiev. O tom, že je už na trhu, vám dám včas vedieť.

V tomto článku sa chcem venovať ešte aj inému poznatku, ktorý súvisí aj s dnešným článkom, ale aj s mnohými doterajšími. Prišla som k nemu vďaka tomu, že mám na niektorých mojich blogoch počítadlo Live Traffic Feed. Častokrát dávam do mojich článkov odkazy nielen na predošlé články z mojich blogov, ale aj na články iných bloggerov. Odkaz na stránku vkladám pod text, ktorý po prejdení myšou nad textom zmení farbu a na tomto blogu je ten text dokonca ešte aj podčiarknutý. Nezvyknem napísať  – musíte kliknúť sem, lebo som si myslela, že takú samozrejmú vec už používatelia internetu vedia. Aké je však moje sklamanie, keď potom na počítadle vidím, že NIKTO na odkaz neklikol. Neviem, či to ľudia nepoznajú, či im to naozaj treba lopatisticky napísať, že sem treba kliknúť alebo je to spôsobené  len ich nezáujmom o odkazovaný článok. Fakt netuším.

Ďalšia vec, ktorú asi mnohí nepoznajú. Načítavanie nielen článkov, ale aj komentárov RSS systémom. Načo kto píše komentár, niekedy dokonca aj s otázkou, keď si viac po odpoveď nepríde? Ja viem, niekedy je ťažké si zapamätať, kam sme čo napísali, no aj od toho je ľahká pomoc. Na mnohých blogoch je možnosť, že si ďalšie reakcie na vaše komentáre môžete nechať posielať na e-mail (lenže nie taký, ktorý nepoužívate)  alebo si ich dáte načítavať cez RSS.  (všimnite si, predošlý text je inou farbou, treba naň klinúť) Tí, ktorí túto možnosť na svojich blogoch nemáte, doplňte si to.

Verím, že som vám dnes priniesla nielen oznam o knižnej novinke, ale aj mnoho rád a poznatkov, o ktorých ste nevedeli. Na záver teda ešte raz zhrniem všetky odkazy, ktoré sa v tomto článku objavili:

JaAquarius

Ide sa do finále

mojej sestry

JANA CHMELOVÁ

načítavať cez RSS

A na úplný záver ešte raz pripomenutie pre tých, ktorí bývajú v Nitre a jej okolí

13 responses to “Ide sa do finále II.

  1. Jarka 11. septembra 2012 o 20:22

    Už dávno vím, že lidé ve valné většině neradi čtou dlouhé články a musím se přiznat, že mezi ně patřím taky. A tu délku můžou hodně nastavit i odkazy na další čtení a prohlížení. Prostě blogový čtenář si chce pod každý článek napsat to své “hezu blogísek”” a odfrčet o blog dál. 😀 Teď jsem to přehnala, toto je extrém, ale často se mi stane, že takovou pořádnou porci písmenek přečtu, okomentuji ( pravidelně, na několik takových blogů otrocky chodím) a sama se z protější strany nedočkám prachžádné odezvy. 😦 Teď se ale musím omluvit, protože už mi v televizi několik minut běží VIP Prostřeno! 😀 😉

  2. Daniela 12. septembra 2012 o 8:22

    Neprehnala si to, lebo takých návštevníkov je na blogoch veľa. Ku mne sa až takí extrémisti nedostali, lebo ako som už písala v iných článkoch, nie je tu taká rozvinutá komunita ako na blog.cz. Prostřeno som párkrat videla, ale vtedy to chodilo v tom istom čase ako naša relácia Bez servítky, teda pribline o šiestej. Videla som práve týždeň, keď varili vaši rodáci v zahraničí. A to bol celkom zaujímavý týždeň.

  3. Jarka 12. septembra 2012 o 9:39

    Toto Prostřeno, co mám na mysli, je od osmé hodiny večer a vaří tam naši herci, zpěváci, prostě “celebrity” a protože mě vaření vždycky bavilo (koukání na něj, sama kuchyň moc nemusím), tak mě tento pořad docela chytil, jinak je to u nás samý TV seriál a teď po prázdninách začaly nejmíň dva úplně nové. :-O

  4. Daniela 12. septembra 2012 o 10:36

    Tak to som ešte nevidela, ale raz bola v našom Bez servítky vaša Iveta B. 🙂 Asi aj u vás začali teraz dávať kulinársku show MasterChef. Z nej som videla len necelú úvodnú časť, no viac nie som na to zvedavá. U nás ide teraz dobrá relácia Nebíčko v papuľke a tú si pozriem rada. Chcela som začať pozerať aj jeden váš seriál, myslím, že ide práve dnes večer už druhá časť, no minulú stredu som si na to neskoro spomenula. Mala som záujem si to pozrieť hlavne preto, že občas kliknem na blog scenáristke toho seriálu.

