Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Husí gagot

Je nedeľné ráno, surfujem po internete a práve dopíjam rannú kávu. V tom spozorniem. Zvonku začujem nezvyčajné zvuky. Gagagaga, gagaga. Veď to sú husi, prebehne  mi mysľou. V tom skáčem na rovné nohy, schmatnem fotoaparát, cestou na balkón ho prepínam do stavu ON a hlavu rýchlo vyvrátim do neba. Už len z diaľky vidím kŕdle divých husí. Kam letia? To sa už naozaj blíži koniec leta?  Uvedomila  som si, že tak, ako sa mi vzďalovali z dohľadu, tak nám pomaly odchádza aj leto. Je tu skoro polovička augusta a je to cítiť už aj vo vzduchu. Ani som im nestihla poslať môj pozdrav na juh.  Do krajín južnej Európy, či na pobrežie severnej Afriky. Tam sa teraz sťahujú z európskeho severu.  Byť niekde vonku, na otvorenom priestranstve, musel to byť nádherný a pre mňa nezvyčajný pohľad.

Možno sa tu niektoré zabudnú a v zime sa mi z nich podarí niektoré uvidieť. Vlani sa mi stalo dvakrát, že som v kŕdľoch kačíc, labutí a lysiek našla aj jednu divú hus.

8 responses to “Husí gagot

  1. Ella 12. augusta 2012 o 9:03

    To ze by uz odletaly ,neni to jeste brzy?Ja sice nevim ale vzdyt jsou jeste ctyri tydny nez vam zacne podzim.No to je jedno, je to hezke videt tolik ptactva pohromade.

  2. Ľubica 12. augusta 2012 o 10:23

    Ani mne sa nezdá, že by divé husi odlietali a nechali nás tu v náručí chladu a zimy. Ešte nie, bol to len nácvik . Pripravili ním krásne divadielko všetkým ranostajom.

  3. Daniela 12. augusta 2012 o 10:23

    U nás sa už húfujú lastovičky a mne sa už dlhšiu dohu zdá, že ročné obdobia sú posunuté minimálne o jeden mesiac dopredu.

  4. EvaMaria 12. augusta 2012 o 10:35

    tak to som musela googliť a prečítať si kedy vlastne odlietajú divé husy… ale tento čas by bol veľmi zavčasu ako je písané … Danka asi máš pravdu , všetko sa akosi posúva čo sa týka počasia …
    prajem peknú nedeľu

  5. Daniela 12. augusta 2012 o 11:48

    Ešte šťastie, priateľky moje milé, že som utekala na balkón a to krásne divadlo som stihla zachytiť objektívom fotoaparátu, aj keď už boli husi dosť ďaleko. Potvory, nepočkali na mňa, kým sa nachystám a zaostrím objektív 😦 Ináč by ste mi to asi ani neverili. Aj mne sa to zdá skoro, Evka, aj ja som urobila to isté a googlila som. Pravdu bude mať asi druhá Danka, že sa to všetko posúva, veď si spomeňte, ako býva v máji a v júni. Ale teraz uvažujem ešte nad smerom, ktorým leteli. Ak ho nezmenili a držali sa stále priamo, tak leteli hm, viete kam? Na severozápad. Dosť divné. Keď to tu teraz píšem, spomenula som si, ako som na poslednej dovolenke v Bulharsku (1997) videla nad plážou a morom mnoooožstvo bocianov. Fakt netuším, aké číslo mám napísať, či to boli stovky alebo tisícky. To bola tiež pekná podívaná. A bolo to približne v takomto období.

  6. EvaMaria 12. augusta 2012 o 14:32

    mne sa to tiež len raz podarilo vidieť ,v tom čase som nemala kvalitný fotoaparát …pri chystaní raňajok som si všimla lúku ,ktorá bola biela… veľké množstvo bocianov, chvíľu pobudli a potom leteli svojou cestou, u mňa to bolo na jar…
    zasmiala som sa nad trefnou odpoveďou , ohľadne fotoaparátu… no nedá sa stále mať pri sebe fotoaparát a mať všade oči… tak , ostáva prísľub, že možno raz to bude lepšie …

  7. Jana Chmelová 15. augusta 2012 o 21:01

    Najskôr som si myslela, že to bude asi omyl… migrácia husí. No dnes to potvrdili aj ornitológovia v tv. Vraj končí vtáčie leto. Vtáky sa začínajú sťahovať na juh. Bola som “mierne” prekvapená. A spomínali aj pranostiku: Na Panny Márie narodenie, lastovičiek rozlúčenie, t.j. 15. august.

  8. Daniela 16. augusta 2012 o 8:41

    Aj mne samej sa to zdalo príliš skoro, no husi a iné sťahovavé vtáky sú asi múdrejšie. Vraj to majú zakódované v sebe, aby vedeli, kedy sa majú vydať na svoje dlhé cesty za teplom. Videla som teraz ráno reprízu včerajších večerných správ. Aj tá informácia o lastovičkách ma prekvapila. Tu mi práve pred oknom so štebotom preleteli, takže sú ešte na Slovensku 🙂

Pridaj komentár

