Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Ako sme v Benátkach kešku hľadali

So slovom geocaching som sa na internete stretla viackrát, ale nikdy som mu nevenovala viac pozornosti, nevedela som, o čom to vlastne je.  Ale keď syn pri našom výlete v Benátkach povedal, že ideme hľadať kešku, nemala som ani potuchy o tom,  o čom hovorí. Až keď mi povedal originál slovo, tak mi to už bolo jasnejšie, hoci som stále nevedela o geocachingu nič viac, len že sa  v reáli hľadajú nejaké body, ktoré nájdete označené na mape. Vraj už doma si pozrel na stránke, ktorá sa venuje tejto záľube (či ako to mám nazvať), či sa niekde v Benátkach ukrýva už spomínaná keška. A keďže také miesto na mape Benátok našiel, pokúsil sa ho nájsť.  Pre tých, ktorí o tom zatiaľ nič nepočuli, krátke vysvetlenie:

Cache, slovensky keš, býva vodovzdorná, väčšinou plastová schránka, do ktorej sa vloží papier, na ktorom sa zaznačia tí, ktorí kešku objavili. Zvykne sa do nej vložiť aj nejaký maličký darček pre nálezcu. Ten si však nálezca nemusí zobrať.  Určite viac informácií si každý dokáže vygoogliť.

Aj tento článok píšem práve vo chvíli, kedy išiel syn označiť kešku, ktorú našiel včera popoludní. Keďže  nemal so sebou žiadne pisátko, vrátil sa tam dnes. Ale vrátim sa k tej keške v Benátkach. Tú sme “neodlovili”. Na námestí, ktoré bolo len kúsok od označeného miesta, bola terasa  s reštauráciou, na jej okraji bol pult pre čašníkov. Vyzeralo to tak, že keška sa ukrýva práve na tom mieste. Už sme sa tam toľko dokolečka motali, že sme začali byť podozriví a čašníci si nás začali všímať. Tak sme radšej hľadanie kešky vzdali.

Som rada, že poznám ďalšiu zábavku. Nemám mobil, ktorý označuje súradnice, ani turistické GPS,  takže by som sa tejto hry zúčastniť nemohla, ale so záujmom budem sledovať, ako sa bude dariť môjmu synovi. Dnes bol označiť svoju prvú kešku, ktorú našiel v neďalekom okolí, kde bývame.

Sústredene zisťujeme aj na mape, či sme správne.

Súradnice smerovali buď k priestoru, kde sa nachádzala reštaurácia alebo do uličky smerujúcej   od nej.

Na tému Benátky si môžete pozrieť ďalšie články a fotografie tu:

Karneval v Benátkach: prvý raz aj naposledy

Gondoliéri, gondoly a iné benátske plavidlá

Benátky a gondoly v hudbe

Karnevalové Benátky

14 responses to “Ako sme v Benátkach kešku hľadali

  1. Naďa 26. februára 2012 o 11:44

    Slyšela jsem o tom, ale nikdy se na to nedala. Ráda jsem se prošla po Benátkách, kdysi jsme tam taky byli…

  2. Daniela 26. februára 2012 o 12:13

    Je to asi viac zábavka pre mladých 🙂 Som rada, že som ti pripomenula návštevu v Benátkach.

  3. Katarína Valachová 27. februára 2012 o 9:01

    To v hociakej mape je označený keš? Vysvetlila si to stručne, mám kopu otázok…. 🙂 Strašne sa mi to páči! Pripomenulo mi to detstvo, tzima, teplo, teplo, teplejšie… horíííš…. 🙂
    K.V.

  4. Katarína Valachová 27. februára 2012 o 9:03

    No, ten obrázok je super! To som ja?? 🙂

  5. Daniela 27. februára 2012 o 9:10

    Nepáči sa ti? :-))) To ti pridelil systém, nie ja.

  6. Jarka 27. februára 2012 o 11:12

    O této hře už jsem slyšela, ale ještě ji nevyzkoušela, bude to dobrá zábava, třeba pro rodiny, které rády výletují s dětmi. To hledání může být totiž docela dobrodružné a jestli je v každé krabičce i malý dáreček, můžou mít děti skvělý cíl. 😉 Na snímcích se zdá, že bylo v Benátkách docela teplo, před restaurací už je skoro letní pohoda. 😀

  7. Daniela 27. februára 2012 o 15:47

    Určite je to zaujímavá hra aj pre rodičov s deťmi. Hľadanie pokladov by mohlo deti pritiahnuť od televízorov viac do prírody. v Benátkach bolo krásne jarné počasie.

  8. Hanča Kdovíková 28. februára 2012 o 10:03

    Danielo, tak tohle je prima zábava, zatím jsem o ní jen četla, ale třeba někdy odzkouším 😀
    Jo a k té mé slovenštině při zpěvu, jsem rozená Moravačka, ale musím napsat, že mi váš jazyk přijde mnohem zpěvnější než čeština, tak to bude asi tím, proto jsi zřejmě neodhalila moji skutečnou národnost 😉

  9. Daniela 28. februára 2012 o 10:11

    Ďakujem za vysvetlenie aj za názov programu 🙂

  10. krtek64 27. januára 2015 o 20:33

    Ahoj Daniela, trošku ma mrzí, že vaša snaha nájsť keš nebola korunovaná úspechom. Možno by si mala potom väčšiu motiváciu do ďalších pokusov na iných miestach, ktoré by trebárs neboli tak “na očiach” ako to v Benatkách. Ale až si niekedy so synom vyjdete na bicykloch niekde do prírody a tam sa Ti podarí úlovok, možno prepadneš tomuto koníčku ako ja v článku, na ktorý si reagovala 🙂

  11. Daniela 27. januára 2015 o 21:55

    Ako si si mohol všimnúť, už sú to nejaké rôčky, čo som ten článok písala a odvtedy sa situácia zmenila tým smerom, že ani môj syn sa už tomu nevenuje. Škoda. Práve nedávno som sa ho pýtala, či sa k tomu nevráti a čo je s tým blogom, ktorý som mu na túto tému založila. Nenapísal do neho ani čiarku 😦 Ale tebe držím palce, aby ťa to držalo čo najdlhšie.

  12. krtek64 29. januára 2015 o 12:52

    Daniela, ďakujem za povzbudenie 🙂 Som zvedavý, ako dloho to vydží mne. Ale vzhľadom k tomu, že “keškuje” okrem oboch synov už i manželka, tak by som to odhadoval, že to chvíľu potrvá. Sám to momentálne považujem za rovnocennú výplň cykloturistiky ako fotografovanie 🙂

  13. Daniela 23. marca 2015 o 6:41

    Ani neviem, čo mi napadlo ísť teraz na tento blog a kliknúť na spamy. Našla som medzi nimi ešte tento tvoj komentár. Sorry, že ho odtiaľ uvoľňujem až teraz.

Pridaj komentár

