Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Invázia veveričiek v Schönbrunne

V pondelok, keď som bola vo Viedni, bol jeden z najhorúcejších dní tohto leta.  Počas tohto dňa som si naplánovala vidieť viacero zaujímavých miest Viedne. Jedným z nich bol aj  zámok a park v Schönbrunne. Najprv som doprevádzala priateľku na český konzulát, ktorý je len neďaleko od Schönbrunnu. Po tom, čo zistila, že jej nočná cesta z Innsbrucku do Viedne bola zbytočná, peši sme odkráčali smerom k miestu, na ktorom ona ešte nikdy nebola. Aj keď to bolo od konzulátu len  niečo cez pol kilometra, ten kúsok pešej chôdze nás v tej páľave zdolal natoľko, že  po príchode tam sme ako  prvé vyhľadali lavičku v tieni stromov.

Aké bolo moje prekvapenie, keď sa tu zrazu vôkol nás vyrojilo množstvo veveričiek. Ako keby ich niekto odniekade vypustil. Behali a skákali po tráve, liezli po stromoch takou rýchlosťou, že som ich nestíhala sledovať objektívom fotoaparátu. Škoda, že sme nemali so sebou oriešky, ktorými by sme si ich boli prilákali bližšie. Zvieratká sú naučené, že ich ľudia kŕmia a vôbec sa nás nebáli. Na chvíľu som sa vzdialila od lavičky, na ktorej som si nechala ruksak a o chvíľu som si všimla, že jedna z veveričiek vyskočila práve na moju lavičku. Pravdepodobne chcela zistiť, či sa v ňom nenachádza niečo pre ňu.

16 responses to “Invázia veveričiek v Schönbrunne

  1. Giga 7. augusta 2012 o 23:16

    Ja z takimi odważnymi wiewiórkami miałam do czynienie w Londynie i wiem jakie to wspaniałe uczucie. Śliczne zdjęcia. Pozdrawiam.

  2. Daniela 7. augusta 2012 o 23:47

    Aj ja som si spomenula na londýnske veveričky. Odvtedy som také videla až teraz vo Viedni.
    http://napotulkachsvetom.blogspot.sk/2010/05/londynske-vevericky.html

  3. EvaMaria 8. augusta 2012 o 8:24

    Aké milé fotky, sú to milé zvieratká… ja pozerám tiež na jednu každý deň z okna mojej kancelárie, tú kŕmia pacienti …
    páči sa mi v poradí piata fotka, je tak milá

  4. Daniela 8. augusta 2012 o 9:05

    Kedysi mali veveričky hniezdo na jednom z topoľov, ktoré máme pod oknami. Takže často sme ich sledovali z balkóna. Už roky ich tu nevidím, ale o kúsok ďalej v lesíku alebo aj v čase dozrievania orechov, ich vidieť na neďalekom školskom dvore. Tieto naše sa mi nikdy nepodarilo odfotiť tak zblízka. Aj v Sade Janka Kráľa sú, ale tiež len vysoko v korunách stromov.

  5. Jarka 8. augusta 2012 o 12:22

    U mamky na sídlišti, jsou taky veverky. Před kuchyňským oknem má košatý strom a na tom se vevarkám líbí, takže si stačí sednout před okno a je možné je pohodlně pozorovat. Už jsem se je u ní snažila i vyfotit, ale jsou to mršky rychlé a než zaměřím objektiv foťáku, jsou úplně jinde. Ty jsi je zachytila skvěle!! 😉

  6. EvaMaria 8. augusta 2012 o 13:48

    doma som ešte nefotila ani ja veverku , len v londýne …tieto naše sú ozaj akési živšie

  7. Daniela 8. augusta 2012 o 15:05

    Tie londýnske zleniveli tým, že sú naučené na kŕmenie a sú asi aj z lenivšej fajty 🙂 Majú aj odlišnú farbu od našich, také popolavé som u nás nikde nevidela. Tie z Viedne boli aj nejaké menšie.

  8. Daniela 8. augusta 2012 o 15:06

    Vieš, koľko rozmazaných záberov som vyhodila do koša? Práveže sa mi len horko-ťažko podarilo niečo vybrať. Aj preto sa mi tam fotilo horšie, že tam nebolo svetlo, keďže sme zaliezli do tieňa.

  9. Ľubica 8. augusta 2012 o 16:17

    Veľmi sa mi páči veverička – prieskumník. Tej naozaj nie je nič cudzie. Očakávala viac ako zistila?

  10. Daniela 8. augusta 2012 o 21:04

    Veverička nenašla nič, tak sa pobrala ďalej.

  11. Katka 9. augusta 2012 o 9:09

    Jsou roztomilé. Ale čím by jich bylo víc a jejich přítulnost se změnila v dotěrnost, tím víc bys se jich bála. Mám své zkušenosti s přítulností takových potvůrek.
    Dnes jsem teprve zaregistrovala tvoji novou fotku. Moc ti to sluší.

  12. Daniela 9. augusta 2012 o 9:22

    Och, ďakujem 🙂 Keď som si tie veveričky pozerala doma na zväčšených fotkách, trošku mi pripomenuli neobľúbené hlodavce a už mi až tak sympatické neboli 😦 Katka, prečo musím tvoje komentáre zakaždým schvaľovať? Veď u iných tak urobím raz a u teba musím zakaždým. Čo meníš stále IP adresy alebo prihlasovacie údaje?

  13. Katka 9. augusta 2012 o 15:03

    Nic neměním, ale taky s tebou mám problémy – však víš, psala jsem ti to.

  14. Katka 9. augusta 2012 o 15:03

    Á – teď to prošlo nahned.

  15. Pingback: Don´t worry – be happy na Mariahilfer Straße « Zrkadlenie

  16. VendyW 15. augusta 2012 o 8:57

    Takhle oražené veverky jsou( tedy nevímjak teď) i v Praze v Kinské zahradě i na Petříně. Tam když sis sedla na lavičku tak se okamžitě taky začaly takhle rojit a zkoumat co máš kde dobrého. Jednou jsme takhle jednu donesli v tašce až domů. Moc se lí zalíbilo mezi houskama a nějak se tam zapoměla. Veverky jsou roztomilé a i když mají trošinku hlavu jak krysy, i přes to to jsou rozkošná zvířátka. Ale nějak mi připadá, že v lesích jich už tolik není….Fotečky jsou oc pěkné….

Pridaj komentár

