Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Aký požičaj, taký vráť

A  je to tu! Už tu máme výsledky masívneho masírovania mozgov našimi súkromnými televíziami. Počnúc dávnejšími veľkými bratmi, či vyvolenými, pokračujúc  zamenenými manželkami, farmami, hotelmi, končiac extrémnymi rodinami. Na obrazovky sa dostali relácie bez hodnoty, bez etiky, s množstvom vulgarizmov, primitivizmov, sexu a momentov, ktoré znižujú ľudskú dôstojnosť.

V posledných dňoch obehla internet fotografia Vila Rozborila, o ktorom každý na Slovensku vie, že niekoľko posledných rokov moderuje markizácku reláciu Modré z neba. Jeho modré tričko, ktoré malo pôvodne nápis ZAJTRA, bolo obohatené o niekoľko ďalších slov,  ktorých obsah hovorí o tom, že tento moderátor zarába na nešťastí  chorých ľudí. Priznám sa, aj ja som sa v minulosti celkom tešila na stredňajšie večery na Markíze, no postupne sa mi relácia začala protiviť. To, akých ľudí si začali vyberať, ako začala televízia zneužívať fakt, že veľké percento obyvateľstva tejto krajiny sa hlási ku katolíckemu náboženstvu (aj keď to sledovaním správania sa  ľudí  veľmi  nebadám), ako moderátor, ktorý národ kedysi zabával s Vilomeninami, či ešte predtým v Cestovinách,  so slzami v očiach a s roztraseným hlasom posúva do našich domácností nešťastný osud vybraných ľudí, ma prestalo veľmi rýchlo baviť.  V neposlednej rade to množstvo reklám, ktoré reláciu prerušovali, toto všetko bolo dôvodom, prečo som túto reláciu (ale nielen túto)  prestala sledovať. O posledných markizáckych stredách viem už len z článkov na internete.

Preto sa vôbec nečudujem, že prišiel niekto, kto takýmto vulgárnym spôsobom upozorňuje  na tento veľmi dobre zarábajúci televízny projekt.  Niekto chcel  poukázať na v mnohých prípadoch až hyenizmus štábu a moderátora, ktorý sme často mohli vidieť na obrazovkách. Koho iného si mal tento človek  zobrať za cieľ? No predsa toho, kto túto reláciu zosobňuje, teda jej moderátora. Vilo, máš pravdu. Je to debilita, primitívnosť a zloba. Lenže, ono to má aj druhú stranu.  Útok na teba a na reláciu  je presne v tom štýle, v akom si televízia v posledných rokoch svojho diváka vychováva. Prvé výsledky sú už tu. Veď čo ponúka divákovi okrem stredy? Sú to už tie spomínané farmy, pláže, zámeny a podobné projekty, kde sa to debilitou, primitívnosťou a zlobou len tak hemží. Takže som si pri čítaní tvojej sťažnosti spomenula na slovenské príslovie ” Aký požičaj, taký vráť”. Vracia sa vám len to, čo ste tomuto národu požičali.

11 responses to “Aký požičaj, taký vráť

  1. Jarka 12. septembra 2012 o 8:13

    Na ty všechny různé reality “šou” už dávno taky nekoukám. Z pořadu o kterém mluvíš jsem viděla jen krátké úryvky, při přepínání televize a jeho podstatu jsi přesně vystihla. Je moc hezké, když se postiženému splní jeho přání a sen, ale možná, že je s takovými pořady dobré, v tom nejlepším přestat a nenachat to lidem zevšednět a některým i zprotivit. Hra s lidskými city se stupňuje to, co nás vzrušovalo a dojímalo dřív už s námi ani nehne a postupně se z nás stávají cynici, toto všechno se nedá stupňovat do nekonečna.

  2. Daniela 12. septembra 2012 o 8:28

    Jarka, vieš, čo je ale dosť zaujímavé? Že pochvalné komentáre dostáva riaditeľka televízie práve od českých divákov. Nechápem, čo sú to za ľudia. Niekedy mám dojem, že sú to umelo vytvorené facebookové profily, ktoré si tam Markíza píše sama. Mňa stratila táto televízia hlavne kvôli tomu, že nie je schopná dodržať začiatky programov, že si relácie a seriály časovo presúva, že filmy idú aj dvakrát dlhší čas kvôli reklame. Najviac ma naštvali, keď vysielali seriál Šeherázada. Vtedy som si povedala, že s touto televíziou končím. No tá druhá súkromná slovenská TV nie je o nič lepšia.

  3. Jarka 12. septembra 2012 o 9:42

    A proto mám Danielko, nejraději naši zpravodajskou stanici ČT24, reklamy tam nejsou, časy se dodržují a ještě jsem v obraze o dění u nás a ve světě. 😉

  4. Daniela 12. septembra 2012 o 10:37

    Tak ale človek nie je živý len z politiky 🙂

  5. Jarka 12. septembra 2012 o 12:27

    Tak to opravdu, ne! 😎

  6. Katka 12. septembra 2012 o 22:17

    Z důvodů které obě uvádíte, se na Tv nedívám vůbec a nemyslím, že bych byla o něco ochuzena.

  7. Daniela 13. septembra 2012 o 7:35

    Dobre robíš, ale každý sme iný a jeden si radšej pred spaním zoberie knihu, iný trávi večer pri telke. Od toho tá telka predsa je, aby sa pozerala…teda, ak je čo. A nech mi zase niekto nehovorí, že celý život mu stačí pozerať len dokumenty na nejakých dokumentárnych programoch. Život je o tom, že má byť pestrý a nie jednotvárny.

  8. Daniela 13. septembra 2012 o 7:36

    No práve som o tých dokumentoch písala vyššie. Nie som ten typ, ktorý by rád pozeral len dokumenty.

  9. Pižlík 13. septembra 2012 o 21:03

    Vůbec na tyto pořady nekoukám a pokud vím, tak neznám nikoho z mého okolí, kdo by podobné hovadiny sledoval.

  10. Daniela 13. septembra 2012 o 22:09

    no veď asi preto začala zúfalá Markíza spamovať mailové schránky všetkých, ktorých adresy majú k dispozícii. O tom, že nejaká farma ide u nich v telke, sa dozvedáš od skorého rána do neskorého večera vo všetkých programoch. Už len vo večerných správach to zabudli spomenúť.
    https://plus.google.com/photos/104645994859709007626/albums/5787752010790714305?authkey=CPDznPvu0fLdSQ

  11. Daniela 14. septembra 2012 o 8:12

    Mojou odpoveďou som reagovala aj na množstvo reakcií k článkom na tému televízia, ktoré sa vyskytujú aj na iných blogoch, hlavne na tom slovenskom najznámejšom. Tam sa ku každému článku s touto témou vyjadrujú hlavne tí, ktorí telku vôbec nepozerajú, nemajú ju dokonca ani doma, ostatní pozerajú len dokumenty. Som toho názoru, že sa vyjadrujem len k veciam, ktoré som videla na vlastné oči a počula na vlastné uši 🙂

Pridaj komentár

