Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Dnes som bola v raji

Dnes som si mala ísť po tovar, ktorý som si objednala cez internet. Kamenný obchod firmy je v mestskej štvrti, kam veľmi často nechodievam.  Na webovej stránke firmy bolo popri názve ulice v zátvorke uvedené, že obchod je  v Eden parku. To, že nejaký Eden park v Bratislave existuje, som do tej chvíle ani netušila.  Preto som si ešte včera večer pozrela na mape, kde sa obchod, kam pôjdem, nachádza.

No i tak to nebolo vôbec jednoduché.  Po zabočení autobusu smerom na Prístavnú ulicu som si uvedomila, že sme nešli po Prístavnom moste, ale po moste Apollo, po ktorom spoj, v ktorom som sedela, predsa nechodí. Prvé, čo mi napadlo, bolo to, že šofér zablúdil. Občas sa to v Bratislave stane, keď nasadia na niektorú linku vodiča, ktorý zvykne chodiť  inou linkou a občas ide po pamäti a zablúdi. Už som sa zopárkrát v takom autobuse viezla. Potom mi napadlo, že Prístavný most je asi uzavretý a preto sme si urobili takúto obchádzku. Keď sme už boli na Bajkalskej, sledovala som zastávky, aby som mohla správne vystúpiť. Myslela som si, že zastávka autobusu bude bližšie k miestu, na ktoré som išla. Autobus ma však odviezol až za križovatku, odkiaľ som sa musela vrátiť.

Podľa inštrukcií syna som sa teda dostala za obchod Billa a tam niekde to už malo byť. Lenže areál domov, popri ktorých som išla, bol sčasti oplotený a na mnohých miestach boli tabule s nápisom “Súkromný majetok”. Obišla som to celé a o tom, že som niekde blízko raja ma presviedčali rôzne informačné tabule s nápismi podnikov, z ktorých viaceré mali v mene slovo eden. Až keď som znovu prichádzala k miestu, kde som odbočila doprava, zistila som, že obchod som mala kúsok pred sebou.

To, ako to vyzeralo medzi domami, teda akýsi dvor, ma veľmi prekvapilo. Asi tak si predstavujem bývanie v obytných domoch. Krásne upravené trávniky s detským ihriskom a na prízemných podlažiach domov boli obchody a rôzne služby. Ani som veľmi nemala odvahu fotiť, aby si mamičky a oteckovia, ktorí boli vonku s deťmi nemysleli, že fotím práve ich. Neviem, ako dlho tam stoja tieto domy a nespomínam si ani na to, čo tam bolo predtým.  Obyvateľom sa v raji býva určite dobre. No tiež by ma zaujímalo, koľko stáli byty v tomto parku a aké sú v nich mesačné náklady na bývanie.

A ešte jeden pohľad na čast Eden parku z brehu Štrkoveckého jazera, ktoré je vzdialené len niekoľko metrov.

10 responses to “Dnes som bola v raji

  1. Jarka 27. júla 2012 o 17:37

    Byla jsem zvědavá, jaké místo se skrývá za tím nadpisem a ty jsi nás zavedla opravdu do čtvrti, která má “ráj” v adrese. V těch domech, se bude bydlet opravdu moc hezky, ale nájem si raději ani nepředstavuji. Líbí se mi, že domy nejsou všechny stejné, tak jak to bývá na starších sídlištích a už jsem si vyhlédla ten, ve kterém bych ráda bydlela já. 😉

  2. Daniela 27. júla 2012 o 17:50

    No trošku som chcela zmiatnuť čitateľa 🙂 Ja som tam svoj byt nehľadala. Ten už mám vyhliadnutý inde 🙂

  3. Giga 27. júla 2012 o 20:08

    W pięknym miejscu jest osiedle. Na szczęście coraz więcej powstaje takich zadbanych i zielonych u nas też. Naszukałaś się sklepu, ale i coś ciekawego zobaczyłaś. Pozdrawiam serdecznie.

  4. Ella 28. júla 2012 o 1:09

    Maji to tam hezke ale osobne si nedovedu predstavit ze bych v takovem dome mohla zit.Ty jsi nam ale nerekla co jsis byla vyzvednout.

  5. Katka 29. júla 2012 o 1:30

    Jak je vidět, “jde to” i na sídlišti.

  6. Daniela 29. júla 2012 o 8:39

    Ella, objednala som si veci k novému fotoaparátu, ktorý som si nedávno kúpila. Tá prvá vec ti asi veľa nepovie, ale konkrétne grip, náhradnú baterku a pamäťovú kartu.

  7. Pižlík 29. júla 2012 o 15:47

    Předminulý týden jsem si objednala přes internet ultralehké vložky do spacáku a šla si je vyzvednou do kamenného obchodu v Lovosicích. Musela jsem tam ještě dvakrát. Poprvé to popletli a podruhé poslala jen jednu. Ještě, že mám vlak zadarmo.

  8. Daniela 29. júla 2012 o 17:16

    Mne poslali všetko, čo som si objednala. Keď je tá možnosť, objednávam si v takých e-shopoch, kde si môžem tovar vyzdvihnúť osobne. (konkrétne bol tento e-shop niekde pri Trenčíne, ale predajňu majú aj u nás v Bratislave). Jednak ušetrím na doprave a zároveň si môžem skontrolovať, či je to ten tovar, ktorý som si objednala. No nedávno sa mi v jednom internetovom obchode stalo, že mi ráno potvrdili objednávku, ja som hneď dopoludnia urobila prevod a popoludní mi prišiel mail, že tovar sa im ráno minul. Vraj si mám vybrať iný. Ten spôsob, ako mi to oznámili, sa mi teda vôbec nepáčil, tak som si radšej požiadala o vrátenie peňazí.

  9. VendyW 5. augusta 2012 o 8:28

    Pěkné, dnes už se staví zajímavě i takovéhle čtvrtě měst. Vypadá to hezky, ale taky nechci vidět to nájemné. To že mají takhle blízko k vodě je vynikající….

  10. Daniela 5. augusta 2012 o 12:15

    Ak dobre počítam, tak to jazero je jedno z troch väčších vodných plôch na území nášho mesta, na ktoré sa môžu ľudia pozerať z okien svojich bytov. Aj my v Petržalke máme jedno, volá sa Veľký Draždiak. Už som tu o ňom písala viackrát.

Pridaj komentár

