Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Pribudol mi nový kvietok

Moji najbližší už vedia, že väčšiu radosť mám z kvetov v kvetináči ako z rezanej kytice. Tie totiž len málokedy prežijú viac ako dva-tri dni. Radosť robia len krátko. Preto som aj k nedávnym narodeninám dostala orchideu v kvetináči. Tentokrát prvý raz mini orchideu.

Viete, čo je zaujímavé? Orchideám som venovala aj môj prvý článok na tomto blogu. V ňom píšem, že som vytvorila fotoalbum s fotografiami orchideí, ale ten sa prenesením blogu niekde stratil. Preto som nazrela do môjho fotoarchívu a dva albumy s fotkami týchto krásnych kvetov som tam našla. Nie sú v nich zachytené všetky orchidey, ktoré som doteraz pestovala a ktorých som mala v jednom čase skoro dvadsať kusov. Neviem, čo sa im jedného dňa stalo, ale pekne jedna po druhej mi začali odumierať. Odvtedy sa mi už pestovanie orchideí veľmi nedarí. Dúfam, že z tejto novej sa budem tešiť čo najdlhšie.

https://skydrive.live.com/#cid=A6A34096B4A81F3A&id=A6A34096B4A81F3A!390

https://skydrive.live.com/#cid=A6A34096B4A81F3A&id=A6A34096B4A81F3A!898

18 responses to “Pribudol mi nový kvietok

  1. EvaMaria 1. septembra 2012 o 10:02

    Krásna je … nech sa jej darí , ale neokríknem a preto phuj, phuj,phuj… prepáč.
    Má krásnu farbu, veľa radosti z nej.

  2. pizlik1Pižlík1 1. septembra 2012 o 11:40

    My máme orchidej už dva roky a kvete téměř nepřetržitě. Jinak květiny mám také mnohem raději v kětináči nebo na zahradě. Když jsme měli zahradu, trhala jsem jen růže do vázy jen na podrzim. těsně před zmrznutím.

  3. Daniela 1. septembra 2012 o 12:53

    Uvidím, ako sa u mňa aklimatizuje. Prenesenie jej uškodilo, všetky nové púčky jej do dvoch dní odpadli.

  4. Daniela 1. septembra 2012 o 12:54

    Ďakujem, treba jej popľutie, lebo už som písala aj vyššie, zmena prostredia jej neprospela. Synovi som musela vysvetliť, na čo si má dávať pozor, keď kupuje orchideu.

  5. Daniela 1. septembra 2012 o 12:55

    Také šťastie som ešte so žiadnou orchideou nemala, aby kvitla tak dlho. Asi má u teba vhodné podmienky. Mojej sestre tak pekne a dlho kvitnú orchidey.

  6. Jarka 1. septembra 2012 o 19:51

    Mě moje bílá ordchidej nasadila na květy a byla tak rozvětvená, že se mi nechtěla vejít na okenní parapet. Udělala jsem kapitální pitomost a orchidej přendala do jiné místnosti na skříňku, kde měla podle mě dost světla i místa. Jenže orchidej si myslela o stěhování před květem něco jiného a všechna poupata mi zaschla a opadala. 😦 Už ji mám zpátky na parapetu, ale jestli ještě letos pokvete, je ve hvězdách.

  7. Daniela 1. septembra 2012 o 21:56

    A ja mám obavy, že tá moja sa v tých horúčavách, ktoré boli v posledných augustových dňoch, vozila so synom v aute 😦 Hneď, ako som ju dostala, poliala som ju aj s roztokom hnojiva, tak uvidím, či nahodí ďalšie púčiky. Ak nájdem niekde fotky tých sestriných, pošlem ti a uvidíš, ako sa aj jej nevmestili na parapetu 🙂

  8. Daniela 2. septembra 2012 o 8:10

    Dažďovú nemám kde zachytiť a izbové kvety polievam len s odstátou vodou. Keby sme boli chceli toto leto polievať s dažďovou vodou, veľa vody by sme rastlinám nedopriali 😦

  9. Natty 3. septembra 2012 o 6:11

    Danielko, tu samou mám také a už mi kvete od února. Tak ať i té tvojí se daří a tobě také. Hezký den.

