Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Devínske jazero nie je jazero

Na najzápadnejšom a súčasne aj na najsevernejšom mieste na mape Bratislavy nájdete časť Devínske jazero. Je to vlastne záhradkárska osada, s vlastnou železničnou zastávkou. Jej okrajom prechádza cyklistická trasa povodím rieky Moravy s unikátnou flórou a faunou. A práve tadeto viedla aj naša cesta pri poslednej cyklistickej vychádzke.

Ako som už v predošlom článku písala, pôvodne sme chceli prejsť novým cyklomostom do rakúskeho Schlosshofu. Keďže nám toto umožnené nebolo, vydali sme sa po trase cyklistického chodníka vedúceho z Devínskej Novej Vsi proti toku rieky Morava. Po niekoľkých kilometroch sme sa dostali na územie Devínskeho jazera. Podľa názvu by ste asi očakávali, že sme prišli k naozajstnému vodnému jazeru. Nie, toto jazero je vlastne mokrá lúka, ktorá zaberá plochu 10,5 km2 a je to najväčšia mokrá lúka na Slovensku.  Z bicyklov sa nám ponúkal krásny pohľad na okolitú prírodu. Ojedinele stojace staré vŕby, topole a práve rozvíjajúce sa kvety plamienka celistvolistého. Okrem neho rastliny, ktoré poznám aj z okolia môjho bydliska, ako je napríklad vrbovka vŕbolistá. Len o mene ďalšej rastliny mám pochybnosti. Tú v mojom okolí nevídať. Síce som si ju odfotila, ale neurobila som jednu vec, ktorou by som sa bola uistila, že je to práve to, čo si myslím. Mal by to byť yzop lekársky, ktorého listy vraj pekne voňajú. Neviem, či listy tejto rastliny voňali tiež.  Fotila som ešte jeden kvet, ktorého meno vôbec netuším.

Toto je ten kvet, ktorého meno neviem. Zjavne chutí motýľom, pretože ich tam na nich bolo dosť. Na druhom brehu rieky sedeli len pár metrov od seba dve volavky a  pozerali sa na  nás.

Túto rastlinu som zatiaľ nikde inde nevidela a volá sa  plamienok celistvolistý /clematis integrifolia L./ O pár dní to tam zmodrie. Asi by sa tam oplatilo ísť znovu pozrieť.

Je to yzop? Nie je to yzop?

Železničný most, ktorý vedie do rakúskeho Marcheggu.

Táto rastlina mi je dobre známa aj z Petržalky. Vrbica vŕbolistá /Lythrum salicaria/

Tu sa do rieky Morava vlieva malá riečka Malina.  Na brehoch oboch riek bolo množstvo rybárov.

Naši rybári lovia ryby na udice, rakúski do sietí.

A tu je rázcestie.

Podľa fotografií máte možnosť vidieť, ako je tam krásne. Dnešný príspevok končím na rázcestí, kde sme sa rozhodovali, kam ďalej.  Naše rozhodnutie som vám už prezradila v predošlom príspevku. V tom nasledujúcom vám zase ukážem to, čo sme videli cestou naspäť.

10 responses to “Devínske jazero nie je jazero

  1. Jarka 21. júla 2012 o 12:06

    Kolem řeky Moravy, je krásně, překvapily mě ty velké závěsné sítě u rakouských rybářů. Moc ráda bych takový rybolov viděla na vlastní oči, nedokážu si představit, jak rychle musí rybář tu síť vytáhnout z vody, aby mu z ní ryba nefrnkla. 😉 S rostlinkami ti neporadím, kromě toho, že vidím, že jsou hezké o nich nejsem schopna nic říct. 😀

  2. Daniela 21. júla 2012 o 12:16

    Jarka, ani my sme ich loviť nevideli, ale nechali sme si o tom porozprávať od jedného nášho rybára 🙂 Taký sympaťák, zaúčal vnuka do tajov rybárčenia a ešte sa venoval aj nám.

  3. Daniela 21. júla 2012 o 15:42

    Tu niekde býva moja neter s rodinou. Veľmi sa mi páči tá fotka s včielkou a stromy solitéry.

  4. Daniela 21. júla 2012 o 17:02

    Keď som fotila tú včielku, spomenula som si na článok, ktorý som písala nedávno o včelách. Všimla si si, koľko má toho na nohách?

  5. Daniela 21. júla 2012 o 17:44

    Nám zrovna kvitne pavinič a hučí to v ňom ako v úli, toľko včielok, osičiek a podobného hmyzu sa chodí “napásť”:-))

  6. Katka 21. júla 2012 o 19:34

    Hezký výlet. My jsme se opět na kolo nevykopali. Byli jsme alespoň v lese na houbách. Na rozcestníku vidím Stupava – tam jsem si asi před sto lety byla pro hrušky pro svoji diplomovou práci:)

  7. Daniela 21. júla 2012 o 19:56

    Dnes som ani ja nikde nebola, pršalo celú noc a aj počas dňa. Akú tému diplomovej práce si mala, keď si k tomu potrebovala hrušky zo Stupavy? A nezveličuj. Pred sto lety to nebolo 🙂 Chvíľu sme uvažovali aj o tom, že by sme sa do Bratislavy vrátili cez Stupavu, ale jedno miestne dievča nám povedalo, že by sme museli ísť celý čas s autami po ceste. Tak to radšej nie, nám stačilo, že sme išli po ceste z Devína po Riviéru (nie tú francúzsku ani taliansku).

  8. Pingback: Cez Devín domov « Zrkadlenie

  9. pizlik1 23. júla 2012 o 8:15

    Jednou jsme byli v Rakousku u Hallstattského jezera a mám takový dojem, že tam také lovili rybáři ryby do sítí. Byli jsme na projížďce člunem po jezeře a jednu ze sítí zachytili. Rybář vyváděl jako pominutý. Nejdřív jsme si mysleli, že nás rybář jen zdraví a mává, tak jsem mu zamávala taky. On ale přiběhl vzteklý k půjčovně člunů, počkal si na nás a chudákovi našemu průvodci, který řídil člun, vynadal do “Trottlů”. Pak vymotal z boku část potrhané sítě. Mně to přišlo strašně k smíchu a všem ostatním také, protože bylo vidět, jak slečna z půjčovny a ostatní diváci měli co dělat, aby se nerozchechtali na celé kolo.

  10. Daniela 23. júla 2012 o 9:58

    Ja som bola iba pri jednom rakúskom jazere, Neusiedler See a tam som rybárske siete nevidela. No také isté sú aj z rakúskej strany na Dunaji. Historka je naozaj smiešna 🙂

Pridaj komentár

