Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

What I Want (What Women Want)

Môj názov príspevku parafrázuje názov filmu Po čom ženy túžia. Aj ja by som potrebovala mať v blízkosti muža, ktorý by mal schopnosť počuť,  po čom túžim. Druhou jeho schopnosťou by malo byť to, aby mi to aj vedel splniť. Ale teraz vážne, nechcem písať o rovnomennej americkej komédii, ale naozaj o mojich skutočných túžbach. Každá ich máme iné. Jedna náročnejšie, iná ich má celkom  prízemné. Ale aj tie si mnohokrát nedokážeme z nejakých dôvodov splniť. S takouto túžbou sa vám chcem zdôveriť.

Moja túžba sa týka lodžie nášho bytu. Už je to minimálne 10 rokov, ale pokojne nejaké roky môžem pridať, čo som si ju dala obložiť. Naše byty sme dostali s lodžiou, ktorá bola v dosť surovom stave. V prvých rokoch sme ju trošku upravili tak, že sme jej steny vymaľovali na bielo a dole sme položili podlahovinu z PVC. Po rokoch mi to už nestačilo, preto som nakúpila keramický obklad, lepidlá a špárovačky a dohodli sme si termín, kedy sa mala naša lodžia obliecť do nového šatu. Prišiel majster obkladač, ktorý to mal zrealizovať. Ešte som zabudla spomenúť, že medzi materiálom boli aj tehly, ktoré boli určené na vyplnenie priestoru medzi podlahou lodžie a vonkajším panelom. Tam bol architektom tohto domu naprojektovaný asi 15-cm nezmyselný otvor, cez ktorý nám častý bratislavský vietor zvykol vyfúknuť množstvo rôznych vecí. Ten otvor som si chcela dať zastavať už spomínanou tehlou. Robili to aj ostatní, ktorí v tomto našom a v ďalších domoch podľa tohto projektu bývajú.

Nastal teda dohodnutý júnový deň, kedy prišiel pán majster, ktorého mi zohnal vtedajší priateľ. Bol to jeho sused, ktorý mu mal touto prácou kompenzovať istú službu, ktorú mu môj priateľ poskytol.  Nikto netušil, aké horúčavy v ten víkend nastanú. Možno to bola teplota, ktorá sa na našej lodži šplhala k závratným výškam, možno to bol celkový prístup pána majstra k práci, možno to bolo preto, že vedel, že to bude vlastne zadarmo. No majster mal milión dôvodov na to, aby tú škáru nezastaval pripravenými tehlami. Rezignovala som a balkón sa teda obložil tak, že medzera tam zostala. Ten môj súhlas som miliónkrát oľutovala. Možno by sa nebolo nič stalo, keby bol pán majster odviedol poriadnu prácu. On nezačal klásť obkladačky presne s úrovňou  spodného okraja panela, ale kládol ich tak, že  spodný rad obkladačiek prečnieval o dva až tri centimetre cez jeho okraj. Stačilo len niekoľko dažďov a zimných snežení, aby sa voda od spodnej obkladačky dostala medzi obkladačku a panel, na ktorom bola prilepená. To spôsobilo, že sa obkladačky začali odlepovať. Postupne sa takto doteraz zošuchlo zo steny asi 25 obkladačiek, ktoré pekne ukladám do jednej krabice a dúfam, že sa budú dať použiť znova. Ani si nepamätám, že by sa bola niektorá rozbila, či poškodila.

A teraz už prídem konečne k tomu môjmu želaniu, či snu. Chcela by som mať peknú lodžiu. Zasklenú bezrámovým systémom, steny do výšky vonkajšieho panelu obložené buď tým keramickým obkladom a ak sa nebude dať použiť, tak potom radšej drevom. Ak by bolo toto všetko hotové, na lodžii si predstavujem peknú súpravu na sedenie. Sklápací stolík a drevenú rohovú lavicu. A veľa kvetov. Je moja túžba taká neskutočná? V momentálnej situácii je. Namiesto toho, aby som si pri peknom počasí, či večer sadla k šálke kávy alebo ku knihe na mojej peknej lodžii, slintám nad fotografiami balkónov a lodžií na internete. Napríklad aj nad týmito:

Chcela by som také zasklenie, ktoré by nerušilo celkový výzor domu, hoci ja už tŕň z päty tomuto domu nevytrhnem. Keby ste sa naň pozreli zvonku, uvideli by ste, že na našom dome je niekoľko rôznych typov zasklení, len minimum je takých, ktoré by som chcela aj ja.

Moja lodžia veľkým priestorom neoplýva, ale aj na malom priestore sa dá vyčariť útulné miesto. Som zvedavá, či sa mi niekedy podarí túto túžbu zrealizovať a tým si vytvoriť pre seba oázu oddychu v tejto petržalskej panelovej džungli. Stromy, na ktoré sa pozeráme z okien, mi túto atmosféru budú kladne dotvárať.  No a na záver ešte jedno moje konštatovanie. Nie, žiadneho chlapa nepotrebujem, len prácu a to dobre platenú prácu.

V dnešnom príspevku som z textu vyplývajúcich dôvodov musela použiť fotografie z internetu.

Pridaj komentár

