Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Blumentálsky kostol

Kostol  Nanebovzatia Panny Márie alebo Blumentálsky kostol je situovaný na rohu medzi Floriánskym námestím a Blumentálskou ulicou. Jeho názov Blumentál  je odvodený od bývalej štvrte Bratislavy Kvetná dolina, ktorej názov pochádza z nemeckého názvu Blumenthal.  Priestranná  trojloďová neorománska bazilika bola postavená v rokoch 1885-1888 podľa projektu viedenského architekta Fridricha Rumpelmayera, rodáka z Bratislavy. Podľa informácií na internete sa v ňom okrem pravidelných bohuslužieb konajú aj koncerty vážnej a sakrálnej hudby. Je pravda, že som prechádzajúc okolo videla viackrát stáť množstvo ľudí pred kostolom počas bohoslužieb, no ešte sa mi do uší nedostala správa, že je v kostole nejaký koncert. Budem to musieť lepšie sledovať.

Pri mojich návštevách istej inštitúcie, ktorá sa nachádza neďaleko kostola, vlastne priamo oproti farskému úradu tohto kostola, som sa viackrát snažila  kostol odfotiť. Bohužiaľ, jeho umiestnenie je v tak zastavanej časti mesta, že sa mi ho nikdy nepodarilo odfotiť tak, ako by som si predstavovala. Najviac mi vždy v záberoch prekážali električkové troleje. Nuž, ako povedala jedna blogerka, je to daň za veľkomesto.

 

A ešte jeden záber z  opačnej strany kostola, od Vazovovej ulice. Fotografia je z  konca zimy, kedy sú stromy bez listov, takže je viac odokrytý pohľad na túto stavbu.

9 responses to “Blumentálsky kostol

  1. Jarka 14. júla 2012 o 10:43

    Ahá, tak tady je vysvětlení toho zvláštního názvu, vůbec mě nenapadlo hledat původ toho slova v němčině. Ten kostel, je nádherná stavba, jistě v dávné minulosti nestál v tak živé části města, teď ho pohltil ruch ulice, ale o to víc vynikne jeho majestátnost a krása.

  2. Daniela 14. júla 2012 o 11:42

    Jarka, je to presne tak, ako píšeš 🙂 Kedysi bola táto časť mesta predmestím Bratislavy, dnes je to skoro v centre.

  3. Le fille Ash 15. júla 2012 o 0:12

    No, ale i přesto, že je tak “obestavený”, fotky se vydařily. Je to krásný kostel, jak vidím. Ale obecně, všechny kostely mají něco do sebe. Ať už navštívím jakýkoli, tak ta atmosféra je nepopsatelná.

  4. Daniela 15. júla 2012 o 7:43

    Ďakujem, vyberala som z veľkého množstva fotografií, ktoré som mala k dispozícii. Hoci som chodila v jednom období dosť často do tých končín, kde stojí tento kostol, veľmi zle sa mi z tých fotiek vyberalo. Ale ty si asi nepostrehla dôvod, prečo som ťa nedávno bola pozvať ku mne na blog. Objavila si projekt mosty?

  5. Le fille Ash 15. júla 2012 o 9:12

    Mosty? Oj, to se moc omlouvám, ale uniklo mi to.. ale už jsem se rozkoukala a vidím.. pročtu si to.. .

  6. Daniela 15. júla 2012 o 9:25

    Veď preto som ti položila tú otázku, či tvoj fotoaparát nenechávaš priveľmi zaháľať 🙂

  7. Le fille Ash 15. júla 2012 o 9:33

    Ach ták.. ehm.. no… před tím trošičku ano, ale teď, minulý týden, jsem ho zase užila až až.. 😀

  8. Pižlík 15. júla 2012 o 15:11

    U nás jsou kostely také docela dost obestavěné. Nejznámějsí kostel se šikmou věží Nanebevzetí Panny Marie se nedá téměř celý vyfotit.

  9. Daniela 15. júla 2012 o 15:35

    Kedysi som bola zvyknutá, teda hlavne z môjho rodiska a jeho okolia, že kostoly sú v strede námestia, či dediny. No tu v Bratislave to vôbec neplatí. Dokonca ani pri nových kostoloch. Aj ich postavia na peknom voľnom priestranstve, no postupne ich obstavajú rôznymi stavbami. Pravdepodobne farskými 😦

Pridaj komentár

