Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Letný deň na Sandbergu

Včera sme mali posledný júlový deň, leto sa prehuplo do svojej druhej polovice. Aj keď ráno ešte trošku pršalo, deň sa ukázal v plnej kráse. Svietilo slnko a na oblohe sa tvorili biele obláčiky. Naozaj výborné podmienky na fotografovanie. Veď aj bolo čo. So sestrou a jej partnerom sme si urobili výlet na Sandberg a Devín.

Na Sandbergu ešte nikdy neboli a na Devíne vraj pred mnohými rokmi. Preto som bola rada, že som ich mohla na týchto dvoch miestach doprevádzať.  Prostredníctvom fotografií vás Sandbergom prevediem tiež.

Sandberg sa nachádza na území mestskej časti Devínska Nová Ves. Je  to najzápadnejší výbežok Devínskych Karpát. Ako je už z názvu jasné, je to pieskový kopec.  Pozostatok mora, resp. morského útesu, ktoré sa tu nachádzalo pred 14 až 16 miliónmi rokov. Z tohto obdobia sa tu našlo vyše 300 druhov fosílnych organizmov a týmto nálezom sa toto miesto stalo svetoznámou lokalitou neogénnych skamenelín.  Z jeho vrcholu sú nádherné výhľady na okolie. Z jednej strany Devínska Nová Ves a za ňou Malé Karpaty so zrúcaninou hradu Pajštún, pod ním tečie rieka Morava a za ňou je vidieť kus rakúskeho územia, na ktorom sa nachádza napríklad aj zámok Schlosshof a najkrajším je pohľad na hradisko Devín.

 

Na Sandbergu a v jeho okolí som bola viackrát, aj na mojich blogoch sa dajú nájsť články s fotografiami.  Dúfam, že mi odpustíte to množstvo fotografií, ktoré som dala do tohto článku. Ale keď je tam tak krásne! Prečo sa s nimi nepodeliť? Včera som si uvedomila, že som tam nikdy nebola v skorú jar a ani v zime, keď je sneh. Takže so Sandbergom tu určite nie som naposledy.

11 responses to “Letný deň na Sandbergu

  1. Jarka 1. augusta 2012 o 12:21

    To byl skvělý výlet, na Sandbergu je nádherně a ty pohledy do okolí jsou krásné až se tají dech. Řeka Morava, je utopená v zeleni a dokonce jsi vyfotila i další pěkný most, do své sbírky mostů. 😉 Nedivím se, že počítáš s tím, že se do těchto míst ještě vrátíš, udělala bych to samé.

  2. Daniela 1. augusta 2012 o 12:31

    Som rada, že sa tam aj tebe páči. Jarka, o tom moste som písala nedávno:
    https://tunisanka.wordpress.com/2012/07/20/cyklolavka-do-schlosshofu/

  3. Giga 1. augusta 2012 o 16:37

    Jest na co patrzeć. Piękne miejsce i widoki. *** Na Słowację nie jadę dla bloga. Mogę Ci tylko powiedzieć , że będę też oglądała Szczyrbskie Jezior. Pozdrawiam.

  4. Pižlík 1. augusta 2012 o 18:30

    Ani se ti nedivím, takové krásný místo s nádherným výhledem. Taky bych se tam vracela.

  5. Jana Chmelová 1. augusta 2012 o 22:52

    Naozaj skvelý výlet. Ešte raz ďakujem za pekný deň!

  6. Ella 2. augusta 2012 o 0:00

    To vypada na zajimave misto a vyhled je opravdu krasny.

  7. Daniela 2. augusta 2012 o 9:36

    Aj keď je to na úplne inom konci mesta, než ako bývam ja, tak si tam občas zájdem. V poslednom období som tam bola druhý raz krátko po sebe.

  8. Daniela 2. augusta 2012 o 9:36

    S radosťou, aj nabudúce si niečo vymyslíme. Len sa musíš k tomu patrične vybaviť 🙂

  9. Daniela 2. augusta 2012 o 9:37

    Je nádherný a dnes pridávam pohľady zase z inej strany.

  10. VendyW 5. augusta 2012 o 8:43

    Kdysi dávno, když jsme ještě měli loď a jezdili na dovolené měli jsme oblíbené místo kterému se říkalo stejně Sandberg. Byla to pískovna mezi Kolínem a Starým Kolínem na Labi a bylo to perfektní místo na dovči s dětmi. Jen byl malý problém v tom, že nám každá dovolená na lodi propršela tudíž byla voda všude, kolem nás, pod námi, nad námi a ve věcech :-D….

  11. Daniela 5. augusta 2012 o 12:18

    Jááj, smola 😦

Pridaj komentár

