Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

O čom sa píše na diskusnom fóre na Profesii

Dnes ráno, tak ako skoro každý deň za posledných 9 mesiacov a dva týždne, som začínala prehliadkou nových inzerátov na webovej stránke Profesia. Takých, na ktoré by som mohla reagovať, je tam stále minimum. Niekedy sa už zamýšľam aj nad tým, aký zmysel má vypisovanie žiadostí a posielať ich zamestnávateľom, ktorí voľné miesta inzerujú. Veď reakcia na moje žiadosti je takmer nulová.

Občas si kliknem aj na fórum, ktoré je na tejto stránke. Tam sa vždy dozviem, že nie som sama, ktorá má podobné skúsenosti. Dnes som tam náhodou objavila komentár, ktorý kritizoval istú poisťovňu za to, že inzeruje každé dva týždne stále to isté voľné  miesto. Dotyčná vraj 3-krát poslala žiadosť, vždy jej prišla zamietavá odpoveď. No bola na tom podobne ako ja, ktorá som tiež na jeden z inzerátov tejto poisťovne reagovala.  Prišla mi od nich automatická odpoveď, že mám vyplniť dotazník na ich webovej stránke. Celá šťastná, lebo to bola vôbec prvá reakcia na moje žiadosti, som sa vybrala vypĺňať uvedený dotazník. No moja radosť netrvala dlho. Prišla som len po dátum narodenia a už tam bol hneď zádrheľ. Dátum sa nedal natvrdo napísať, ale ho bolo treba vybrať z ponúkaných čísiel dní, mesiacov a rokov. Klikám, klikám na tie roky, až som prišla na rok 1970. Odtiaľ ani za svet ďalej. Skúšam znova, ale dopracovala som sa k tomu istému. Dotazník ma ďalej nepustil, lebo som nespĺňala ich dôležitú požiadavku – narodila som sa pred rokom 1970. Spoločnosti som poslala mail s otázkou, prečo to tak je, no na odpoveď čakám dodnes.

Ľudia na fóre kritizujú, že niektoré inzeráty sa pravidelne opakujú a keď tam pošlú svoje žiadosti, vôbec im na ne nereagujú. O čo v tých prípadoch ide? Aj ja som rozmýšľala, prečo to tak je. Môj “agent” na Profesii mi “vhodné” ponuky posiela už viac ako dva roky, teda ešte skôr, ako som bola z práce prepustená, takže už mám veľmi dobrý prehľad o tom, ako to na Profesii funguje. Niekedy mám z toho dojem, že niektoré pracovné agentúry sú umelo vytvorené, ( ani tu radšej nechcem verejne napísať, čo si myslím, že kým), aby umelo vytvárali dojem, že pracovných ponúk je na trhu dosť. Mne sa totiž zdá, že sú tu iba preto, aby zverejňovali fiktívne inzeráty na voľné miesta a takýmto spôsobom niekomu vyrábali umelé štatistiky a tie sú potom používané v médiách. Myslíte si, že to je veľmi pritiahnuté za vlasy?

A čo úrady práce? Tie to nezaujíma. Keď som svoju skúsenosť s vypĺňaním dotazníka oznámila referentke, ktorej patrím, nebola vôbec zvedavá, o koho sa jednalo. Na úrade práce chcú od vás len potvrdenie, že si prácu hľadáte, nič iné ich nezaujíma. Neviem, akú skúsenosť majú iní, ale na mňa dosť zo začiatku tlačili, aby som si založila živnosť (stále netuším, s akou náplňou). Aj som mala zopár nápadov, no keď som si ich prekonzultovala so známymi,  alebo som si sama pozisťovala zopár vecí a v hlave si to dala všetko  dokopy, neboli to tie správne nápady, ktoré by ma dokázali v dnešnej dobe uživiť. No stále som myšlienku na živnosť úplne nezatlačila do úzadia, stále čakám na zaradenie do kurzu “Základy súkromného podnikania”. Pri poslednej návšteve na úrade práce som sa pýtala, ako to je s mojou prihláškou. Moja pani referentka mi oznámila, že žiaden kurz nedostanem, pretože v Bratislave nie je vysoká nezamestnanosť, tak tu sa vraj kurzy ani nerobia. Ale mohla by som si ho vraj urobiť na vlastné náklady, ale len u firmy, ktorú mi doporučí úrad práce. Tak toto mi skoro vyrazilo dych. Nezdržala som sa nemiestneho komentára. Asi nemusím zdôrazňovať, o čo v tomto prípade ide. Provízie vládnu svetom…Nemáte sa ani kde sťažovať, pretože ryba smrdí od hlavy. Pani ministerku zaujíma maximálne to, kam by mohla odpratať frajera svojej dcéry .

Spomenula som si, ako som raz na túto tému vyrobila jeden fotovtip. Tu je.

druzna_debata

No vidíte, zase som skončila tak, že si z vážnej veci robím srandu. Ale čo iné mi zostáva?

Pridaj komentár

