Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Farba pohody a energie

Oranžová farba. Všetko, čo tu v nasledujúcich riadkoch o nej napíšem, nie je z mojej vlastnej hlavy, ale sú to všetko  informácie, ktoré si každý môže  nájsť na internete.  Keďže sú predmety na mojich dnešných fotografiách oranžovej farby, rozhodla som sa, že niekoľko charakteristík tejto farby sem napíšem.

Vzniká zo žltej a červenej, čo sú farby, ktorým sa prisudzujú faktory múdrosti, ctižiadosti, odvahy a duševnej sily. Oranžová je farba veselosti, vzdoru, energie, dobrosrdečnosti a priateľstva. V článku, ktorý napísala pred časom moja bývalá kolegyňa, dnes už čerstvá psychologička Ľubica, sa píše o oranžovej aj toto:

“Podľa Lueschera je v červenej farbe cieľavedomá energia, ktorá sa pridávaním žltej mení na bezcieľne hektické rozčúlenie. Tým však symbolika oranžovej nekončí. Táto farba sa veľmi silno spája s predstavou slnka, s bohatou úrodou, ba s bohatstvom všeobecne, vzbudzuje pocit radosti a slávnostného vzrušeného očakávania. Najčastejšie konkrétne spojenie oranžovej farby je s pomarančom, či pomarančovou šťavou.”

Mám rada slnko a milujem aj pomaranče. No oranžovej sa okrem iného pripisuje aj iná vlastnosť.   Je to vraj farba, ktorá vyvoláva pocit hladu. Tak a konečne viem, kde je pes zakopaný. Rada si ju obliekam, hlavne v lete, mám ju na stenách v obývačke a  aj keď sa v tejto miestnosti pohybujem po väčšiu časť dňa, pôsobí na mňa až v neskorších popoludňajších  a večerných hodinách. 😦

V neposlednom rade ešte ďalšie dve vlastnosti – Pôsobí silno a veľkoryso. Verím, že aj na vás tak zapôsobia moje dnešné fotografie 🙂

9 responses to “Farba pohody a energie

  1. GirlSprout 15. augusta 2012 o 5:52

    Beautiful photos. I like the montage of you wearing orange. Krásne fotky. Páči sa mi zostrih z vás na sebe oranžová.

  2. Daniela 15. augusta 2012 o 9:07

    Veľmi pekné oranžové fotky:-)

  3. VendyW 15. augusta 2012 o 9:13

    Oranžový mám obývák i jednu stěnu chodby :-). A tobě oranžová taky sluší….nejen kytkám. Já ji až tak v oblečení nenosím, vlastně nemám už nic oranžového, měla jsem meruňkovou košili a tu jsem nosila moc ráda…..od té doby jsem si nějak nic oranžového nepořídila. Ale asi to na podzim budu muset napravit….

  4. Jarka 15. augusta 2012 o 9:34

    Oranžová barvička, se mi moc líbí, dělá kolem sebe teplo a útulno a mám je ráda v bytě, ale na sebe bych si ji nevzala, to preferuji barvy studené, o kterých si myslím, že mi víc sluší. 😀

  5. pizlik1 15. augusta 2012 o 17:11

    Jako malá jsem nikdy oranžovou ráda neměla. Už ale po mnoho let patří mezi mé oblíbené. Máme ji hodně i v bytě.

  6. Natty 16. augusta 2012 o 4:41

    Danielko, moje nejoblíbenější barva je barva srdce – červená a všechny její odstíny. Oranžová barva patří do barevného spektra červené a žluté a v jemném odstínu jí také můžu. Každý z nás asi preferuje barvu, která mu sluší a myslím, že tobě dle fotečky sluší moc a kytičkám a ovoci, tak tam není co dodat. Miluji pomeranče, meruňky a vlastně všechno ovoce a zeleninu. A v chaloupce odstín žluté, oranžové a červené je dominantní, vždyť mám všechno ve dřevě a k němu se hodí tyto teplé barvičky. Hezký den.

  7. Daniela 16. augusta 2012 o 8:35

    Ďakujem všetkým za komentáre a za komplimenty mojej osobe v oranžovom 🙂

  8. Katerina 16. augusta 2012 o 10:09

    Danielo, mam oranzovou taky moc rada, ale pro me je to barva podzimu. Mam ji moc rada v prirode i v interieru. Ale na sebe bych si ji neoblekla. Tobe ale vylozene slusi! a dekuji za nahlednuti do tveho obyvaciho pokoje :o) Mej prima den, Katerina

  9. Daniela 16. augusta 2012 o 11:42

    …a ja si zase celkom rada obliekam takéto divoké farby, dokonca aj krikľavé. Raz sa ma jeden pán spýtal, že čo to mám za bundu. Mala som bundu farby YellowGreen, číslo #9ACD32 zo stránky:
    http://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_farieb
    Ja úplne v pohode 🙂

Pridaj komentár

