Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Kto zachráni jeden život, ako keby zachránil celé ľudstvo

Tento výrok z Talmudu je citovaný na pamätnej doske, ktorá je pripevnená pod chlapcom sediacim na kufri na viedenskej západnej stanici. Socha chlapca a text pod ňou sú venované britskému ľudu, ktorý zachránil desať tisíc židovských a nežidovských detí, ktoré v rokoch 1938 až 1939 mohli utiecť do Veľkej Británie pred nacistickým prenasledovaním.  Pre väčšinu detí začala cesta v detských transportoch  práve na viedenskej Westbahnhof.

Stanica bola v nedávnej minulosti rekonštruovaná a ja som ju práve dnes mohla prvý raz vidieť po rekonštrukcii. Predtým, než som cestovala do Viedne, preklikávala som sa cestovnými poriadkami a hľadala som vlak, ktorý smeruje do tejto viedenskej stanice. Pred jej rekonštrukciou takéto vlaky z Bratislavy a do Bratislavy jazdili, no teraz som ich, žiaľ, nenašla.

5 responses to “Kto zachráni jeden život, ako keby zachránil celé ľudstvo

  1. Judita 7. augusta 2012 o 9:43

    velmi pekná stanica…. kedy sa bratislavcania doziju dostojnej stanice hodnej hlavneho mesta ? …zial je to casto pre turistu prvy styk s mestom….

  2. Daniela 7. augusta 2012 o 10:10

    Tam si pravdepodobne robí aj istý štátny orgán svoju robotu. Nevidela som ani na stanici, ani pred stanicou opitých, smradľavých bezdomovcov. Ja som si istá, že keď sa aj u nás nová stanica postaví, bude o chvíľu vyzerať rovnako, ako táto stará.

  3. VendyW 7. augusta 2012 o 11:39

    Zvenku to vypadá úchvatně, spíš jak nějaká galerie než stanice. Vevnitř mi to připadá jak na všech nádražích, neosobně a studeně….

  4. Daniela 7. augusta 2012 o 18:46

    Ani neviem, ako by som odpovedala na to, že stanica je neosobná. Viem si predstaviť osobnú obývaciu izbu, ale nie stanicu. Tam je dôležité, že je čistá a praktická tým, že poskytuje potrebné služby. A táto stanica to dokonale spĺňa. Jediné, čo by som jej vytkla, je absencia zelene.

  5. Pingback: Don´t worry – be happy na Mariahilfer Straße « Zrkadlenie

Pridaj komentár

