Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Don´t worry – be happy na Mariahilfer Straße

To, že som si v pondelok odskočila na necelý deň do Viedne, som už spomenula v článku o viedenskej železničnej stanici Westbahnhof a o veveričkách v Schönbrunne. Práve pred týždňom, v nedeľu, som celé dopoludnie venovala mape Viedne a rôznym cestovateľským radám, čo zaujímavé sa dá vidieť vo Viedni. Naplánovala som si toho dosť. Ako som už písala, najprv som chcela ísť do Schönbrunnu a potom na úplne opačný koniec mesta, k Dunaju a osobnému prístavu na ňom, potom na Mexikoplatz, odkiaľ som so sakrálnou stavbou kostola Františka z Assisi  chcela začať trasu za novým poznaním. No všetko bolo úplne ináč.

Nakoniec som sa zo Schönbrunnu presunula iba na Mariahilfer Straße, ktorej približne trojkilometrový úsek som prešla peši až na jej koniec pri Museumsplatz. Povedala som si, že budem na tejto ulici fotiť všetko, čo ma zaujme. A bolo tam toho dosť. Nielen zaujímavé fasády niektorých domov, ľudia na ulici, ale videla som tam aj niečo, čo som ešte nikdy nevidela.

Nielen na Mariahilfer Straße, ale aj v celej Viedni sa vo veľkom prestavuje a rekonštruuje. Okrem jednej trate metra aj množstvo rôznych budov. Mnohé domy boli obložené lešením. Aj  fasáda domu, v ktorom sídli obchod Sewa, ponúkajúci rozličný tovar, sa tiež opravuje. Pred obchodom bol z lešenia vytvorený tunel, cez ktorý sa prechádzalo ulicou. Podľa toho, čo som videla pred obchodom, som si najprv myslela, že je to obchod s textilnou galantériou – teda aj s priadzami na pletenie. Z čoho som tak usudzovala? Z toho, že lešenie pred týmto obchodom bolo oblečené do  pletených návlekov. Z pestrofarebných a rôzne hrubých priadzí boli v rozličných vzoroch upletené oblečenia na jednotlivé časti lešenia. Táto akcia dostala názov Don´t worry – be happy a podieľala sa na nej firma Coats GmbH a tá je je vlastne zameraná na pletenie, háčkovanie, šitie, vyšívanie a iné ručné práce.

Okolo tohto obchodu určite neprejde nikto bez povšimnutia a zastavenia sa, aby si aspoň na chvíľu obzrel tento pestrý pletený nápad a a po jeho vzhliadnutí  sa určite nebude báť byť šťastným.

 

 

4 responses to “Don´t worry – be happy na Mariahilfer Straße

  1. Vendy 12. augusta 2012 o 17:41

    Aha, tak to je ono… před chvílí jsem četla i odkaz od Janinky, tahle akce zřejmě našla své místo i u nás. Je to pěkné, a tohleto lešeníčko díky barevným návlekům působí i vesele!
    Zajímavý nápad. 🙂

  2. Natty 13. augusta 2012 o 4:12

    Danielko, tak tomu říkám reklama :-)A takové lešení by u nás vidět nebylo, tady je obtaženo igelitem a hrozícím nebezpečím pro chodce, ještě hodně se budeme muset učit. Pěkný den.

  3. VendyW 15. augusta 2012 o 9:08

    No to je ale skvělý nápad! Veselé lešení a ještě reklama v jednom!:-)

Pridaj komentár

