Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Moje internetové kontakty sa nerovnajú priateľom

Konečne som si našla čas na to, aby som si prečítala blogy, na ktoré som nemala v poslednom období čas. Natrafila som aj na článok o internetových priateľstvách .  Je to tam síce trošku neprehľadné, ale s trpezlivosťou sa to tam dá prelúskať. Po prečítaní prvej časti príspevku som sa na chvíľu zamyslela a k článku som napísala môj názor:

Priateľ a priateľstvo je v poslednom období najviac sprofanované slovo. Je to vďaka internetu, vďaka sociálnym sieťam, kde keď si pridáte do svojich kontaktov nové meno,  automaticky vám  ho nazvú priateľom.  Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale ja si pod slovom priateľ a priateľstvo predstavujem úplne niečo iné, nie človeka, s ktorým si vymením niekoľko  viet cez internet.  Mnohí ľudia potom asi ani nevedia, čo priateľstvo v skutočnosti je. Je to na škodu, lebo naozajstné priateľstvo je to najcennejšie, čo človek môže získať.  Pritom netvrdím, že aj z pôvodného internetového kontaktu sa raz nemôže stať priateľ.

Rozlišujete pojmy priateľ, kamarát, známy a internetový kontakt?  Rada by som poznala váš názor.

Ešte  citát o priateľstve:

Priateľstvo je jedna duša v dvoch telách.

(Aristoteles)

Špeciálne pre niektorých aj tento:

Buďme krajne podozrievaví voči takým výrokom

našich priateľov,

ktoré sú nám po chuti.

(René Descartes)

K tomuto poslednému výroku len toľko, že to neplatí len pre priateľov, ale aj medzi ľuďmi všeobecne. Som nakoniec rada, keď sa niektorí ľudia  prejavia čo najskôr. Stačí  trvať na svojom názore a “priateľstvo”  je fuč 🙂

2 responses to “Moje internetové kontakty sa nerovnajú priateľom

  1. Naďa 2. apríla 2012 o 15:58

    Pro mě je samozřejmé, že na FB nemám jen přátele i takové lidi, co jsou FB takto pojmenováni. Nijak jsem se nad tím nepozastavovala. Je pravda, že se lze dopracovat i k přátelství internetovému, tedy virtuálnímu a i po setkání ve skutečném světě to může tak fungovat, ale myslím si, že je to velmi zřídkavý jev.

  2. Daniela 2. apríla 2012 o 16:36

    No keď si už použila ako príklad facebook, tak tam budem pokračovať 🙂
    Všimla som si, že jeden môj facebookový kontakt má medzi “priateľmi” aj teba. Neviem, či sa poznáte reálne a či len z internetu. Ja sa s tou osobou reálne nepoznám. Preto by som v debate s tebou nepoužila spojenie, že máme spoločnú priateľku. Povedala by som, máme spoločný kontakt na facebooku. Toto som chcela mojím článkom, ktorý bol viac-menej reakciou na predošlú neverejnú diskusiu s jednou osobou, vysvetliť. Preto som napísala, že slovo priateľ je veľmi sprofanované. Nepoužíva sa iba tam, kde sa naozaj o priateľov jedná.

Pridaj komentár

