Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Projekt Mosty

Čo je most? Wikipédia ho charakterizuje takto:

“Most je dopravná stavba spájajúca brehy riek (jazier,  morí a podobne), údolí alebo tvorí mimoúrovňovú dopravu napr. nad železnicou alebo mimoúrovňovú križovatku. Účelom mostov je zabepečenie prechodu ponad prekážku.”

Rozlišujeme ich podľa toho, aká konštrukcia bola použitá pri ich stavbe, ďalej podľa materiálov, podľa účelu, na ktorý majú byť použité.  Toto všetko vieme o fyzických mostoch. Ale o mostoch  zvykneme hovoríme aj obrazne.  Sú mosty medzi minulosťou a budúcnosťou,  mosty medzi ľuďmi. Tak, ako je fyzický most užitočným prvkom komunikačnej krajinnej architektúry, tak aj tie pomyselné mosty sú dôležité  v medziľudskej komunikácii.

Chcela som spoznať ďalších blogerov, ktorí majú podobné záujmy ako ja. Preto som vymyslela projekt s fotografiami na spoločnú tému. Tou prvou a hlavne skúšobnou bol zámerne MOST. Verím, že tento môj nápad privedie k sebe  rôznych ľudí, s rôznymi záujmami, ale  minimálne jednu záľubu budú mať spoločnú. Tou záľubou je fotografovanie.

Projekt som ohlásila v článku, ktorý som uverejnila 8. júla a nechala som desať dní na to, aby sa moja výzva dostala k ľuďom a aby mali čas nejaký most odfotiť, prípadne ho vyhľadať vo svojich fotoarchívoch. Prvé dni som si myslela, že sa nikto neprihlási, nebola žiadna odozva. Dokonca ani na súťažnú otázku, ktorú som dala v tom istom článku, mi skoro nikto neodpovedal. Link na prvé fotografie prišiel až 12. júla a potom sa začali ozývať ďalší. Niektorí objavili informácie o projekte až ku koncu. Nevadí, že sa tohto projektu nezúčastnili, majú šancu v tom ďalšom. No možno som ich oslovila aspoň tým, že aj napriek tomu, že pre projekt už na túto tému fotiť nebudú, pozrú sa v okolí na mosty a mostíky, ktoré sú hodné zvečnenia  na fotografiu. Fotografie tých, ktorí sa projektu zúčastnili, sú k nahliadnutiu tu –  kliknúť na fotografiu:

Zoznam blogov, ktoré sa projektu zúčastnili:

Zrkadlenie- https://tunisanka.wordpress.com/2012/07/08/pozrime-si-aj-ine-mosty/

Zdravím vás – http://evahan1.wordpress.com/2012/07/12/cyklo-a-turisticke-mosty/

Jaaquarius – http://jaaquarius.blog.cz/1207/mosty-pro-danielu

Jaaquarius – http://jaaquarius.blog.cz/1207/madisonske-mosty-z-podkrkonosi

Jaaquarius – http://jaaquarius.blog.cz/1207/mosty-naposledy

Babetina galeria – http://babetinagalerie.blog.cz/1207/projekt-mosty

Pižlíkův  průvodce – http://pizlik1.blog.cz/1207/mosty

Můj projekt 365 –   http://projekttristasedesatpet.blog.cz/1207/den-137-15-7-12

Tichá pošta – http://tichaposta.blog.cz/1207/projekt-mosty

Mish-mash – http://mish-mash.blog.cz/1207/mosty-1-rim-kolin-nad-rynem-singapur

Šeptání do vrby – http://signoraa.blog.cz/1207/projekt-mosty

Ďakujem tým prvým, ktorí ste zareagovali. Vaše články na blogoch videli ďalší a tí sa potom pridávali so svojimi fotkami. Urobili ste mi radosť a predpokladám, že aj sebe. Teraz zostáva už len na nás všetkých, ktorí sme sa vďaka projektu Mosty spoznali, či budeme vzájomné kontakty aj naďalej udržiavať. Aj ja sa pýtam, ako sa pýta Richard Müller vo svojej pesničke:

Prečo ľudia pália mosty? Prečo len sú takí sprostí?

Diplom na stiahnutie

Dovidenia v ďalšom projekte!

24 responses to “Projekt Mosty

  1. Jarka 19. júla 2012 o 9:03

    Tak nakonec byl ten projek úspěšný, prohlédla jsem všechny mosty a bylo opravdu na co koukat a co obdivovat! 😉 Byl to Danielko, od tebe prima nápad a moc se těším na tvé další projekty. 😀

  2. Daniela 19. júla 2012 o 9:21

    Som rada, že to vyšlo a je to aj vďaka tebe a všetkým tým, ktorí sa zúčastnili.

  3. Miloš 19. júla 2012 o 10:18

    Danielo, díky za báječný nápad. Já jsem se o něm dozvěděl z Pižlíkova průvodce, ona od Babety, mnozí další třeba také zprostředkovaně a vznikl tak mnohaobloukový most blogů. Řadu z nich jsem neznal a jsou pro mě cenným objevem.
    Díky také za pěkný odkaz na píseň Richarda Müllera. Také ho mám v oblibě, ale protože poslouchám hlavně jeho písně z prvního období se skupinou Banket, tuto jsem neznal.

  4. Zdravím Vás... 19. júla 2012 o 16:09

    Dani, urobila si pekný most medzi ľuďmi. Rada som si opäť vypočula Riša a jeho mosty. Jeho texty sú stále aktuálne. Ď za projekt. Postupne si popozerám aj ostatné mostové blogy.

