Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Raz plakala včelička, že je ešte maličká

Keď som sa nedávno kochala krásou mojich papuliek na balkóne, všimla som si, že z kvetu na kvet preletuje včela. Zamyslela som sa nad tým, kde sa taká malá včielka nabrala na petržalskom sídlisku, veď nejaký včelí úľ musí byť veľmi vzdialený od nášho domu. Akú vzdialenosť dokáže taká včela preletieť?  Netušila som. Preto som googlila. A okrem toho, akého doletu  je schopná včela, som zistila aj iné zaujímavosti:

– jedna včela váži asi 120 mg

– unesie až 50 mg nektáru alebo medovice

– z jedného výletu prinesie včela surovinu približne pre 30 mg medu

– za jeden deň vyletí včela 5 krát a takých dní môže byť v jej živote 30

– jedna včela sa za svoj život pričiní o necelú kávovú lyžičku medu

– včela letí rýchlosťou asi 20km/hod

– dolet včely je viac ako 7 km

– včelstvá nemôžete umiestniť tam, kde sa vám zachce,  je na to zákon

Okrem včely medonosnej, ktorá má viac druhov a plemien,  poznáme aj včely divé. Môj otec sa venoval včelárstvu, preto som počas môjho detstva viackrát okúsila, čo je to poštípanie včelou.

VČIELKY

Raz plakala včelička, že je ešte maličká.

Prišla muška, neplač včielka.

Keď narastieš budeš veľká.

A keď zješ medíka veľa, bude z teba veľká včela.

Z medíka sú dobré hody, včielka rastie ani z vody.

Na obed i na večeru, papká medík namôj veru.

Už neplače naša včielka,

už narástla, už je veľká.

A tak ako včielky všetky, obletujú pestré kvietky.

6 responses to “Raz plakala včelička, že je ešte maličká

  1. Daniela 15. júna 2012 o 9:57

    Poučný a na záver aj milý článok. Neviem čím to je, ale t.r. u nás lieta veľmi málo včielok a čmeliakov, ale zato mám mravcov aj na rozdávanie.

  2. Daniela 15. júna 2012 o 10:04

    Teší ma, že si sa možno dozvedela niečo, čo si doteraz nevedela 🙂 Na mojom balkóne vidíme včely aj čmeliaky denne.

  3. Sun Belangelo 15. júna 2012 o 10:28

    Nádherné fotky… normálne si musím ísť dať lyžičku medu! 😉

  4. Daniela 15. júna 2012 o 16:23

    Pobavilo ma to 🙂 Dúfam, že med padol na úžitok.

  5. Jarka 23. júna 2012 o 13:23

    To jsou zajímavé informace o včelkách. Jedna kávová lžička medu, se zdá malinko, ale když si představím, že včela ten med nasbírá během 30 dní a každý ten den vyletí 5x, je to úctyhodný výkon. Proto se asi říká, je pilný, jako včelička. A proto je ten medík, asi tak drahý. 😉

  6. Daniela 23. júna 2012 o 13:33

    Veru je drahý ten včelí medík. Keď bol môj mladší syn malý, naučili sme ho jednému zlozvyku. Dudlík sme mu máčali do medu. A veru trvalo dlho, kým z toho medu vyrástol. Pojedol ho na kilá, samozrejme potom už bez dudla :-))))

Pridaj komentár

