Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Ctrl+c a ctrl+v – to dokáže každý

Už som si tu viackrát povzdychla, že odkedy som so svojím blogom prešla na pravidelné vkladanie článkov na wordpress, len zriedkakedy tu dokážem nájsť blog, ktorý by ma zaujal. Pravdu povediac, blogmi sa tu len hemží, ale akými?

Pozriem sa na nástenku, kde je  rubrika “Čo teraz letí”. A čo sa dozviem? Že zase tak, ako aj včera, predvčerom a aj po iné dni, tam nájdem články blogov, na ktorých nie je nič z hlavy majiteľa blogu, ale sú to skopírované články z rôznych iných webových stránok, prípadne kníh. Fakt si niekto myslí, že to niekoho zaujíma? Keď som zo začiatku na tie články aj klikla, pod nimi sa v komentároch striedalo zopár mien, väčšinou zase len takých, ktorí sami sú majiteľmi podobných blogov.  Prečo si mnohí myslia, že potrebujú ešte raz doslovne povedať to isté, čo už pred nimi povedal niekto iný? Keby aspoň dôsledne dodržiavali to, že uvedú mená autorov textov a fotografií. Netýka sa to len blogov zameraných na “duchovno” ako si to asi sami myslia, ale napríklad aj blogy o životnom štýle. Vysvetľujem si to tak, že nás ostatných považujú za totálnych neschopákov, ktorí si nevedia napísať do vyhľadávača to, čo ich zaujíma.

To naozaj nedokážete urobiť viac ako iba ctrl+c a ctrl+v?

 

14 responses to “Ctrl+c a ctrl+v – to dokáže každý

  1. Jarka 18. augusta 2012 o 10:59

    Takové kopírovací blogy, do okruhu těch, které navštěvuji, naštěstí nepatří. Mám ráda blogy o normálním životě, každý z nás žije někde jinde, někdo ještě pracuje, jiný už je v důchodu, někdo má zahrádku, nebo rád jezdí na výlety a jiný zase rád a dobře vaří a dělí se s námi o recepty, další jsou šikovní na ruční práce a ukazují nám své výtvory. Takové blogy, je potěšení a radost navštěvovat. 😀
    Docela ráda bych si přečetla ten článek od “učitelkabloguje”, ale odkaz není funkční.

  2. Jarka 18. augusta 2012 o 11:01

    Teď jsem na odkaz klikla ještě jednou a funkční je. Jdu si článek, přečíst. 😉

  3. Daniela 18. augusta 2012 o 11:05

    Už som ti to stihla poslať aj mailom 🙂 Aj ja mám rada také blogy, o ktorých píšeš vo svojom komentári. Online časopisov je na internete dosť, dokážem si aj sama vložiť do google slovo, či tému, ktorá ma zaujíma. Na to nemusí nikto zakladať blog. Horšie je to, že v tom dennom prehľade je tých kopírovacích blogov toľko, že sa medzi nimi tie normálne stratia.

  4. Tibor Repček 18. augusta 2012 o 19:40

    Ďakujem za pochvalu. Ak vám môj návod nejako pomôže, budem len rád…

  5. Daniela 18. augusta 2012 o 21:44

    Vo vašej príručke ste sa zamerali hlavne na učiteľov. Spomenula som si, že keď som s týmto blogom začínala na windows live, bola tam veľmi veľká komunita učiteľov. Keď nás presťahovali na wordpres, len máloktorí pokračovali v blogovaní ďalej. Ja by som sa chcela s blogovaním vrátiť na blogspot, tam sa mi to zdalo zrozumiteľnejšie ako tu. Tu je zase väčšia ponuka vzhľadov blogu. Čo mi tu vadí najviac je práve to, čo píšem v tomto článku. Nenašla som si tu zatiaľ žiaden príbuzný blog, čo sa týka tématického zamerania, ale aj vekovej kategórie blogerov. Na tú vašu príručku budem asi odkazovať častejšie, aby si aj zavedení blogeri prečítali tie vaše rady ohľadne komentárov. Človeka prestane baviť niekomu komentovať, keď sa dotyčný nevie prinútiť k odpovedi. Takých blogov som už spoznala niekoľko. Považujem správanie takého blogera za pohŕdanie tým človekom, ktorý mu tam niečo napíše.

  6. Pet 18. augusta 2012 o 23:39

    Ja to nemam nikomu za zle. Ak ti ludia maju svoj okruh citatelov a posuva ich to niekam a maju z toho radost, tak nech kopiruju kolko chcu. Ovela horsie je ked profesionalni slovenski novinari odpisuju z ceskych alebo medzinarodnych novin. To ma fakt vytaca.

  7. Daniela 18. augusta 2012 o 23:56

    Ja som na kopírovačov alergická, mám s nimi zopár skúseností. A veru boli medzi nimi aj novinári 😦

  8. Adriana 19. augusta 2012 o 15:48

    ach jaj… kopirovanie, kopirovanie, kopirovanie… pekne si to napisala…. zial, vzdy sa najdu taki, co miesto toho, aby vytvorili jednu vlastnu suvislu vetu, radsej okopiruju :(….

