Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Dnes som obedovala v Maďarsku

Keď som sa ráno  zobudila, potešil ma pohľad von oknom. Obloha bola jasná a na domoch, na ktoré vidím z okien môjho bytu, sa odrážali lúče ranného slnka. Napadlo mi, že takýto deň treba  využiť na pobyt vonku. Dohodla som sa teda narýchlo s priateľkou, že sa pôjdeme bicyklovať a že sa približne o deviatej stretneme na hrádzi.

Nestihla som sa ešte ani osprchovať a obliecť, už to s počasím vyzeralo úplne ináč. No aj napriek tomu sme náš plán nezmenili a vybrali sme sa smer Čunovo. Až na to, že sa dosť mračilo a že sme mali strach, aby sme niekde nezmokli, bolo vonku príjemne. Z Čunova sme pokračovali ďalej a už onedlho sme boli na maďarskom území. Moja priateľka si vymyslela, že ma pozýva na obed a že naň pôjdeme do jednej neďalekej obce, kde je vraj Slovákmi veľmi často navštevovaná čárda s dobrým jedlom. Lenže ani jedna sme si nevzali z domu cyklistické prilby a do tej obce by sme museli ísť po ceste. Tak sme si to rozmysleli a obed sme si nakoniec dali v Rajke.

Zdržali sme sa tam možno hodinu a odtiaľ sme sa trošku inou trasou vybrali naspäť domov. Veľmi nás prekvapil vietor, ktorý sme pocítili, ako sme vyšli von z dediny. Samozrejme, že to bol protivietor, ale nie hociaký. Nárazový a chvíľami som mala problém udržať sa na bicykli. Myslela som, že ma vietor zhodí aj s bicyklom. Aj keď mračná na oblohe hrozivo tmavli, podarilo sa mi až domov prísť suchá. Pár kvapiek spadlo až tesne predtým, ako som sa blížila k nášmu domu. No ani z tých kvapiek žiaden dážď nakoniec nebol.

Cestou späť ma z Rajky prenasledoval tento pes, preto som moje prestávky na fotenie musela vždy skrátiť na minimálnu dobu. Ako sa ku mne blížil, vždy som vysadla na bicykel a fujazdila som pred ním ďalej.  Išiel za mnou až po hranice. Tam si asi uvedomil, že nemá so sebou ani pas, ani občiansky preukaz, tak až vtedy sa mi stratil z dohľadu.

Ako ste si všimli, pobyt v Rajke som vynechala. O tom budem písať v ďalšom príspevku.

8 responses to “Dnes som obedovala v Maďarsku

  1. Katka 18. júla 2012 o 7:43

    Hezký výlet. Taky bych si dala říct. Rajka je v Maďarsku a názvy obcí jsou tma dvojjazyčně (i německy – rakousky?). Pes asi utekl od stáda, ne?

  2. Daniela 18. júla 2012 o 8:13

    Vieš, že aj ja som rozmýšľala nad tým, prečo je na tabuli s názvom obce aj nemecký názov? Možno tam žijú aj nejakí nemecky hovoriaci, ale o tom som nikdy nepočula. No v poslednej dobe tam žije stále viac Slovákov, ktorí tam kupujú domy a slovenské firmy tam stavajú nové byty. Tak isto je to aj v rakúskych dedinách v pohraničí. Veď aj ja mám jeden v Rakúsku vybraný :-))))) Vôbec netuším, odkiaľ utiekol ten pes, ale mala som z neho strach, lebo sa mi aj na diaľku zdalo, že je nejaký čudný.

  3. EvaMaria 18. júla 2012 o 17:04

    Ahoj Danka, tak to si mala pekný cyklo-túru. Ten havino je milý , prečo si sa ho bála?
    Teším sa na vysvetlenie dvojjazyčného názvu obce.

  4. Daniela 18. júla 2012 o 18:36

    Veď vidíš aj na fotke, ako pozeral, že mal nejaké zahmlené pred očami :-)) Ty by si nemala strach zo psa, ktorý beží po ceste kilometre za dedinou? Dvojjazyčný názov ti neviem vysvetliť, písala som o tom už v predošlej odpovedi.

  5. EvaMaria 18. júla 2012 o 20:25

    havinko bol asi hladný a myslel si , že ho nakŕmite 🙂

  6. Jarka 18. júla 2012 o 21:43

    Ten pes by mě asi dost rozhodil, psů se totiž bojím a tento byl i dost velký a nějaký zanedbaně rozcuchaný, nebo ta jeho naježaná srst, je známkou toho silného větru?! 😎 Jinak výlet to byl pěkný, nebe plné mraků se na fotkách pěkně vyjímá a já se moc těším na snímky z Rajky. 😉

  7. Daniela 18. júla 2012 o 22:00

    Nakŕmiť sme ho nemali čím a bolo lepšie, že sme si od neho držali odstup. Moja priateľka ho ani nezaregistrovala, lebo išla o kus vpredu. Ja som sa stále zdržiavala fotením.

  8. Daniela 18. júla 2012 o 22:01

    Presne taký istý pocit som z neho mala aj ja. Na prvý pohľad – aj keď som ho videla iba z dosť veľkej diaľky – nevyzeral zdravý. Tá srsť nebola podľa mňa taká iba od vetra, ale od toho, že bol zanedbaný.

Pridaj komentár

