Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Ráno po daždi

alebo

Najradšej by som ich išla hneď zasiať

Nový týždeň sa nám prebudil do krásneho slnečného dňa. Vzduch voňal čisto, tak, ako dokáže len po daždi. Mala som pred sebou cestu na poštu, kde ma čakal balíček od Danielky z Grécka. Vedela som, že sú v ňom semienka rôznych kvetov. Po príchode domov som obálku netrpezlivo otvorila a našla som v nej štyri maličké balíčky so semenami. Na každom bolo napísané, z akého kvetu  je. Mne teraz nezostáva nič iné, len si na internete vyhľadať informácie, kedy sa ktoré semeno vysieva a ako sa tá ktorá rastlina pestuje. Dúfam, že o rok sa už budem tešiť z ich krásnych kvetov.

Aquilegia  – orlíček

Tento kvet som obdivovala v záhradke u môjho brata, keď som tam bola niekedy v máji  fotiť kiwi. Vôbec som ho nepoznala a nevedela som ani jeho meno. Keď som asi o mesiac na to volala bratovi, aby mi odložili semená z tejto kvetiny, bolo už neskoro. Vraj len dva dni predtým ich vytrhali a vyhodili.  Na orlíčkoch je zaujímavý nielen tvar, ale aj množstvo farebných odtieňov kvetov.

Digitalis – náprstník

Pochádza z Balkánu. Ten môj bude do slova a do písmena 🙂 Považuje sa za skvost v rastlinnej ríši.  Má veľké kvety v odtieňoch ružovej, fialovej a bielej a narastie až do výšky 120 cm.

Lupinus – vllčí bôb

Patrí medzi nenáročné trvalky. Okrem tradičných bielych, ružových a hlavne modrých odtieňov existuje už pomerne veľká skupina moderných odrôd, ktoré sa predvádzajú vo veľmi nápadných farebných kombináciách a veľmi žiarivých farbách.

Malva – topoľovka ružová

Malva je nielen planétka. Je to aj dvojročná rastlina, ktorá dorastá do výšky až dvoch metrov. Má veľké dekoratívne kvety. V tomto mojom prípade by mali byť plné. Plnú som asi ešte nefotila, ale nedávno som popri chodníku videla rásť túto:

Zinnia lilliput – cínia

Bola medzi tými semenami, ktoré som si na jar kúpila a z ktorých mi nevzišla ani jedna rastlinka. Kupovala som bielu farbu, ale teraz mám zmes rôznych farieb. Viem to preto, lebo toto semeno nie je z Danielinej záhrady, ale z obchodu.  Dúfam, že z týchto bude klíčivosť stopercentná.

Aj na tomto mieste by som chcela Danke poďakovať za to, že sa mi sama ponúkla a poslala semienka kvetov, ktoré som obdivovala na jej blogu Jurnal de gradina.  Možno aj moje kvety potešia o rok  zrak okoloidúcich. O blogerke Daniele som sa už v krátkosti zmienila v jednom z mojich článkov na blogu Mimi a jej svet.

Takto to dnes ráno vyzeralo cestou na poštu:

Prajem vám všetkým úspešný nový týždeň!

14 responses to “Ráno po daždi

  1. Pižlík 30. júla 2012 o 17:42

    Orlíček má neuvěřitelné množtví barevných kombinací. Vlčí bob u nás roste velice hojně, náprstník také. Slézová růže je krásná bílá, ale bohužel ji převálcuje časem červená. Cinie jsem kdysi pěstovala, jsou krásné k řezu. Když jsem si letos vypěstovala muškáty ze semínek, byla jsem šťastná, že se mezi dvaceti ujmutými objevily tři bílé. 🙂

  2. Giga 30. júla 2012 o 23:59

    Do dobrze, że znajomi z innych blogów obdarowują siebie takimi miłymi prezentami. U Dani są piękne kwiaty, więc i z nasion powinny być takie. Pozdrawiam.

  3. Daniela 31. júla 2012 o 6:47

    Pamätám si, kedysi veľmi dávno som bola služobne v Čechách, v meste Vejprty. Odtiaľ sme vtedy peši prechádzali cez neďaleký hraničný prechod do Nemecka, vtedy ešte NDR. Nezabudnem, ako som tam videla prvý raz rásť vlčí bôb voľne v prírode. Kvitol takou fialovo-modrou farbou. Dovtedy som ho poznala iba zo záhrady u mojich rodičov. Okrem orlíčka, ktorý som videla túto jar prvý raz, sme všetky kvety pestovali kedysi aj doma. Ale už ani rodičia nemajú záhradu, ja tiež nemám. Toto všetko chcem pestovať na záhone, ktorý som si urobila z trávnika pri našom panelovom dome. Tie tvoje muškáty ma zaujali, možno to vyskúšam na jar aj ja. Biele sa mi tiež veľmi páčia a spolu s červenými to je krásna kombinácia. Všimla som si nedávno u nás na trhu, že ten klasický muškát je drahší ako ťahavý s plnými kvetmi. Kedysi to bolo naopak. Takže sa asi vraciame k tým tradičným.

