Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Žltochvost u fotografa

Musím povedať, nevybral si práve to najkrajšie miesto na pózovanie, ale nenamietala som. Nechala som všetko v jeho réžii, ja som len cvakala.  Tieto fotky mám v archíve už tri týždne, stále som mala niečo iné, ale dnes som si povedala, že ich sem už musím dať.

Idúc v areáli neďalekej vysokej školy som si všimla, ako si vtáčik, ktorého meno som dosť dlho prácne hľadala na internete,  sadol na škaredý odpadkový kôš.  Najprv som ho fotila z diaľky, no pomaličky som sa presúvala k nemu bližšie. Prišla som k nemu asi až na pol metra a len som cvakala. A on sa vrtel sprava, zľava, tak a onak. Moje fotografovanie mu zjavne robilo dobre. Mňa to prestalo baviť prvú. Až keď som s fotením skončila, otočila som sa na odchod, vtedy si aj on povedal, že stačilo a odletel preč.

Ani neviem, kam mu mám tieto fotky poslať.

Jéj, ešte som niečo zabudla. Je to naozaj slávik?

 

P. S.

Ďakujem Vendy,  ktorá ma naviedla na správny názov vtáčika, ktorý je na fotografiách. Podľa všetkého je to žltochvost domový (Phoenicurus ochruros).

Od dnešného dňa si začnem viac všímať vonkajšie steny nášho panelového domu. Hoci je už zopár rokov zateplený, tieto vtáky vidím často z balkóna, ako lietajú v tesnej blízkosti vonkajších stien domu. Podľa informácií, ktoré som našla na internete, tento vták si svoje hniezda umiestňuje v štrbinách múrov.  Hniezdo je akoby voľne pospájaná čaša zo suchej trávy a rastlinných stoniek. Vystlané je vlnou, srsťou a perím. Stavia ho samica.

 

11 responses to “Žltochvost u fotografa

  1. pizlik1 9. augusta 2012 o 19:29

    Hezky pózuje, jen co je pravda.

  2. Natty 10. augusta 2012 o 5:12

    Danielko, nevím přesně zda je to slavík, moc se v ptáčcích nevyznám, ale budu ti věřit 🙂 V každém případě fotečky jsou pěkné a ještě hezčí je ta holubička vpravo, mám ráda blogy, kde je majitel-ka vidět, kdy neschovává tvář, neboť kdo je poctivý a upřímný, nemusí tak činit. Moc ti to sluší. Pěkný den.

  3. Daniela 10. augusta 2012 o 7:33

    Na niekoľko sekúnd ma zarazilo, keď som čítala, že vidíš na fotkách aj holubičku 🙂 No musím priznať, že nie som ten typ, ktorý sa rád fotí a ani nemám veľa vlastných fotografií, pretože ja som tá, čo fotí a mňa nemá kto. Konkrétne aj táto fotka nie je zaostrená (sestra držala prvý raz v rukách môj fotoaparát), ale nakoniec som tú jej chybu využila v môj prospech 🙂 Dala som ju sem preto, že je tu v malých rozmeroch, nie je to tak vidieť, že je rozmazaná. Na jej originál radšej nepozerajte. Ďakujem za kompliment.

  4. Katka 10. augusta 2012 o 9:34

    To jsem se chtěla taky zeptat. Slavíka jsem v životě neviděla ani neslyšela. Hezká série.

  5. Jarka 10. augusta 2012 o 19:12

    Ptáci ve městech už se tolik nebojí, protože od malička vyrůstají v tomto prostředí. K nám na balkonové zábradlí chodí hrdličky, ve městech se nechají krmit holubi, v parcích hopkají kosáčci a u vodních ploch, kačeny a labutě, loudí něco do zobáčku. Jak vypadá slavík nevím. Vím jen, že se o něm říká, že to není žádný krasavec, ale krásně zpívá. Živého slavíka jsem ještě neviděla, ani neslyšela.

  6. Daniela 10. augusta 2012 o 21:27

    To sa nenájde nikto, kto vie, ako vyzerá slávik? Asi sa to budem musieť spýtať Jara Slávika (porotca z Talentu). Ten by to azda mohol vedieť 🙂

  7. VendyW 15. augusta 2012 o 9:01

    Já nevím, slavík je noční pták, ten asi ve dne spí, a navíc tady nemám atlas ptáků, to jedině až dojedu domů, spíš bych podle těch oranžových peříček na koření ocasu tipovala na rehka. Ale teď mne něco napadlo a jestli najdu napíšu ti to…

  8. VendyW 15. augusta 2012 o 9:05

    http://www.naturfoto.cz/fotografie/ptaci/slavik-obecny-25324.jpg Tady na těch stránkách taky vždycky hledám, tak ať ti slouží stejně dobře jak mě….

  9. Daniela 16. augusta 2012 o 8:25

    Ďakujem za link. Predtým, ako som uverejnila tento článok, hľadala som aj ja na rôznych internetových stránkach. Ani teraz nie som o nič múdrejšia, na tej stránka naturfoto som bola, poznám ju. Ale novinkou pre mňa bola informácia z tvojho komentára, že slávik je nočný vták. To som nevedela. Ten rehek je po slovensky žltochvost, mohol by to byť on. Tie vtáky som tu u nás zaregistrovala iba tento rok, lieta ich tu dosť veľa, asi aj hniezdia na stromoch, ktoré máme okolo nášho domu. Tak asi idem prepísať názov článku…

  10. Jiří Sýkora 2. septembra 2012 o 12:44

    Slavík není noční pták, zpívá i ve dne ale jeho hlas je poměrně slabý, proto často zaniká ve zpěvu těch ostatních. Je velmi plachý a nenápadný, uvidět ho je obtížné. Ten pták na fotkách je opravdu rehek domácí. 🙂

  11. Daniela 2. septembra 2012 o 18:57

    Ďakujem za návštevu u mňa, aj za objasnenie o vlastnostiach slavíka. Nie som odborník na vtáčiu ríšu, ale tiež to bola pre mňa novinka.

Pridaj komentár

