Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Čo sa vám môže prihodiť, keď dáte výpoveď T-comu

Uvažovala som o tom, či sa mám naďalej zaoberať tým, čom sa mi dnes prihodilo. Ale asi je o tom potrebné písať, aby sa aj iní ľudia dozvedeli, ako pracujú niektoré spoločnosti, ktorých služby využívame.

Ono to začalo vlastne už v piatok. Nie, ono to začalo ešte v novembri, keď mi končilo dvojročné zmluvné obdobie v T-come. Pred dvomi rokmi som dostala od brata akciovú sim-kartu.  Za moje uviazanie sa vtedy ešte T-mobile mu  pripísali nejaké  klubové body. V tom čase som si myslela, že popri telefóne, ktorý som mala  od inej spoločnosti,  využijem aj tento, hlavne jeho 200 voľných minút, na ktoré som mala nárok po pretelefonovaní  predplatených 100 minút paušálu. V tom čase som bola ešte zamestnaná, tak tých 200 korún som nepovažovala za výdavok, ktorý mi ovplyvní mesačný rozpočet.

No   po čase som zistila, že mi bol druhý telefón zbytočný, veľakrát som neprevolala ani tých 100 minút, nie ešte voľné minúty. Keď sa blížil čas, kedy mi končilo viazanie, išla som osobne do T-comu v Auparku s tým, že číslo zruším.  No 10. novembra minulého roku som sa len predsa nechala prehovoriť na to , aby som si číslo naďalej nechala, že s ním môžem  i naďalej telefonovať za doterajších podmienok.  Po dvoch mesiacoch mi zavolali z T-comu, že telefonovať za pôvodných podmienok už nemôžem. Tak som sa znovu vybrala na kontaktné miesto spoločnosti, kde som dala výpoveď zmluvy o pripojení.

Včera dopoludnia mi prišla SMS, v ktorej ma z T-comu žiadali, aby som v pracovných dňoch v konkrétnych hodinách zavolala na číslo uvedenej pevnej linky ohľadne mojej výpovede. Moja prvá reakcia bola tá, že prečo mám volať ja, keď chcú oni niečo odo mňa? Povedala som si, že nezavolám. O pár hodín mi prišla ďalšia SMS, v ktorej mi ponúkali výhodné telefonovanie a kúpu Nokie za jedno euro.  Ako keby vôbec nebrali do úvahy to, že už majú odo mňa podpísanú výpoveď.

Dnes mi to predsa len začalo vŕtať v hlave a vzala som výpoveď do rúk, aby som si ju ešte raz pozrela, či v nej náhodou nenájdem nejakú chybu, prípadne, či sme pri podpise nezabudli vyplniť nejaký údaj. Tak som si povedala, dobre,  pre istotu tam radšej zavolám.

Po vytočení čísla z prišlej SMS som chvíľu počúvala odkazovač, ktorý mi oznamoval, že môj hovor preberie okamžite prvý pracovník, ktorý bude voľný. Nečakala som dlho, kým si ma prevzala podľa hlasu mladá dáma a ako prvé ma upozornila, že môj hovor si platím. To mi bolo od začiatku jasné, preto som sa jej obratom spýtala, k akej chybe došlo  v mojej výpovedi. Vraj ku žiadnej, no u nich je to bežné, že klientovi ešte aj napriek výpovedi ponúknu ich služby. Spustila naučené frázy, ale to som ju už nepočúvala. Skočila som jej do reči a spýtala som sa jej, že či si myslí, že to je normálne, aby mi poslali SMS s tým, že mám volať na vlastné náklady kvôli tomu, aby mi ponúkli ich produkty. A zase spustila nejaké frázy, to som ju už dohovoriť nenechala. Povedala som jej len toľko, že to považujem za vrchol drzosti, aby som si ja na vlastné náklady vypočula ich ponuku na služby, hoci som im pred pár dňami podpísala výpoveď.

Hovor som ukončila.  Po chvíli  sa mi pokúšala dovolať  znovu, ale hovor som neprebrala. Vyriešila to tak, že mi nechala odkaz v odkazovej službe – vraj bezplatne. No ja už naozaj nemám záujem vypočuť si ho. Neviem, či mi  je tej mladej dámy ľúto, že som jej znepríjemnila deň. Ale mne ho tiež na chvíľu znepríjemnila spoločnosť T-com. Vypočula si odo mňa to, čo by si mali vypočuť jej nadriadení. Teraz  už viem, prečo sú všade uprednostňovaní mladí ľudia. Bez skúseností, bez praxe, veľakrát bez vlastného názoru a možnože v mnohých prípadoch aj bez patričného vzdelania. Ktorý normálny človek v zrelom veku by bol ochotný robiť toto pre nejakú spoločnosť?  Šaška, či hromozvod pre nahnevaného zákazníka? Ja určite nie. Veď sa to prieči logike.

A to som sa v tomto mojom príbehu vôbec nedostala k cenám služieb slovenských mobilných operátorov. Kedy sa dostanú na úroveň cien operátorov v iných krajinách? Asi nikdy. Nedávno mi hovorila moja známa, ktorá žije vo Veľkej Británii, aké sú tam služby mobilných operátorov. Sem prišli zahraniční investori iba naryžovať. Ale to už nie je len ich chybou. Iba  využili to, čo sa im ponúkalo. Za čo zase naši mnohí štátni úradníci nezostali nasucho.

Pridaj komentár

