Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Vrcholné preteky Grand prix 2012

Posledné štyri dni minulého týždňa, čo sa počasia týka, veľmi nevyšli. Až nedeľa bola dňom, kedy síce ešte aj dopoludnia trošku spŕchlo, no okolo obeda už bolo celkom príjemné slnečné počasie. To bol signál aj pre mňa, aby som aspoň v posledný deň navštívila neďaleký jazdecký areál a išla sa pozrieť na súťaž Grand prix.Keď som tam prišla,  práve končilo predstavenie vysokej jazdeckej školy lipicanov. Nestihla som zaujať ani vhodné miesto na fotenie a kone s ich jazdcami boli zo scény preč. Mrzí ma, že som sa z domu nevybrala aspoň o pol hodiny skôr.  Je totiž veľkým zážitkom vidieť, ako kone predvádzajú svoje tanečné kroky, úklony, poklony a podobné figúry.

Po tejto časti programu nastala prestávka, počas ktorej som si obišla areál. Na pretekoch som bola teraz tretí rok po sebe. Čo som si všimla?  Že za ten čas neupravili organizátori svoj areál tak, aby tam po daždi nestáli mláky vody a aby sa ľudia nemuseli brodiť blatom. Presne na tých istých miestach boli mláky aj pred tromi rokmi. Pritom by to nebolo nič náročné, len doviezť trochu štrku z Dunaja a nasypať ho do tých jám, kde vždy stojí voda.  Na druhej strane, chvályhodné je, že na toto podujatie je voľný vstup, takže si preteky počas štyroch dní môže pozrieť naozaj každý, kto má záujem.  Ten, kto chce byť chránený pred slnkom, či prípadným dažďom, si môže kúpiť VIP vstupenku za 50 eur na deň, v cene ktorej je už aj občerstvenie.

Víťazom hlavných pretekov Grand prix 2012 sa stal nemecký jazdec Thorsten Wittenberg s koňom Connaught.

Kone bolo treba pred pretekmi skontrolovať a trošku popásť.

Takto to vyzeralo po predošlých daždivých dňoch.

Lipicánom a ich jazdcom som videla už len zadky.

Pohľad na areál, v pozadí je vidieť ekonomickú univerzitu.

Pred súťažou sa je potrebné rozjazdiť,

skontrolovať a vyčistiť koňom kopytá.

Teraz sa hromada ľudí vyrojila na plochu. Kto vie, prečo tam išli?

A ja si medzitým pozerám vlajky zúčastnených krajín.

Tak už niekto vie, čo tam tí jazdci robia?

Preteky začali, kochajme sa v skokoch nad prekážkami.

Vo VIP zóne sedia aj takíto vzácni hostia.

Preteky sa pomaly končia, piati jazdci s koňmi museli súťažiť ešte raz v rozjazdách. Mali rovnaké bodové hodnotenie.

Tu už vie jazdec aj diváci, že je víťazom a preto si kôň zaslúžil potľapkanie.

Odovzdávanie cien

Viem, bolo toho veľa, ale ťažko sa mi vyberalo z toho množstva fotografií. V Ovsišti zase o rok.

Možno vás budú zaujímať aj predošlé ročníky pretekov Grand prix:

Grand prix Bratislava

Parkúrové preteky Grand prix Bratislava

Šport to nie sú len víťazstvá

11 responses to “Vrcholné preteky Grand prix 2012

  1. Jarka 23. júla 2012 o 11:28

    To byla parádní reportáž! Je chválihodné, že se dá na závody podívat zadarmo a možná to bude i důvod, proč se už pár let po sobě díváš na stejné bláto a louže, asi nejsou peníze na žádné úpravy. Podařily se ti vynikající záběry na skákající koně, nikdy jsem závody koní neviděla, takže díky za snímky a vůbec nevadí, že jich bylo trochu víc. 😎

  2. GirlSprout 24. júla 2012 o 2:15

    I have never seen so many photos of horses in mid-air. It looks like a wonderful experience except for the puddles. I’ve never been to a horse show although I went to a rodeo once.

    Nikdy som nevidel toľko fotiek koní v strednej-vzduch. Vyzerá to ako nádherný zážitok s výnimkou kalužiach. Nikdy som nebol na prehliadke koní, aj keď som išiel do rodeo raz.

