Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

O nesplnenej túžbe

Každý človek má nejaké sny a túžby. Niektoré sa mu podarí splniť, no niektoré zostávajú navždy len snami.  Na podnet jednej českej blogerky o takej nesplnenej túžbe teraz napíšem. Tomu, že by sa mi raz táto túžba splnila, som vlastne ani neverila. Veď som vedela, v akej príjmovej kategórii sa po celý život pohybujem. Nikdy nebola a ani teraz nie je taká, z ktorej by sa dalo predpokladať, že ušetrím peniaze na stavbu domu, alebo  dokážem splácať hypotéku, ktorú by mi asi aj tak v žiadnej banke nedali.  Pravé sny sú tie, za ktorými ideme, urobíme  maximum pre to, aby sa nám splnili. A ja som vlastne neurobila nič, aby sa mi moja túžba o rodinnom dome splnila. Zostala na úrovni prezerania katalógov a časopisov s rodinnými domami a v kreslení vlastných návrhov.

Raz som sa skoro priblížila k tomu, že sa mi aspoň čiastočne podarilo v dome so záhradkou bývať. Bol to môj vtedajší priateľ, ktorý kúpil starší dom a ja som bola tá, ktorá prichádzala s nápadmi, ako sa má čo prestavať, zmeniť, bola som tiež tá, ktorá tam aj s mojimi deťmi  pri prestavbe a upratovaní domu a záhrady nechala veľa kropají potu. Keď sa už dalo v dome bývať, zariadili sme, nakúpila som záclony, doplnky. Keďže bol pozemok s domom vzdialený až 70 km od miesta, kde žijem, chodievala som tam iba na víkendy. Netrvalo dlho, kým som zistila, že počas týždňa tam prespáva iná žena.  Vzťah s vtedajším priateľom som zo dňa na deň ukončila. Vtedy som bola vďačná môjmu rozhodnutiu, že som jeho návrh na predaj môjho bytu zavrhla a byt som si nechala. Nechcem sa vracať k tomuto obdobiu, ale k tej téme o dome to patrí a preto som to sem napísala.

Nakoniec, dá sa žiť aj v panelákovom byte. V rámci finančných aj dispozičných možností som si byt upravila a bývam v ňom naďalej a túžbu o dome so záhradou som posunula do úzadia. No boli a sú aj teraz niekedy chvíle, kedy ma tie myšlienky prepadnú a vtedy sa zasnívam.  Naposledy som sa k myšlienkam o vlastnom dome dostala znovu vtedy, keď som približne pred dvomi rokmi prechádzala cez jednu  rakúsku dedinu a tam mi padol do oka. Rozostavaný dom v tichej ulici s pozemkom akurát. Dom už bol dookola obrastený agátmi, čo potvrdzovalo, že staviteľ v stavbe nepokračuje už dlhšiu dobu.  Vedela som si okamžite predstaviť, že v tej dedine a v tom dome bývam. Aj tie agáty by som tam nechala a každú jar by som sa tešila z ich vône. Ale…vždy sa nájde nejaké ale. Takže moja túžba bývať v rodinnom dome so záhradou zostáva aj naďalej len nesplneným snom, ktorý vo mne stále drieme.

Nie je krásne predstavovať si, že roky staroby prežijem v príjemnom prostredí?  Aj keď viem, že sa mi to nikdy nesplní, ale je také krásne o tom snívať…

Toto je dom, na ktorý sa chodievam občas pozrieť.

4 responses to “O nesplnenej túžbe

  1. Zuzina 24. júna 2012 o 20:39

    I sny se někdy plní…..pevně doufám, že to vyjde 🙂 Zuzina

  2. Daniela 24. júna 2012 o 23:49

    Ďakujem neznámej za podporu 🙂

  3. Natty 25. júna 2012 o 6:12

    Danielko, moc bych ti přála, aby se ti sen splnil. Naprosto vím, o čem mluvíš, i já si svůj sen splnila, vybudovali jsme s manželem perníkovou chaloupku do své podoby, bylo to hodně náročné a ještě nyní splácíme, ale jsme zde šťastni a i když jsem žila 33 let ve městě, nešla bych nyní už zpět ani “za zlaté prase”. Miluji přírodu, zahradu a vše, co máme kolem a opravdu je co k vidění. Nádherné lesy, louky, rybníky, zvířata a uprostřed toho všeho my a naše perníková chaloupka. Škoda, že jsi narazila na “nevěrníka”, ale život nekončí a tak zkus hledat dál naplnění svého snu. Pěkný den.

  4. Daniela 25. júna 2012 o 8:43

    Myslím si, že takýto sen sama nedokážem splniť, hoci poznám ženy, ktoré to dokázali. No ja až tak schopná nie som 😦 Tiež mám rada prírodu, preto sa do nej snažím čo najviac chodiť. A dokážem sa tešiť aj zo štebotania vtákov, ktorí žijú v korunách topoľov pri našom panelovom dome. Maličku záhradku som si začala budovať na trávniku pri dome. Aspoň takto si to nahrádzam 🙂

Pridaj komentár