  4. Daniela 31. júla 2012 o 6:49

    Dani má krásnu záhradu a tým pádom aj veľmi pekný blog. Dúfam, že sa mi podarí z jej semien vypestovať kvety.

  5. Jarka 31. júla 2012 o 9:13

    Danielko, dostala jsi moc milý balíček a budu držet palce, aby se ti všechna semínka ujala a dočkala jsi se těch krásně kvetoucích rostlinek, jedna je hezčí než druhá, bude to nádhera. 😉

  6. Katarína Valachová 31. júla 2012 o 9:32

    Prekvapuje ma, že máš semienka týchto kvetov až z Grécka…? Veď to nie je žiadna exotika….cinie mám strašne rada, sú pestrofarebné a husté záhony sú krásne. Dúfam, že aj ten tvoj bude taký 🙂 Držím palce a som zvedavá 🙂
    Topoľovky s náprstníkmi dozadu, potom lupinu, cínie a na kraj krehké orlíčky :-):-)

  7. Daniela 31. júla 2012 o 23:12

    No vidíš. Sťažovala som sa, že mi zo semien, ktoré som na jar kúpila, skoro nič nevzišlo a toto je reakcia. Boli medzi nimi aj cínie. Dúfam, že z týchto mi vyrastú kvety, to by ma veľmi mrzelo, keby nie. Povedala som si, že budem radšej zbierať semená sama a verím, že z nich mi vyrastú rastlinky tak, ako mi už tretiu sezónu vyrastajú papuľky, ktoré sa vysemenili z dvoch koreňov, ktoré som si pred časom kúpila.

  8. Daniela 31. júla 2012 o 23:13

    Jarka, ďakujem, len drž palce, nech mám o rok krásne zakvitnutý záhon.

  9. Natty 1. augusta 2012 o 4:56

    Danielko, všechny tyto kytičky mám, až na tu “Malvu”. Cínie pěstovala moje maminka, měla je moc ráda. Milé je, že jsi semínka dostala od kamarádky z takové dálky a je vidět, že blogování není je ťukání písmenek, ale také možnost získat hezké přátelství a třeba i milý dáreček. Pěkný den.

  10. Daniela 1. augusta 2012 o 7:58

    Ak sa mi z tých semien podarí vypestovať kvety do zdarného kvitnutia, tak ja ti potom môže poslať semená tej malvy, ktorú nemáš.

  11. VendyW 5. augusta 2012 o 8:37

    Taky mne to překvapilo, že je máš až tak zdaleka. A navíc některé jsou skoro plevelné. Vlčí bob tedy určitě. Měla jsem ho v záhoně v dvojbarevné kombinaci a nakonec po dvou letech šel pryč ze záhonu protože utlačoval vše kolem, stejně jak ty japonské sasanky u Katky. Digitalis nebo-li náprstník tady roste po lesích zcela normálně, na chatě jsem ho taky viděla na loukách celé ohromné kolonie. Jednou jsem narazila na nádherný plnokvětý bílý, každý květ vypadal jak malá růžička. Další rok už tam ale nebyl, asi si ho někdo vyryl na zahradu. Ale je to jen dvouletka, ale buď se vysemení nebo udělá okolo mateční rostliny nové růžice listů. Topolovky nebo také slézy dřív mívaly na zahrádkách u každého domu, jsou také buď jednoduché nebo plnokvěté a taky je to dvouletka, tudíž jeden rok zaseješ druhý kvete. Ale přeju ti ať ti dělají jen samou radost….

  12. VendyW 5. augusta 2012 o 8:39

    P.S. Orlíček mám i plnokvětý fotila jsem jej na blog….

  13. Daniela 5. augusta 2012 o 12:17

    Proste mi chcela urobiť radosť, tak mi ich poslala. Ja som jej spomínala, že zo semien, ktoré som na jar kúpila, mi toho len veľmi málo vzišlo. Verím, že tieto vyrastú.

  14. Daniela 5. augusta 2012 o 12:17

    S plným kvetom som ešte nevidela, prídem si ho u teba vyhľadať.

Pridaj komentár