  10. Ella 5. septembra 2012 o 0:48

    Orchidej ma krasnou barvu ,vzdycky kdyz je vydim v zahradnictvi tak si rikam ze bych si jednu take mela koupit ale zatim jsem to jeste neudelala.Tak at ti hezky a dlouho kvete.

  11. Daniela 5. septembra 2012 o 9:52

    Včera som skoro prišla domov s ďalšími dvomi nádhernými orchideami, ale keď som si uvedomila, že som prišla nakúpiť niečo iné a že keď ich zoberiem, nemôžem už kúpiť žiadne z vecí, ktoré som potrebovala do kuchyne, tak som ich z košíka vyložila 😦 Ale asi sa tam po ne vrátim. Tebe tiež doporučujem, aby si si aspoň s jednou orchideou radosť urobila. Sú to nádherné kvety.

  12. VendyW 6. septembra 2012 o 9:13

    Taky dostávám raději hrnkové květinky než řezané, i když krásnou kyticí taky nikdy nepohrdnu….vodu můžeš i převařit. A lepší než zalévání je máčet celý kvetník do vody, můžeš do ní přidat i hnojivo. Nechat tam stát tak deset minut a vyndat. Jo a aby se ti nevyplavovala kůra z kvetníka tak ho dávám do síťky od cibule.A když si kupuješ orchidej v marketu dobře se podívej do středu listů, pokud tam není nový list, nebo je tam díra tak to nekupuj, znamená to, že je střed vyhnilý nadměrným zaléváním a taková orchidej je odsouzená k zániku, i když ti bude ještě pár měsíců kvést, stejně zahyne.

  13. Daniela 6. septembra 2012 o 9:15

    Ďakujem za cenné rady. Práve tým som ti chcela oponovať, že keď som namáčala celý kvetináč do vody, vyplavoval sa mi obsah kvetináča. No s tou sieťkou sa mi to zdá tiež dosť zložité, tak ja radšej len polievam. Robím to tak, že nechám obsah kvetináča pretiecť vodou a tú prebytočnú vodu, ktorá stečie, vylejem.

  14. annapos 6. septembra 2012 o 19:37

    Kytku dostanu málokdy, všichni si myslí že, v baráku plném kytek po strop, by se nezavděčili. toužím po těchto kitinkách jako poušť po vodě, mám je strašně ráda, a u tvých fotek jsem slintala jako bernardýn. Všude v obchodech jsou, tak nádherné odrůdy, barevně různorodé a kouzelné, jenže jsem hrozný lakomec, koupit si jednu se mě zdá nanic a tak čekám, že mě někdo podaruje tyhle krasotinky a křehotinky, a já je potom budu hýčkat. Zdravím Danielko

  15. Vendy 7. septembra 2012 o 11:18

    To je nádherná orchidej.
    Znám jednu blogerku, která má taky hodně ráda orchideje, dostává je pravidelně darem a vždycky je vyfotí… už jich má myslím kolem dvacítky, ne-li víc. Někomu se vážně daří je pěstovat a orchideje kvetou jak o závod…
    Nádherné květy.

  16. Daniela 7. septembra 2012 o 14:44

    Ďakujem všetkým za návštevu a za milé slová. Musím obmedzovať písanie, pravá ruka ma neprestáva bolieť 😦

  17. annapos 8. septembra 2012 o 1:16

    Kup si ergonometrickou podložku pod myš, jestli je to zánět karpálního tunelu, trochu to pomůže.
    http://www.lekari-online.cz/ortopedie/zakroky/ruka-karpalni-tunel

  18. Daniela 8. septembra 2012 o 9:11

    Ja budem musieť navštíviť lekára, len to stále odkladám. Ale asi nemám na čo čakať… Ďakujem za radu. O tom, že to bude najskôr tá diagnóza, som už tu na blogu niekde písala, ale nechcem si to dať operovať, lebo som o tých operáciách počula viac zlé ako dobré.

Pridaj komentár

