Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Dustin Hoffman má dnes 75 rokov

Prvý film, ktorý som s ním videla, bol Motýľ. Keď prišiel do našich kín, mala som krátko po maturite, čiže devätnásť rokov a vtedy som ešte,  na rozdiel od súčasnosti, do kina chodila. On mal vtedy už dvakrát toľko a za sebou mal niekoľko filmových rolí. Práve dnes dovŕšil 75. rok svojho veku. Dustin Hoffman.

Narodil sa 8. augusta 1937 v Los Angeles a ako 23-ročný debutoval v celovečernom filme The Tiger Makes Out. No úspech mu priniesol až film Absolvent z toho istého roku, kde hral neskúseného mladého muža, absolventa vysokej školy. Približne jeden film ročne pribúdal na konte jeho filmografie. Zamilovala som si ho vo filme Kramerová versus Kramer, na ktorý som natrafila aj včera večer pri prepínaní televíznych kanálov na niektorej nemecky hovoriacej televíznej stanici. Páčil si mi nielen film, ale aj obaja hlavní predstavitelia. Okrem Dustina si hlavnú úlohu zahrala  aj Meryl Streep. Je to film, ktorý videl asi každý a predpokladám, že nielen raz.  A kto by tiež nepoznal bláznivú komédiu Tootsie, ktorá  získala desať nominácii na Oskara?

V roku 1988 prišla premiéra filmu Rain Man. Za postavu autistického mladého muža získal Oskara. Myslím si, že stvárnenie tejto postavy bolo vrcholom jeho hereckého umenia.  Spomínam iba filmy, ktoré som videla a teda hlavne tie, na ktoré si pamätám, že som ich videla. Medzi nimi boli napríklad aj filmy Malý veľký muž, Rodinný podnik, Smrtiaca epidémia a ďalšie, ale už žiadny z nich na mňa tak nezapôsobil ako Rain Man.

Dustin Hoffman patrí medzi najpopulárnejšie herecké osobnosti Hollywoodu. Jeho filmové úlohy zostali v pamäti mnohých divákov celého sveta.

***

Fotografie – zdroj internet

7 responses to “Dustin Hoffman má dnes 75 rokov

  1. Vendy 8. augusta 2012 o 21:45

    Ani nevím, který jsem viděla první film s Dustinem Hofmanem. Buď to bylo skvostné Kramerová versus Kramer nebo Tootsie. Oba filmy krásné, perfektně zahrané, u Tootsie bych řekla, že jde o jednu z nejlepších komedií století, vtipnou, s dobrou zápletkou a skvělým závěrem. Pak ještě Absolventa, ten byl dobrý, ale nenašla jsem na něm nic tak vyjímečného, ještě se mi líbil Rain Man, kde mě mile překvapil i Tom Cruis. Skvělý film byl i Hrdina, u nás uváděn jako Hrdina proti své vůli.

  2. Daniela 8. augusta 2012 o 22:53

    Toho Hrdinu som nevidela. Pozrela som si o ňom informácie na csfd.cz, ale nič mi to nehovorí. Ako som písala aj v texte, ja som veľmi slabý filmový divák. Skoro žiaden.

  3. Jarka 9. augusta 2012 o 8:29

    Danielko, píšeš, že jsi slabý filmový divák, ale já jsem ještě slabší, s Dustinem Hoffmanem, jsem neviděla ani všechny filmy, které jsi ty vyjmenovala. 😀 Jsem ráda, že tady Vendy připomněla komedii Tootsie, tu jsem taky viděla a moc se mi líbila. 😉 Takže panu Hoffmanovi, všechno nejlepší!

  4. Daniela 9. augusta 2012 o 8:41

    Film Tootsie spomínam v texte aj ja. Videla som ho niekoľkokrát. Aj som pri písaní uvažovala, či som ho náhodou nevidela skôr ako Motýľa, pretože Tootsie som videla v telke, nie v kine. No potom som zistila, že Tootsie je o niekoľko rokov mladší, takže som ho skôr vidieť nemohla.

  5. Katka 9. augusta 2012 o 9:16

    Jsem ráda, že jsi mi ho připomněla. Taky mám ty filmy ráda, i když jsem viděla jen některé. U Kramerových jsem dokonce i já kdysi brečela v kině.

  6. Daniela 9. augusta 2012 o 9:29

    To aj ja. No a čo, nehanbím sa za to 🙂

  7. pizlik1 9. augusta 2012 o 19:32

    D. Hoffman se mi líbil jak ve filmu Kramerová verus Kramer tak i v Rain Manovi.

Pridaj komentár