  5. Daniela 19. júla 2012 o 18:15

    Som rada, že sa našlo niekoľko jedincov, ktorí sa do tohto môjho projektu zapojili a že sme sa navzájom spoznali doteraz neznámi blogeri. Možno som inšpirovala ďalších, aby aj oni prišli s nejakou témou na spoločné fotenie. Aj ja budem rozmýšľať, čo vymyslím nové. Teším sa na ďalšie spoločné fotenie 🙂

  6. Daniela 19. júla 2012 o 18:16

    Som rada, že si sa zapojila. Ty máš na svojom blogu zablokované komentáre? Už som sa ťa to chcela spýtať dávnejšie, no vždy na to zabudnem.

  7. pizlik1 19. júla 2012 o 19:03

    Danilelo, Jsem moc ráda, že jsem projekt objevila u Babety a mám radost, že ho ostatní objevili u mě. Byl to od tebe výborný nápad. Poznala jsem zajímavé blogy, ke kterým se určitě budu ráda vracet.:)

  8. Daniela 19. júla 2012 o 20:16

    Aj mne ste urobili radosť všetci, ktorí ste nelenili a prehľadali ste vaše archívy, prípadne ste vybehli s fotoaparátom k nejakým mostom.

  9. Ella 20. júla 2012 o 1:15

    Sice jsem se nestacila zucastnit ale jsem rada ze se u tebe seslo plno hezkych mostu.

  10. Natty 20. júla 2012 o 6:21

    Danielko, pro mě jsou mosty “jen stavby”, ale ty lidské mosty, které spojují lidská srdce, ty jsou pro mě mnohem důležitější. A někdy to bývají mosty hodně složité…Pěkný den.

  11. Daniela 20. júla 2012 o 6:50

    To ma mrzí, že sme nemali možnosť vidieť aj nejaký austrálsky most.

  12. Daniela 20. júla 2012 o 6:53

    Trošku som neporozumela tomu slovnému spojeniu, že “jen stavby”. Pre mňa je každá stavba výsledkom ľudského umu a pri mnohých aj technickej dokonalosti stavbárov – teda ľudí.

  13. Signora 20. júla 2012 o 8:21

    Danielko, musím poděkovat za báječný nápad. Projekt MOSTY, který jsem objevila u Pižlíka a později pak u Jarky, mě zaujal natolik, že jsem se také zapojila a poznala tak další báječné blogy, kam se budu vracet.
    Ještě jednou moc děkuji.

  14. Daniela 20. júla 2012 o 8:25

    Veď o to mi išlo. Takto sme zabili dve muchy jednou ranou 🙂 Videli sme nové mosty – lebo ja áno a spoznala som nové blogy.

  15. Vendy 20. júla 2012 o 12:51

    To byl dobrý nápad a zapojilo se celkem dost lidí. Jen si myslím, že je to opravdu docela krátká doba, možná by to chtělo nechat dva až tři týdny.
    Ale i tak, své výsledky to má.
    Díky komentářům se člověk dozví něco nového a získá nové skvělé odkazy na další blog.
    Vlastně jsem tě našla díky Pižlíkovi1 a Signoře…
    A Akční blog je opravdu dobrá věc, jestli budeš mít zas nějaký takový projekt, Danielko, tak napiš i tam – ať se o něm dozví více lidí.
    Já jsem taky ochotna takovou věc dát do placu, už jsem zveřejnila různé výzvy na různé soutěže nebo projekty.
    Hezký den!

  16. Vendy 20. júla 2012 o 12:53

    S tím bych souhlasila taky. Stavba? Kdepak, kus kumštu, určitá vize, taky kus lásky při vytváření projektu a spousta, spousta práce.

  17. Daniela 20. júla 2012 o 20:19

    Ja som si to tiež potrebovala odskúšať. Veď som išla do niečoho prvý raz a nevedela som, koľko ľudí sa zapojí, či to budem zvládať. Prvé dni nikto z tých, ktorí ku mne dosť pravidelne chodia na blog nereagoval. S nimi som tak trošku rátala, že tú informáciu pošlú ďalej tým, že sa zapoja do projektu. Nakoniec sa ako prví zapojili ľudia, ktorí sa bežne na svojich blogoch fotografiám až tak nevenujú.

  18. Daniela 20. júla 2012 o 20:24

    Pekne povedané 🙂

  19. Babeta 20. júla 2012 o 22:19

    Tak nakonec se ti článek s výsledky projektu podařilo pěkně zpracovat. Prohlédla jsem si i fotky mostů na ostatních blozích, kde jsem ještě nikdy nebyla. Díky za projekt, těším se na další…! 🙂

  20. Hanka 20. júla 2012 o 23:21

    Danielo, tohle byl prima nápad. Nějak jsem nestačila zareagovat, poslední dobou se mi nedostává času, ale budu se těšit na tvůj další projekt, třeba to vyjde. 🙂 Mám taky problém dostat se na tvoje stránky, většinou se mi vůbec neotevřou, dneska to vyšlo až na třetí pokus.

  21. Daniela 21. júla 2012 o 7:16

    Mala som obavy, že keď vyhlásim takéto čosi bez hlasovania a cien, že nebude o to záujem. Som rada, že sa to na prvý raz celkom vydarilo. Ďakujem za účasť.

  22. Daniela 21. júla 2012 o 7:17

    Neviem, na ktoré moje stránky máš problém sa dostať, ale asi to bude v počítach, či možno slabom internete niektorých ľudí?

  23. Amelie 22. júla 2012 o 22:23

    Nádherný nápad a krásné fotky, škoda, že jsem o tom nevěděla. Nějak blogy nestíhám.

  24. Daniela 23. júla 2012 o 7:35

    Ani sa nečudujem. Ja by som pri troch deťoch nestíhala asi žiadne.

Pridaj komentár

