Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Hallelujah

To, že Leonard Cohen je jedným z mojich najobľúbenejších spevákov, som už na mojich blogoch písala. Článok z jeho bratislavského koncertu, na ktorom som sa zúčastnila, je TU.  Je to spevák, ktorého piesne sú často citovo hlboké, vyskytujú sa v nich nielen témy o medziľudských vzťahoch, ale aj témy náboženské.  Tentoraz sa nechcem venovať samotnénu Cohenovi, ale len jednej z jeho množstva piesní. Tou piesňou je nádherná skladba Hallelujah. Cohen naspieval Hallelujah v dvoch verziách. V roku 1984 naspieval biblickú verziu tejto piesne a o štyri roky neskôr to bola vzťahová verzia.

Desatero

Text piesne a jeho preklad nájdete na stránke Supermusic.sk

Táto pieseň má naspievanych stovky a možno aj tisícky cover verzií. Jednu z nich naspievala aj moja obľúbená česká speváčka Lucie Bílá. Pieseň sa volá Desatero a text, ktorý napísala Gábina Osvaldová má jenom deset vět…

a nemusíš znát kopce knih

a používat slovo hřích

ber to jako recept na kulajdu

a nemusíš stát v kostele

a vzývat strážný anděle…

[https://www.youtube.com/watch?v=j8nTr2vM_OI]

…text, ktorý netreba chápať len ako cirkevné desatoro, ale ako výzvu každému človeku na čestné a slušné konanie. Dúfam, že aj vypočutím týchto piesní som vám navodila príjemnú predvianočnú atmosféru.

Tu je text celý:

Ten text má jenom deset vět
Kdo chce, ten může přemejšlet
Však né každýho jeho obsah chytí

Že je to návod praktický
A asi platí na vždycky
Rozhodně má širší využití

Hallelujah …

Těch deset bodů božích vět
By klidně mohlo spasit svět
Jenže pořád někde něco vázlo

Jak umíme se vymlouvat,
Já kdybych moh, tak já bych rád…
Jenže jsme už dávno zvyklí na zlo

Hallelujah …

A nemusíš znát kopce knih
A používat slovo hřích
Ber to jako recept na kulajdu

A nemusíš stát v kostele
A vzývat strážný anděle
I když já tam radši občas zajdu

Hallelujah …

Tak předně bysme neměli
Furt lízt do cizích postelí
A lhát a rvát se, i když se to nedá

A udávat svý sousedy
Mít chuť na jejich obědy
Taky je to ostuda, až běda

Hallelujah …

A možná si zas vzpomenout
Že moc práce je dušežrout
A že je dobrý sednout si a zpívat

A možná děti naučit
Že slabí mají právo žít
Vždyť už se na to vážně nedá dívat
Hallelujah …

6 responses to “Hallelujah

  1. Le fille Ash 19. decembra 2011 o 13:19

    Ano! Tuhle píseň znám… jestli se nepletu, tak se ozvala i ve Shrekovi, že? Ale musím říci, že tahle původní verze je opravdu povedená. Zpěváka sice neznám, ale jeho charismatický a plný hlas mě dostal!

  2. Daniela 19. decembra 2011 o 14:22

    Teraz som sa zasmiala 🙂 Že či zaznela v Shrekovi, som do tejto chvíle nevedela, ale už viem, našla som si to na YT. Poznám tie zelené postavičky, ale vôbec netuším, o čom to je, ani aká hudba je vo filme. Nevidela som to, ani mi nehrozí v budúcnosti, že by som si to pozrela 🙂 Takže v tomto filme odznela ďalšia cover verzia Hallelujah. Leonard Cohen má svojich fanúšikov medzi staršími poslucháčmi, hoci na jeho koncerte som na moje veľké prekvapenie videla aj veľa mladých ľudí. A ako už trošku poznám tvoj vkus, bude sa ti jeho repertoár určite páčiť. Vyhľadaj si aj iné jeho piesne a daj mi potom vedieť.

  3. Danah 20. januára 2012 o 21:17

    A další společné téma – Leonard Cohen je i mým oblíbencem již drahně let 🙂
    ….jeho nezapomenutelná Suzanne ♥♥♥ a pak marně hledám píseň, kde jsou na počátku slyšet zvuky ranní ulice, kroky, řinčení lahví…nevím jak se jmenuje, já bych ji nazvala “těžké opilcovo ráno” 😀 …kdybys věděla o jakou písničku mi jde, napiš mi prosím její název, už jsem ji dávno neslyšela, kdysi na tom černém kotouči – elpíčko jsme tomu říkali 🙂

  4. Daniela 20. januára 2012 o 22:09

    Toto si mi dala ťažkú úlohu. Vôbec neviem, o ktorú pieseň ide. Možno tak bola nahratá iba na platni a ja mnohé pesničky poznám len z koncertných vystúpení. Ešte nedávno som mala doma jednu Cohenovu LP, ktorú som však dlhé roky nemohla počúvať, pretože sme nemali funkčný gramofón. Tak som ju poslala môjmu ex, ktorý si vraj kúpil nový gramofón. Píšeš o pesničke, ktorá bude určite z tých starších. Je mi ľúto, že som ti nepomohla. Skúšala si hľadať na youtube?

  5. Danah 21. januára 2012 o 16:01

    Danielka, zkoušela jsem ji hledat právě na youtube, ale najít nemohu, snad časem na ni narazím nečekaně…určitě byla jednou z těch starších.

  6. Daniela 21. januára 2012 o 21:45

    Ja som urobila jeden pokus, ale zatiaľ nemám žiadnu reakciu. Ak sa mi podarí zistiť názov pesničky, dám ti to vedieť.

Pridaj komentár

