Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Po stopách histórie

Dnes dopoludnia som sa rozhodla prerušiť už dosť dlhú dobu nebicyklovania. Keďže som sa v posledných dňoch trošku zabŕdla do histórie Petržalky, konkrétne jednej jej časti, zaumienila som si, že mojím dnešným cieľom bude len blízke okolie môjho bydliska. V časti Ovsište/Starý háj žijem  už tridsaťtri rokov a z obdobia, kedy sme sa sem nasťahovali, si pamätám ešte na zbytky starého Ovsišťa, ktoré som už spomínala v mojom článku Maturantka Eva.

V spomínanom článku som písala aj o škole, ktorá tu zostala stáť ako jedna z mála ovsišťských domov. Na facebooku som sa od starých Petržalčanov dozvedela ďalšie podrobnosti, napríklad aj to, kde bola ešte staršia škola v Ovsišti. A na tú som sa dnes išla pozrieť, pretože ten dom asi zázrakom ešte stojí. Nikto by určite neveril, že v tom dome bola naozaj niekedy škola. Ničím sa nelíši od ďalších domov, ktoré zostali na tej  istej ulici. Všetky sú obývané. Neviem, či celoročne alebo tam tí ľudia chodia iba na víkendy.V jednom z nich, zdá sa mi, že je dokonca sídlo nejakej firmy. Nemala som dobré podmienky na dlhé očumovanie, lebo obyvateľ jedného z domov pracoval vonku na ulici.  Je to časť Ovsišťa, ktorá padla za obeť pri stavbe Prístavného mosta.

Vedľa oranžového domu je dom, v ktorom bola do roku 1938 provizórna škola.

Takto to vyzerá dnes na mape google.

13 responses to “Po stopách histórie

  1. Natty 11. augusta 2012 o 4:30

    Danielko, tak jsem prohlédla školu, výstavbu. Moc se mi líbí fotečka, kde je v pozadí bratislavský hrad. A klikačka na “Evu” není funkční. 33 roků jsem také žila s manželem ve městě, nyní už 8 rok v perníkové chaloupce na vesnici a neměnila bych. To jen, že mě zaujala ta “33”. Pěkný a pohodový víkend.

  2. Daniela 11. augusta 2012 o 6:54

    Ďakujem za upozornenie, už som to opravila. Vždy si zvyknem preveriť, či odkaz funguje, len včera som to neurobila, pretože som v tom čase odpovedala na facebooku na veľmi veľa komentárov k fotkám blogu Na krásnom modrom Dunaji.
    Nejako mi tie tvoje roky spolu nepasujú. Nie je to veľa? Podľa fotiek by som to nepovedala. No a ku mne môžem napísať len toľko, že mi veru žiadne sťahovanie do chalúpky nehrozí 😦
    Pekný víkend aj tebe.

  3. Giga 11. augusta 2012 o 10:31

    Była szkoła, jest budynek mieszkalny, ale ja nie chciałabym tam mieszkać w towarzystwie wiaduktu i słuchać cały czas szumu samochodów. Pozdrawiam.

  4. Jarka 11. augusta 2012 o 18:38

    Tento dům, opravdu školu nepřipomíná, zdá se, že to byla jen nějaká malotřídka. Každopádně je ten dům zvláštně řešený, je škoda, že jsi nemohla udělat bližší záběr. Bydlení v něm bude zajímavé a netradiční. 😉

  5. Daniela 11. augusta 2012 o 20:22

    Na facebooku ma nakontaktovali na jedného pána, rodáka zo starého Ovsišťa a ten mi poslal aj fotku tohto domu spred viacerých rokov. Keďže sa mi nechcelo veriť, že taký dom tam je, že som si nikdy špeciálne nevšimla, hoci tade chodievam na bicykli, išla som sa tam v piatok pozrieť. Ten pán a ešte jeden ďalší mi napísali toľko informácií, že obdivujem ich pamäť. Na blog som to nedala, lebo tu by to asi nikoho nezaujímalo. Ale pre nich sú to “sdcovky”. Mám dokonca aj fotku toho spisovateľa, ktorého knihu Maturantka Eva spomínam v článkoch na blogu. Pri tých fotkách som si uvedomila ale inú vec. Že ja nemám žiadne také fotky z histórie mojej rodnej obce, ani čo sa týka rodín mojich rodičov. Ten dom, kde bola tá provizórna škola, bol už určite niekoľkokrát prestavaný. To Ovsište bolo v tých rokoch veľmi malinké, takže ani žiakov tu veľa nebolo. V roku 1921 tu bolo iba 12 domov.

