Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Pozbierané na ulici

Horúčavy nedávnych dní spôsobili, že som von vychádzala len v najnutnejších prípadoch. Od piatku večera nám silný vietor priniesol ochladenie a v sobotu aj dlho očakávaný dážď. Pršalo asi 5 hodín a bola by som sa potešila,  keby bolo pršalo dva až trikrát toľko. Zatiaľ som vďačná aspoň tomuto dažďu, lenže vietor, ktorý stále fúka, vysuší rýchlo aj to málo vlahy.

Od jari  vám sporadicky spomínam záhon s kvetmi, no ešte som vám ho nikdy poriadne neukázala. Doteraz som stále fotila iba jednotlivé kvety, tak som si dnes povedala, že vám ho konečne ukážem celý, aj keď to nie je to, čo som si predstavovala. O rok sa to už možno bude viac podobať tomu, čo by som chcela. Budem sa snažiť vysadiť viac trvaliek. Tie, ktoré som sadila tento rok, sa niektoré neujali a tie, ktoré sa ujali, tak nekvitli. Voda, voda, voda. To je to, čo im po celé leto chýbalo. Kvety som polievala iba krátko po vysadení, potom už boli odkázané len na to, čo im spadne z oblohy. A toho bolo počas tohto leta veľmi málo.

Tak, to by bol teda môj záhon. Ale teraz sa pozrite, čo mi kvitne na balkóne. Už som tento kvet fotila viackrát, no nikdy som ho sem nedala.

Keď som pofotila záhon pri dome, išla som sa prejsť po okolí. Bola som zvedavá, aké kvety majú pri domoch v našom okolí. No a veru som videla veľa pekných. Aj takých, ktoré by som chcela mať pri dome aj ja.

Ku kvetom som nedávala názvy, pretože okrem sýrskych ibištekov, floxov, cínie a georgín ich názvy nepoznám.

Na záver sa vás ešte spýtam na jednu vec. Čo si myslíte, prišiel niekedy za mnou niektorý zo susedov s otázkou –  pani B., nechcete nejaké kvety? Nechcete, aby som vám pomohla, či pomohol?  Myslíte si, že tí, ktorí vlastnia psov, majú rešpekt pred tým, že na kúsku zeme pri dome sú kvety?

11 responses to “Pozbierané na ulici

  1. Katka 27. augusta 2012 o 21:06

    Vtipný dotaz 🙂 Když jsem takhle působila já v bývalé bytovce, vždycky když šel někdo okolo, zeptal se mě, proč to dělám zrovna já a proč to nedělají ostatní. Sám samozřejmě taky nedělal nic. Došlo to tak daleko, že jsem při práci vždy zuřila a říkala si “jen ať nejde nikdo okolo a nemá kecy nebo se neudržím…” Takže mi záhon ani moc pro radost nebyl.

  2. Domenica 28. augusta 2012 o 1:26

    Zdravím z Berlína.
    Vlastne som Ti chcela len popriať k narodeninám (ak si to dobre pamätám) ,ale nedá mi to, aby som na Tvoju smutnú otázku nereagovala…
    Takže- nechceš nejaké pekné kvety?
    Pozri si fotky, celé albumy nájdeš na facebooku a vyber si. Venujem Ti sadeníc, čo Ti srdce ráči.
    Ale nájdi si v septembri čas a navštív ma na záhrade., to už budem doma.
    Takže všetko najlepšie k narodeninám!
    Domenica

  3. Daniela 28. augusta 2012 o 7:16

    Mňa sa zatiaľ nikto nespýtal, prečo to robím. Len jeden “kibic” z balkóna na najnižšom poschodí sa ma spýtal, či budem ten záhon rozširovať ďalej pod balkóny. Keď som sa jednej susedy, o ktorej viem, že má záhradu spýtala, či nemá nejaké kvety, ktoré by mohla priniesť alebo aspoň semená, tak mi povedala, že ona má v záhrade iba zeleninu… To miesto, kde som to situovala, som si nevybrala náhodne. Chcela som sa vyhnúť zbieraniu cigaretových ohorkov, ktoré ľudia vyhadzujú z balkónov. No i tak sú tam 😦 Uvidím, ako dlho ma to bude baviť.