  3. natty 24. júla 2012 o 5:50

    Danielko, to jsou úžasné fotečky ze závodu, ty detaily na překážkách nemají chybu. Koníčci jsou nádherná a ušlechtilá zvířata a já obdivuji, co pod rukama zkušeného jezdce dokáží. U nás to vypukne koncem srpna, ale pokaždé když sedím u vody, tak kolem jezdí mladá děvčata na koních a já malinko “závidím”…Pěkný den.

  4. Daniela 24. júla 2012 o 8:51

    Na preteky je vstup voľný asi z toho dôvodu, že majú dosť sponzorov, ktorí to finančne pokryjú. Hlavne ten hlavný, určite si si ho na fotografiách všimla.

  5. signoraa 24. júla 2012 o 22:32

    Danielko, báječná fotoreportáž. Je vidět, že se i počasí umoudřilo. U nás se před mnoha lety jezdíval také parkur, býval tu slavný jezdecký oddíl Jiskra Bílá Hora. Když byly naše děti malé, chodívali jsme do stájí, dívat se na koně. Před pár lety jsem potřebovala koňský hnůj na nějakou rostlinu, zavolala jsem do jízdárny, abych se domluvila, zda si mohu s kyblíkem přijít. Prý ano. Jaké bylo moje překvapení, že ve stájích byl jen jeden poslední koník. Byl to smutný pohled.

  6. Daniela 25. júla 2012 o 7:57

    My tu máme okrem tohto areálu ešte jeden, veľký dostihový ovál. Tam sme tiež zvykli chodiť s deťmi, ale teraz sa mi podarí ísť tak na jedny dostihy za sezónu. Že je problém s financiami, som si tento rok všimla aj na tom, že kvetinová výzdoba pri prekážkach bola oveľa chudobnejšia ako po minulé roky. Takže aj sponzori sú na tom asi horšie. Čo sa týka konského trusu, ten by som tu mohla zbierať po okolí, je ho tu dosť 🙂 Niekde som nedávno čítala, že aplikácia konského hnoja v záhradkách je spojená s rizikom infikovania pôdy pôvodcom choroby nazývanej tetanus. Informácie o ňom som hľadala práve kvôli tomu, že som si pri dome urobila malý kvetinový záhon, ktorý by potreboval pohnojiť.

  7. Daniela 25. júla 2012 o 8:00

    Aj ja tu bežne denne stretávam hlavne dievčatá, ktoré chodia prevetrať kone. Chlapcov som azda ani nestretla. Zaujímavé ale je, že tých dievčat bolo na pretekoch menej ako mužov.

  8. Daniela 25. júla 2012 o 8:02

    In the vicinity of my residence there are two areas with horses. From spring to autumn, I have the opportunity to go to several races.

  9. Pingback: Rastie ako z vody « Zrkadlenie

  10. VendyW 5. augusta 2012 o 8:21

    No to jsou nádherný fotečky, koníci moje láska! Jinak se ti moc moc omlouvám, nezapoměla jsem na tvůj blog jen prostě ač tě mám v oblíbených tak se mi tvé nové příspěvky nezobrazují a já na to zapomínám….při tom všem šmejdění po blozích….možná mi poradíš jak na to. Ale chtěla jsem se zeptat na něco jiného. Jak jsi mi posílala odkazy na ty editory líbí se mi tam jeden, zaregistrovala jsem se, dokonce jsem si v něm udělala dvě prezentace ale je průser že nevím jak to z něj dostat do blogu. Na FB už se mi to podařilo, ale na blog nevím. Jde o PictureTrail.com a tak jsem se chtěla zeptat jestli jsi v něm něco dělala a kam to z něj dávala a jak. Když zadám Save tak mi to tam hodí nějaké šílené URL ale ani do HTML, nebo do videa či obrázku nahrát nejde…Díky Vendy

  11. Daniela 5. augusta 2012 o 9:05

    Nerobila som v tom nič, ale keď ti dáva možnosť vytvorenia HTML kódu, to je fajn. Lenže sú blogy, tými sú aj tieto na wordpresse, u ktorých sa mi nedarí vložiť html kód, neviem to. No na blogspote bez problémov. Na wordpresse mnohým veciam vôbec nerozumiem. 😦
    Asi budeš musieť pátrať na blogu cz, ako sa tam vkladá html kód.

Pridaj komentár

