Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Sme zase o rok starší

Skoro som na to zabudla. Nie na to, že starnem, ale že je nový rok a s ním aj čas  novoročného koncertu viedenskej filharmónie. Spomenula som si až vo chvíli, kedy hodiny ukazovali čas  12,20. No čo už, možno nezabudnem na reprízu, ktorú bude vysielať rakúska televízia. Už  pred rokom som písala, že tento koncert je vysielaný do mnohých krajín sveta. Bohužiaľ, tá naša ani tento rok koncert nevysielala. Naša STV sa asi spolieha na to, že si ho môžeme naladiť na viacerých svetových staniciach.
A že som si ich naozaj mohla vyberať, tu je o tom dôkaz.
Mám rada tento hudobný žáner. Z nijakej inej hudby sa mi nezvyknú ježiť chĺpky na tele. Zábery na krásne priestory, k tomu tanečné kreácie  baletu, čo mi viac treba? Tak to bolo aj dnes. A ani dnes sa to nezaobišlo bez valčíka valčíkov, čiže Straussovho valčíka  Na krásnom modrom Dunaji a taktiež obľúbeného pochodu Radetzky Marsch. Neviem, čo by som za to dala, keby som sa raz na takomto podujatí  mohla zúčastniť osobne. Ach, nepredpokladám, že by sa našiel niekto, kto by ma tam pozval.
Nečudujem sa, že sú niektorí ľudia schopní za vstupenku na tento koncert zaplatiť až vyše 400 €. Ktovie, či sú v hľadisku naozaj všetci tí, ktorých tá hudba oslovuje, alebo je to pre nich len povinná spoločenská udalosť, kde sa potrebujú ukázať. Pravdepodobne sú tam zväčša politici, podnikatelia a vysoko postavení ľudia.
Okolo budovy viedenskej filharmónie Musikvereinsgebäude som už išla viackrát. Vždy si uvedomím, že je to domov hudobníkov, ktorí  dokážu vylúdiť nádherné melódie a tie sa každý rok prvého januára  vysielajú  priamym prenosom do mnohých krajín sveta. Moja vďaka patrí aj českej televízii, že som prostredníctvom ich programu ČT2 mohla znovu zažiť tento nádherný zážitok.
Pridaj komentár