  4. Daniela 28. augusta 2012 o 7:20

    Domenica, ďakujem veľmi pekne, veľmi si ma prekvapila. Občas si kliknem na tvoju Jelšinku, ale zatiaľ tým smerom neplánujem ísť, aj keby som rada. Ani si neviem predstaviť, že by som k tebe cestovala autobusom a niesla odtiaľ sadenice. Auto nemám 😦 Vďaka aj za milú ponuku.

  5. Jarka 28. augusta 2012 o 8:55

    Danielko, tvůj záhonek mě překvapil, je veliký a rostlinky se mají k světu i přes to bratislavské sucho. Líbí se mi i váš panelák, vidím, že je zateplený a má novou fasádu. 😉 Na tvojí otázku, je odpověď nad slunce jasná . V panelácích už to tak chodí, lidé se sotva pozdraví a znají se většinou jen ti, kteří bydlí jako sousedi na patře. 😦

  6. Daniela 28. augusta 2012 o 9:58

    Ale je fajn, že skoro v každom dome sa nájde niekto, komu záleží trošku viac aj na spoločnom, nielen na tom svojom hrade 🙂 Keď som chcela odfotiť pohľad na celý záhon, nie je vidno všetky kvety, pretože majú drobné kvietky. A detaily som vám už niekoľkokrát fotila.

  7. annapos 29. augusta 2012 o 14:29

    Je to vždy velká sázka do loterie, byt v paneláku, sousedy si nevybereš. Měla jsem v životě štěstí, do paneláku jsme šli bydlet, jako mladí, stejně tak všichni naši sousedé, vydržely jsme tam pospolu až do stáří a byli jsme dobrá parta. I když tam již nežiji, stále jsme v kontaktu. Podporujeme se dnes hlavně duševně, práci nechávají na mladších a město se pěkně stará, je to tam stále hezky upravené. A tobě Danielko přeji, aby všichni ocenili tvou snahu, máš moc hezký záhonek a jistě to děláš sobě pro radost.

  8. Daniela 29. augusta 2012 o 20:47

    Rovnako, ako si niekto nevyberie susedov v rodinnom dome, takže to je rovnaké. Aj my sme sa do tohto domu sťahovali väčšinou mladí ľudia približne v rovnakom veku, ale v 44 bytoch v našom vchode je toľko rôznych ľudí, že sa vždy našli takí, ktorí nemali o veci spoločný žiaden záujem. Keď vidím, že aj pri našom dome niečo kvitne, mám z toho radosť.

  9. Daniela 30. augusta 2012 o 7:38

    Ten kvet sa volá vajgela? Som rada, že si prezradila jeho meno. Páči sa mi. Brat mi dal z neho začiatkom leta výhonok, ale neuchytil sa mi. Videla som niekde v meste, že to má aj semená. Nevieš, či by som bola úspešná v pestovaní zo semienok? Išla by som si ich tam naoberať. Videla som ho pri plote sociálnej poisťovne na Záhradníckej.

  10. Daniela 1. septembra 2012 o 13:02

    Ja viem, o ktorom kvete si hovorila. Nepoznala som meno tej rastliny, ale písala som, že som z nej už v máji výhonok dostala, ale neuchytil sa mi. Bolo to asi v nevhodnom období. Bratovi som prikázala, aby mi ho rozmnožil on, lenže som mu to už hovorila dvakrát…. Budem rada, keď sa pokúsiš o rozmnoženie aj ty. Ďakujem.

  11. Daniela 1. septembra 2012 o 13:03

    Peknú ju máš. V meste som videla aj úplne bledulinko ružovú.

Pridaj komentár