  9. GirlSprout 19. augusta 2012 o 19:57

    Sometimes, I will research something for my garden and I will see almost verbatim the same post by two different bloggers.

    Niekedy budem skúmať niečo pre moje záhrade a ja sa postarám takmer doslova rovnaký príspevok od dvoch rôznych blogerov.

  10. Binna 25. augusta 2012 o 7:26

    Danielka kopírovače též nemám ráda a tak tam nechodím. No a na wordpresse, to je právě i důvod, proč jsem tu kdysi svůj blog zrušila. taková “parta” jak na bloggeru tu nebyla. Aspoň že jsi výjimka! 🙂

  11. Daniela 25. augusta 2012 o 8:50

    Veď preto tu aj pomaly s týmto blogom skončím. Niekedy mi to tu pripadá, ako keby som sa dostala medzi nejakú sektu 😦 Zopár normálnych a zaujímavých blogov som našla už aj tu, ale to sa nedá porovnať s tým portálom, na ktorom sme sa my dve zoznámili.

  12. Vendy 26. augusta 2012 o 13:23

    Odkaz mě zaujal, protože jsem chtěla už delší dobu vědět, jak to jde na wordpressu. Ne že bych si ho chtěla založit, ale zajímalo mě to.
    Já jsem na blogu a celkem mi to vyhovuje, připadá mi přehledný. Má sice nějaké nedostatky, ale na základní blogování stačí, pro fotky má 5G schránku a lze tam vkládat i videa. I na blogu se může použít základní šablona k nastavení a kdo se pak trochu vyzná, může si upravit vzhled po svém, změnit stránky, velikost i barvu, nebo vložit jako podklad nějaký příhodný motiv. Dá se dát fotka do záhlaví, ovlivnit horní i boční boxy… Jo, blog se mi líbí.
    Navíc je v češtině, což je pro mě super.
    I blog má samozřejmě mnoho kopírek, většinou dětského věku. Blogeři a blogerky odrůstající školním třídám už začínají odrůstat i dětským manýrům a mnozí z nich mění založení blogu z kopírování na osobní…
    Navíc se na blogu objevuje čím dál víc lidí středního a staršího věku, pro které je právě výhoda jednoduchého ovládání a používání lákavá. Našla jsem tam různé blogy, někdo píše recenze, jiný deníčkuje, jedna paní píše o sobě a své rodině a životu kolem, někdo píše úvahy, a většinou je to mix a všehochuť. Navíc jsem na některých blozích objevila skvělou soutěž Za barem, kde blogerky plní zadané úkoly a jsou velmi kreativní, ta soutěž je prázdninová a je na body (tedy nemusí se splnit úplně všechno). Taky jsou tam různé výzvy, challenge nebo meme se tomu také říká, různé projekty a minisoutěže. Blog je fajn! Teď třeba běží projekt Desetidenní a je dost pozoruhodný, vede k přemýšlení a je dost osobní.
    Ale to jsem odbočila od kopírek…
    Je fakt, že sama někdy používám fotky stažené z netu, když se hodí k článku. Ale v posledních dvou letech se snažím co nejvíc užívat mé vlastní fotky nebo obrázky, případně upravené fotky nebo obrázky – a taky prolínačky, gify a koláže, které sice dělám i z cizích fotek, ale úpravu už považuji za svou práci, taky to není jednoduché.
    Článek bych nekopírovala nikdy, leda jako odkaz – s vysvětlením, že není můj.

  13. Daniela 26. augusta 2012 o 20:25

    Myslím, že mnoho z tých vecí, ktoré spomínaš, sú aj tu na wordpresse: Kapacita multimediálnej knižnice je síce len 3 GB, ale ja z nej nemám využitú zatiaľ ani štvrtinu a to tých fotografií a videí pridávam dosť. WordPress má velikánsky výber tém na pozadie a taktiež si môžeš pozadie vytvoriť sama – tak ako som si vytvorila aj ja toto.Prekáža mi na ňom to, že nie všetko je v slovenčine a tie moje chabé znalosti angličtiny mi často nestačia 😦 Horšie je to s tou komunitou. Všimla som si, že v Čechách vôbec viac ľudia blogujú a naozaj je medzi nimi veľa ľudí strednej, ale aj staršej generácie. Ako som si stihla za tých pár rokov všimnúť, tu na Slovensku sa to ani veľmi nezmení. Zatiaľ som tu neobjavila žiadne také činnosti, ktoré spomínaš – súťaže, projekty, nič. Každý si je na svojom vlastnom piesočku a málokto ti aj odpovie na komentár, ktorý mu na blogu necháš. Ale to zase nechcem generalizovať iba na Slovensko, pretože aj na českých blogoch som nechala množstvo diskusných príspevkov, na ktoré sa nikto neunúval reagovať.
    A tá komunita, ktorú spomínam v článku, to nie sú žiadni pubertiaci. Sú to dospelí ľudia.

  14. Pet 29. augusta 2012 o 18:58

    a tento koping ma celkom potesil. niektore veci je dobre si obcas pripominat. http://martinaveresova.blog.sme.sk/c/306743/Jeden-den-s-Alexandrom-Solzenicynom.html

Pridaj komentár

