Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Čas fašiangových zábav a veselosti sa skončil

 

klauni Aj tento rok, ako po každý iný rok, trvali od Troch kráľov do popolcovej stredy fašiangy. Tento rok je tou streda tá dnešná. Osobne nemám žiadne autentické fašiangové zážitky, hoci mám už…..veľa rokov. Za môjho života som ani raz nebola na žiadnom fašiangovom bále, na plese, nikdy som nezažila pochovávanie basy a podobné zvyky. šišky Jediné, čo sa každý rok snažím počas tohto obdobia dodržať je to, že aspoň raz urobím šišky.  Aj tento rok som ich urobila. Skúšala som už aj fánky, tie sa mi však nepodarili, tak som zostala naďalej verná šiškám.

Zato som mala možnosť sledovať vo všetkých médiách, hlavne v tých bulvárnych, kde sa aký ples konal, ktoré takzvané celebrity boli na ňom, čo mali oblečené. Už 9. januára bol pred vyzdobený vchod do budovy starého národného divadla natiahnutý červený koberec, aby po ňom mohla vkráčať bratislavská smotánka a známe tváre nášho šoubiznisu do priestorov vyzdobených stovkami živých kvetov, kde na nich čakali delikatesy a najonakvejšie dobroty zo všetkých dobrôt. Páni v smokingoch a vo frakoch, dámy predvádzali róby od známych či menej známych módnych tvorcov. Muži prišli so svojimi manželkami, iní zase s milenkami, niektoré dámy prišli dokonca bez pánskeho doprovodu. Všetky televízie nabehli s kamerami a s redaktormi, ktorí nám ešte niekoľko dní približovali toto divadlo. Najtrápnejšia z trápnych redaktoriek, pomocou byliniek bohatým poprsím obdarená moderátorka, pripravila množstvo duchaplných rozhovorov, internetové stránky sa hemžili fotografiami plesajúcich dám, na ktorých predvádzali svoje večerné toalety. Jedna dáma si neodpustila túto zábavu aj napriek tomu, že len pár dní pred týmto veľkým dňom porodila svojmu bohatému milencovi dieťa. A chúďa, prišla na ples taká unavená, veď celý deň sa musela venovať príprave na večer. Zvládla kozmetičku, kaderníčku, nechtovú dizajnérku, stajlistku a neviem čo všetko ešte. Podotýkam, že všetky tieto procedúry absolvovala v priestoroch vlastného bývania.

Ako ubiehali ďalšie týždne tohto roku, pribúdali ďalšie a ďalšie plesy, hoci o tých sa až toľko nehovorilo.Ostatnú sobotu bol v priestoroch nového SND Bratislavský bál, keďže stánok tohto tradičného plesu je momentálne v rekonštrukcii. Tým ale nie je všetkým zábavám koniec. Aj napriek tomu, že v tejto krajine žije vraj až 70 % veriacich, hlavne katolíkov a dnešným dňom im začína veľký 40-dňový predveľkonočný pôst, ďalšie plesy a zábavy sú ešte v pláne až do konca februára.

Takto teda vyzerali moje tohoročné, ale aj minuloročné a mnohé ďalšie fašiangy. Ďalšie prídu zase o rok. Žeby som vám už po nich napísala konečne o tom, na ktorom plese som bola a akú róbu som si pripravila? To skôr motyka vystrelí…

pochovanie basy

4 responses to “Čas fašiangových zábav a veselosti sa skončil

  1. Katarína 18. februára 2010 o 19:39

    No, tak to tvoje " hoci mám už…veľa rokov" , ma dojalo… :-)Na fánky som úplne zabudla…. ale aj moja mama, ktorá ich robieva a po dcérach, ktorým sa nedaria, roznáša… 🙂 Dobre že si pripomenula, musím jej aj ja… :-)Na maškarný bál, taký pre dospelých, s identitou ukrytou pod škraboškami až do polnoci, tiež iba čakám… už veľa rokov…:-)) Našťastie, v školstve som si ich trošku užila medzi deckami, keď sme sa aj my učiteľky vyparádili…:-)A ples… no, na taký, ozajstný , dôstojný, plný valčíkov a večerných toaliet , tiež iba čakám… 🙂 Tie "plesy" mi niekedy pripadajú smiešne, hráme sa na niečo….. a o pár chvíľ sa to zvrháva na dedinskú zábavu um-ta-ta, striedajúc s v tom lepšom prípade s diskotékovými hitmi… v horšom- repete hitmi… Podľa mňa, by sa na PLESE malo tancovať len v pároch a len valčíky a tangá, žiadne polky ani vláčik typu Jede jede mašinka…Také sú plesy v Nieopere… 🙂 Ale, zas, aby som veľmi nekrivdila, bola som asi až na dvoch, ktoré boli celkom PLESOVÉ… 🙂 Ja sa rada zabávam, aj tancujem, aj bláznim sa, ale to už patrí podľa mňa do iných kategórií, nie plesových…:-)Vlastne aj ja čakám na tú Motyku :-)))

  2. ღ Daniela 18. februára 2010 o 21:32

    My sme už tiež raz aj fánky mali. Vtedy bola u nás moja mama a urobila nám ich…K tým tancom na plesoch. Vyzerá to dosť komicky, keď sa natriasajú v kruhu páni vo frakoch a dámy vo veľkých večerných toaletách.Aspoň ich poohovárajme, keď tam nie sme s nimi :-)))

  3. Eva 19. februára 2010 o 21:17

    Vďaka super kolegom sme na našej škole každý rok / už 20 rokov/pochovávali basu a ja som sa zapojila ako plačka. Revali sme všetci, ale od smiechu…no nemalo to chybu aj s praženicou… na lyžiarskom vždy končíme karnevalom a je to supeeeer!….Posledné roky sa u nás koná turistický bál na ktorom jede,jede mašinka, ale nikomu to nevadí…. myslím,že by si mala zahodiť motyku a roztočiť toooo… :o)))))ň

  4. ღ Daniela 20. februára 2010 o 9:43

    Pekný zvyk 🙂 Len ho aj naďalej udržiavajte. Roztočiť by som to mohla jedine ak s tou motykou :-))))

Pridaj komentár

