Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Utopený hermelín

Nikdy som to nejedla, nikto mi doteraz o tom nehovoril, ako to chutí. Včera sme boli so synom na nákupe a do oka mu padli syry hermelín. Navrhol mi, či by sme si nemohli naložiť do oleja. Nenechala som sa dvakrát prehovárať, päť krabičiek týchto syrov sa vzápätí ocitlo v našom nákupnom vozíku.
Počas dňa mi syn mailom poslal recepty na spracovanie syra. Ani som ich nečítala, rovno som mu navrhla, aby to urobil on. Vraj si to dal kedysi v nejakej pivárni a že mu to vtedy chutilo. Tak si prispôsobil recept a použil tieto ingrediencie:

syr hermelín
cibuľa
cesnak
čierne korenie
nové korenie
bobkový list
olej  – olivový alebo slnečnicový

Očistená cibuľa a cesnak sa nakrájajú na tenké plátky, syr sa nakrája na menšie kúsky. Postupne sa striedavo dáva všetko do pohára a pridávajú sa korenia a bobkový list. Plne naložený pohár sa zaleje olejom. Môj syn robil dva poháre. Jeden zalial olivovým olejom a druhý slnečnicovým. Poháre uzavrel a vložil do chladničky.
Až na desať dní. Už sa neviem dočkať, kedy to budem môcť ochutnať.

 

 

 

5 responses to “Utopený hermelín

  1. Ľubica 30. júna 2011 o 9:23

    Túto delikatesu som ešte nerobila, idem vyskúšať aj ja. Radšej by som si dala hermelín, ktorý sa už vo vašej chladničke teší na ochutnávku. Chutil by mi určite viac, lebo by bol bez roboty. A potom pivo?
    Za výborný nápad a recept ďakuje Ľubica.

  2. Daniela 30. júna 2011 o 10:12

    Pozývam ťa 🙂 O desať dní by to malo byť jedlé.

  3. Hanka 30. júna 2011 o 14:22

    Mimi, u nás se prodává několik druhů naloženého hermelínu. Přiznám se, že jsem ho taky ještě v této podobě nejedla, ale musí to být lahůdka, naši mladí si ho kupují pořád. Na tvých fotkách vypadá velice lákavě.
    Posílám pozdrav. Hanka

  4. Daniela 30. júna 2011 o 15:35

    Hanka, ďakujem za pozdrav. Už sa neviem dočkať, kedy sa to bude dať jesť. Dúfam, že nebudem sklamaná. Vraj je to dobré s pivom. Keď mi nebude chutiť hermelín, tak si dám len to pivo 🙂

  5. Daniela 30. júna 2011 o 15:39

    Ešte niečo. Až teraz som si uvedomila, že pre teba som zostala Mimi 🙂 Tebe sa to moje druhé meno asi páči….Doporučujem ti prečítať si tú knihu, ktorú spomínam v pasáži o mne – Druhá jar Mimi Tulipánovej. Ja som sa na nej dobre zabavila. Dúfam, že nie si veľmi vážny človek a že máš rada humor. Potom je predpoklad k tomu, že knižku pochopíš správne.

Pridaj komentár