  5. Isia 12. septembra 2012 o 17:41

    Ja si osobne nemôžem vynachváliť odoberanie článkov i komentárov cez RSS. Problém nastáva až vtedy, keď nie som nejaký ten deň na nete a komentov sa nahromadí veľké množstvo, v ktorom sa ľahko stratím 😛 .

  6. Katka 12. septembra 2012 o 22:35

    Za sebe mohu říct,že i když na blogu trávím nechutně moc času, není ho dost na to, abych četla některé články pozorněji (i když bych chtěla) i se všemi odkazy. A abych sledovala a na svém blogu uváděla všelijaké vychytávky, na to už nemám vůbec čas. Je to možná ostuda, že se lépe neorientuju, ale mně zatím můj primitivní blog tak jak ho mám vyhovuje a nehodlám “měnit kabátek” (taky oblíbená hláška) s každým ročním odobím.
    Po knížkách tvé sestry se podívám. Zatím se nemohu dostat do on-line katalogu naší knihovny, asi chyba serveru.

  7. Katka 12. septembra 2012 o 22:36

    Jo a že méně je více, to platí i o častosti publikování. To vidím i u sebe. Kolikrát je daleko víc komentářů na článek, který se mi zdá o ničem než na ten, kde bych názory uvítala. DOkončím si svou 365-ku a zvolním.

  8. Daniela 13. septembra 2012 o 7:38

    Takže ani druhú časť som nepozerala, hoci včera večer som na to nezabudla. No prišlo k zmene programu.

  9. Daniela 13. septembra 2012 o 7:43

    To sa stáva aj mne s komentármi na mojich blogoch. Hoci mi ku všetkým blogom chodia aj mailové správy s komentármi, mám v nich niekedy dobrý hokej, keď sa mi ich tam nakopí veľa, ako aj teraz 🙂 Zistila som, že ten RSS pozná len veľmi málo ľudí. Nedávno som čítala u jednej blogerky celý článok venovaný len tejto téme.

  10. Daniela 13. septembra 2012 o 7:53

    Ja som naopak zistila, že v odkazoch, ktoré dávajú ľudia napr. aj v komentároch, sa dozviem veľa vecí, na ktoré by som sama od seba nenatrafila. Keď píšem o príbuznej téme, prípadne o tej istej, ako som už niekedy písala, tak prečo nedať odkaz na tie staršie články? Nechodievam až na také veľké množstvo blogov, takže ich čítanie mi zase až toľko času nezaberá. Sú blogy, ktoré čítam pravidelne, niekedy aj prispejem do diskusie, hoci ku mne recipročne z tých blogov nikto nepíše a možno ani nechodí. Je to určite tým, že na rozdiel odo mňa, ich majiteľov ten môj nezaujal, ale zato na ten ich neprestanem chodiť. Na niektoré, kam som chodila, som prestala pravidelne chodiť, lebo som mala pocit, že tam vidím, či čítam stále to isté. Človek si po čase vyprofiluje ten svoj okruh na čítanie.
    Pochybujem, že v českej knižnici nájdeš knihy mojej sestry. Maximálne tú prvú, ktorá bola preložená do češtiny. Ja som ju v českej verzii nečítala, ale sestra s jej prekladom spokojná nebola.

  11. Daniela 13. septembra 2012 o 7:54

    Netreba to s ničím preháňať, ale na to príde väčšina ľudí aj sama 🙂

  12. Natty 15. septembra 2012 o 4:55

    Hezké ráno Danielko, já osobně čtu články na blozích, které navštěvuji, myslím, že pokud přijdu, tak mě ten blog , nebo spíš bloger zajímá … nikdy nechodím jen “na kukandu” a popravdě nevyhledávám blogy. Vždy každému, kdo přijde ke mně, toho navštívím a napíši komentář, neboť je to přinejmenším slušné. A tak jsem opět přečetla tvůj článek a blahopřeji tvojí sestře k spisovatelskému umění a přeji, aby její další kniha byla pro čtenáře zajímavá. A můj čas na blogu ? Časné ráno, kdy manžel ještě spí a než vyleze z pelíšku, stačím si udělat radost a podělit se s vámi ostatními :-):-) Pěkný víkend.

  13. Daniela 19. septembra 2012 o 9:25

    Natty, k tvojmu komentáru sa dostávam až po návrate domov. Odovzdala som tvoje prianie, ja aj sestra ďakujeme.

Pridaj komentár