  6. Natty 12. augusta 2012 o 5:25

    Hezké nedělní ráno Danielko, není to mnoho, teda je, ale já to tak nevnímám, jsme s manželem spolu letos na moje narozeniny 41 let a mě bude v říjnu krásných šedesát – božínku jak ten čas letí…
    Přeji pěknou neděli a těším se na další článečky.

  7. GirlSprout 12. augusta 2012 o 6:34

    It’s hard to believe that it’s still there. I like the perspective of today from the Google map. Je ťažké uveriť, že je to tam stále. Páči sa mi pohľad na dnes z mapy Google.

  8. anna 29. decembra 2014 o 16:44

    Velmi som sa potesila ked som uvidela aspon par zaberov,moj otec je z Ovsista,ja som tam chodievala na prazdniny,mala som tam starich rodicov,zili na Daliborovej ulici,bola tam cela moja rodina z otcovej strany,vela si toho pamatam,aj ludi aj mena,stale to mam v pamati ako to tam vyzeralo,velmi ma boli co sa stalo s touto dedinkou,bolo tam tak pekne,utulne.S mojou babkou sme chodili cez stary most peso do Bratislavy,/ nebolo to daleko/pamatam si Safarikovo namestie odkial nam chodil autobus cislo 28 do Ovsista…….ach to boli krasne casy……casto si na to spominam.Babka mala krasnu zahradu,vela kvetov,ovocia,v lete robievala marhulovy lekvar…..

    Krasne spomienky,ak mozte velmi by ma potesilo viac zaberov,velmi pekne dakujem

  9. Daniela 29. decembra 2014 o 17:11

    Som rada, keď urobím niekomu radosť s mojimi príspevkami. Keď sme sa sem nasťahovali, tak dvadsaťosmička chodila ešte cez staré Ovsište. Bol to výborný spoj do mesta, škoda, že ho zrušili ešte skôr, než zbúrali Starý most. A po tom novom už tiež žiadne dvadsaťosmička chodiť nebude, ak vôbec niekedy ten nový most bude…. Ďakujem za návštevu aj za komentár.

  10. Daniela 29. decembra 2014 o 17:15

    A na doplnenie, mám o to väčšiu radosť, keď ku mne na blog príde niekto z takej diaľky (ak sa moje počítadlá nemýlia). Posielam pozdravy za more 🙂

  11. anna 29. decembra 2014 o 19:48

    Dobry den.

    Som rada ze ste mi opdisali,ano zijem v Toronte.

    Velka vdaka,,prajem Vam radostne a spokojne sviatky.

  12. anna 30. decembra 2014 o 21:59

    Dobry den.

    Velmi pekne Vam dakujem za pozdrav,ano byvam v Toronte v Canade.

    Aj Vas pekne zdravim a prajem Vam stastny,vesely a zdravia plny rok.Vdaka za Vasu peknu pracu.

  13. Daniela 31. decembra 2014 o 10:46

    Ospravedlňujem sa, že až teraz som zverejnila vaše komentáre. Ten druhý ste písali pravdepodobne v domnienke, že prvý nedošiel. Prišiel, len ja som nebola včera na tomto blogu.
    Prajem vám šťastný nový rok, ale moje novoročné želanie si môžete nájsť aj na aktuálnom blogu
    https://fotografiedb.wordpress.com/
    Možno tam tiež nájdete niečo zaujímavé.

Pridaj komentár

