Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Nedeľný podvečer

Ako som písala včera ráno, konečne nás po dlhom čase “obšťastnil” blahodarný dážď. Pršalo skoro celý deň. Tú vlahu potrebovala príroda aj mesto. S dažďom prišlo aj značné ochladenie. Teplota klesla až  o dvadsať stupňov oproti tomu, koľko bolo 10. júla. Takže aj naše telá sa oddýchli, pretože počas dní s vysokými teplotami to už bolo veľmi úmorné. Najhoršie boli noci, kedy sa nedalo vôbec spať. Skoro každé leto prežijeme takéto horúce obdobie, no tento rok sa mi zdalo podstatne dlhšie, ako po iné roky.  Takže máme za sebou síce upršaný, ale podľa mňa to bol zároveň veľmi oddychový víkend.

Len čo prestalo pršať a vykuklo slnko, to bol povel aj pre mňa, aby som sa obliekla, vzala fotoaparát a išla von. Cez podchod pri univerzite som prešla do jej areálu, odtiaľ na hrádzu a potom až k Dunaju. Vo foťáku mi baterka blikala a oznamovala, že jej kapacita nabitia sa už blíži ku koncu, ale i tak som si urobila skoro dvojhodinovú podvečernú prechádzku.

To, čo som fotila ako prvé, zatiaľ neprezradím. To bude na samostatný príspevok. No v areáli ekonomickej univerzity je krásny ker ibiška, ktorý nikdy neobídem len tak. Aj teraz je už obsypaný kvetmi a pod ním je napadané množstvo odkvitnutých lupienkov. Ja viem, že som ho sem dávala iba nedávno, ale pekných kvetov nie je nikdy dosť.

Poza školu a cez lesík som prešla až na hrádzu. Mláky na cestách, kvapky dažďa na stromoch a kvetoch dokazovali, že len pred chvíľou ešte pršalo.

Cestou k Dunaju sa mi naskytol pohľad na krásnu, slnkom zaliatu krajinu, vzduch bol čistý a voňal po daždi a od množstva rôznych kvetov.

9 responses to “Nedeľný podvečer

  1. Jarka 16. júla 2012 o 9:21

    Nemám tato letní vedra ráda, ale u nás naštěstí nebyly tak dlouhá, vlastně celý minulý týden se střídal déšť se sluníčkem, takže se to dalo vydržet a teď už teplota docela hodně klesla. 😉
    Ibišek už jsem u tebe opravdu viděla, ten keř je nádherný, slimákům se dobře daří i u nás, ale vidívám takové víc dohněda a úplně nejvíc se mi líbí předposlední snímek. Zprvu jsem myslela, že je to pole se zralým obilím, ale bude to suchá tráva, ten déšť už jste potřebovali jako sůl.

  2. Daniela 16. júla 2012 o 10:35

    Mne kedysi horúčavy neprekážali, ale asi už starnem, lebo ich v posledných rokoch vôbec nemusím. Už nevydržím ležať ani toľko na slnku pri vode ako kedysi. Tá lúka na predposlednej fotke vyzerá ako keby to bolo na nejakej polostepi. Obilie je už asi u nás zožaté. Nebola som dávno mimo mesta, tak ani neviem.

  3. VendyW 16. júla 2012 o 19:07

    Ten můstek si stáhneš ty nebo kam ho mám umístit? Tady je to počasí na střídačku, chvíli slunko a chvíli déšť a vichr. Ale je taky o dost studeněji než bylo, což zase pro mne není, je mi pořád zima…taky jsem si v první chvíli myslela že je to pole….máš ty se to ale, mít to kousek k Dunaji…a propo to mi vlastně připomělo, že jsem si začátkem června při průjezdu Blavou fotila přístav a Dunaj přístavní. A kousek Bratislavského mostu….a pak Váh, to je krásně přírodní řeka.

  4. Pižlík 16. júla 2012 o 20:06

    Mě nejvíc vadí, když fouká silný vítr, jinak jsem celkem spokojená s každým počasím. Asi před pěti lety jsem měla zánět zvukovodu a od té doby, jak začne fičet, schovávám si uši, 🙂

  5. Daniela 16. júla 2012 o 21:27

    V Bratislave je len málo dní v roku bezvetrie, aspoň ja mám taký pocit. Mám o tom dosť dobrý prehľad, pretože často bicyklujem a len málokedy nejazdím proti vetru. Problémy s ušami mám od detstva.

  6. Natty 17. júla 2012 o 5:30

    Danielko, ten keř ibišku je krásný, takové byly v Tunisku a tady u nás jsem tak velký ještě neviděla. Jinak vedra mám ráda, jsem “holka slunce”, ale musí být poblíž vody, což u mě znamená alespoň bazén. Letošní rok je “aprílový”, zrovna včera se střídalo sluníčko s deštěm a tak jsme viděli nádhernou duhu…Pěkný den.

  7. Daniela 17. júla 2012 o 7:38

    No vidíš, ja som tento druh ibiška v Tunise a v iných prímorských krajinách vôbec nevidela alebo som si ho nikdy nevšimla? Videla som iba tie červené, prípadne rôzne odtiene červenej farby. Veď ani tu u nás som predtým vôbec tieto kvety neregistrovala, až keď som viac začala chodiť s fotoaparátom, tak som objavila aj tento kvet.

  8. VendyW 17. júla 2012 o 17:48

    Tu maš odkazy na tie fotky….ani mi nedošlo, že som nafotila aj most pres prístav, až keď som teraz hladala tie odkazy….a po dnešnom dni asi budem hovoriť po slovensky, lebo po pôl dni s dvoma Košičanmi, ktorým sa ústa nezavrú a po cestě do a z Hradca už neviem či som Čech lebo Slovák 🙂
    http://worlddandie.blog.cz/1206/navrat
    http://worlddandie.blog.cz/1206/z-cesty
    No neviem či ti to bude k niečomu dobré…..
    Zdravím Vendy

  9. Daniela 17. júla 2012 o 19:40

    Rada som si pozrela tvoje staršie články. Aj som ti tam niečo napísala.

Pridaj komentár

