Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Levanduľa

Keby som mala záhradu, určite by som v nej pestovala levanduľu. Záhony levandule, nielen jeden či dva korene tejto voňavej byliny. Často obdivujem fotografie z Provensálska, kde sa jej pestujú celé lány. Tie fotky ma fascinujú.

Aj ja som sa ju  rozhodla pestovať  na mojom balkóne. Kvitnúcu  rastlinu som si kúpila pred dvomi rokmi . Ďalšieho leta sa už nedožila. Koncom vlaňajšej jesene som  našla rásť  levanduľu vo voľnej prírode neďaleko záhrad na Devíne. Kúsok som si z nej priniesla domov. Opatrovala som ju celú zimu ako oko v hlave. Podarilo sa mi je prezimovať a na jar vyrástlo  množstvo nových výhonkov. Bohužiaľ, zatiaľ nekvitne, ani nevyzerá, že by sa tak skoro kvitnúť rozhodla. Musím byť trpezlivá a hádam sa raz tých jemných voňavých kvietkov dočkám.

Levanduľa má všestranné použitie. Od rôznych liečivých čajov, prísad do kúpeľa, plnia sa ňou plátené vrecúška, ktoré sa používajú proti moliam.

Túto fotografiu sa mi podarilo urobiť pomedzi latky plota v jednej bratislavskej záhrade.

Pravdepodobne sa vo veľkom pestuje aj v Chorvátsku, pretože pri mojich dovolenkách v tejto krajine som videla predávať množstvo pamiatkových darčekov práve z levandule.

4 responses to “Levanduľa

  1. Hanka 30. júna 2011 o 14:28

    Je to pravda, Mimi. Když jsem byla jedinkrát v životě na poznávacím zájezdu v zahraničí, projížděli jsme přes Provence, a ty lány jsem viděla, bylo to nádherné. Vůni levandule mám taky moc ráda a líbí se mi i jako kytička. Dárečky s vyšitou levandulí vypadají úžasně.
    Levandule ti určitě udělá radost i v květináči na balkoně. Hanka

  2. Daniela 30. júna 2011 o 15:45

    Jedinkrát na poznávačke a práve na takej, po ktorej túžim ja? No vidíš, aké máš šťastie. Vlastne aj ja som bola na viacdňovej poznávačke iba raz, práve v Paríži a jeho okolí. Potom to už boli iba také jednodňové poznávacie zájazdy.
    Hani, práveže mi tá moja levanduľa zatiaľ veľkú radosť nerobí, lebo vôbec nevykvitla.. Ale radosť mám už z toho, že som ju dokázala prezimovať. Mám rada kvety, vždy ich od jari do jesene nazhromaždím veľa, ale problém nastáva každý rok s príchodom zimy. Potom ich nemám kde prezimovať. To je nevýhoda takýchto panelákových teplých bytov.

  3. Mihaela C.P. 18. novembra 2011 o 15:15

    I tried few times to grow lavender in my garden, but over the winter it has disappeared .It doesn t grow as well as in warmer climate , mediteranean like .
    I like everything about flowers and you took some very nice pictures of them.

  4. Daniela 18. novembra 2011 o 17:02

    Thank you for your comment. I wonder if I can overwinter lavender, which is on the first picture.

Pridaj komentár

