Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Americká televízna reality show v slovenskej televízii

Nie je to tak dávno, čo som postrehla, že na jednej slovenskej televíznej stanici ide americká reality show. Neviem, ako dlho to už ide, ja som zatiaľ veľa častí nevidela. Z toho, čo som videla, môžem o tomto televíznom dielku, ktoré pre nemenovanú televíziu vyrobilo v slovenskom jazyku štúdio Daniela (fajn, nesie moje meno, ale nie je moje) napísať nasledovné:

Snívate o vlastnom dome? Tímy profesionálov vám poskytnú neoceniteľné rady pri nákupe domu, pričom nezabudnú na presnú kalkuláciu nákladov na jeho renováciu. Toto je hlavná myšlienka show. Ide v nej vlastne o kúpu starých, veľakrát z môjho pohľadu domov na zbúranie, ich renováciu a následný predaj. V seriáli vystupuje viac tímov, mňa zaujal tím rodiny Montelongovcov. S nimi som videla najviac častí.

Armando s manželkou Veronicou, o ktorej sa manžel vyjadril, že má vyberaný vkus a jeho brat David tiež s manželkou. Na začiatku jednotlivých častí Armando hovorí, že predtým, než začal s touto aktivitou, mal vo vrecku pár dolárov. Dnes je jeho firma prosperujúcou a expandujúcou firmou. Je to určite tým, že do biznisu dáva Armando svoje celé ja, že ani voči svojim blízkym nerobí žiadne ústupky. V niektorých momentoch sa mi jeho správanie zdá až príliš drsné, arogantné. Nielen voči dodávateľským firmám, ale aj voči svojim najbližším.

Ja som sa ale zamyslela nad tým, či dá takáto show niečo slovenskému divákovi. Aj keď som v tejto branži nikdy nepracovala, nemám k nej blízko, myslím si, že slovenský realitný trh je o úplne niečom inom. V prvom rade sa tu nestavajú domy ako v Amerike. Z dreva a sadrokartónu. To sú hlavné stavebné prvky v Amerike. Taký dom sa dá prerobiť za dva týždne, ale pri murovanom slovenskom dome je to nepredstaviteľné, aj keby u nás firmy pracovali tak, ako to je vidieť v tejto show.

Včera som videla časť, kedy rekonštruovali dom, ktorý kúpil Armando bez toho, aby ho vôbec videl. Prehnitý, smradľavý, plný švábov, starý viac ako 50-ročný dom. Neverila som, že za dva týždne, ktoré si stanovili na jeho prestavbu, sa im to podarí. Stihli ten termín aj napriek tomu, že im stavebná inšpekcia zhabala elektromer a odpojila elektrinu, pretože nemali pred začatím prác vybavené všetky potrebné povolenia, aj napriek tomu, že si Armando odskočil s rodinou na dovolenku do Mexika. Organizácia práce je to, čo si môže zobrať slovenský divák za vzor.

Kým sa rekonštruuje jeden dom, Armando už kupuje ďalší a kolotoč sa točí ďalej. Niekedy sa im podarí predať dom za dvojnásobok sumy,  ktorú do domu investovali, inokedy je to menej. Armando je tvrdý biznismen. Pri cenových jednaniach neskutočne tlačí ceny prác dole, aj so svojím vlastným malým synom komunikuje tak, že mu od mala vštepuje zásady tvrdého biznisu. Z tejto show sa našinec dozvie trošku viac aj zo života v Amerike. Vidí, v akých domoch tam ľudia žijú, v akom neporiadku zanechajú dom, z ktorého sa odsťahujú. Vidí aj to, akí ľudia chodia na obhliadku domov pri predaji, či dražbe domov. Z tohto pohľadu je show zaujímavá aj pre nás. Aspoň vidíme, že nie všetko je super v krajine, ktorá sa tvári ako pupok sveta.

Náš nový dom. To je názov relácie, ktorú nepravidelne sledujem na Jojke. Určite si ju obľúbilo viac slovenských divákov. Títo sa na webovej stránke televízie v diskusii k tejto relácii dožadujú hlavne lepšieho vysielacieho času. Aj keď ide relácia dvakrát denne, ani jeden čas veľmi nevyhovuje pracujúcemu divákovi. O tejto show by som mohla napísať oveľa viac, ale bude lepšie, keď si každý urobí svoj názor sám.

Toto je úryvok zo spomínanej  včerajšej časti:

Pridaj komentár

