Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Pre koho bije tvoje srdce?

 

valentin Zase tu dnes po roku máme sviatok, o ktorom som sa ja a asi aj celá moja generácia v našej krajine dozvedela až po zmene pomerov v roku 1989. Deň svätého Valentína. Keď som ešte v začiatkoch pátrala, čo tento sviatok znamená, dozvedela som sa, že ide o sviatok zaľúbených.

A kto bol teda sv. Valentín? Jedna z legiend vraví, že sv. Valentín bol kňaz žijúci v Ríme v 3. storočí. V tom čase vládol cisár Claudius II, ktorý bol známy svojimi megalománskymi túžbami a krutými vojnovými výpravami. Napadlo ho, že ženatí muži sú slabšími vojakmi, pretože sa musia starať o svoje rodiny, a tak zakázal v krajine manželstvo. Sv. Valentín však napriek zákazu ďalej zasnuboval a oddával zamilované páry. Keď sa to cisár dozvedel, za jeho snahu spájať životy zamilovaných sviatosťou celoživotnej lásky ho dal popraviť.

Z tohto jasne vyplýva, že ide o deň, ktorý má byť venovaný láske medzi mužom a ženou. V tento deň sa zamilovaní obdarúvajú valentínkami a ďalšími romantickými darčekmi, aby vyjadrili hĺbku svojich ľúbostných citov. Sviatok má v sebe určite veľké čaro a aspoň kúsok z jeho posolstva by mal byť v každom dni počas celého roka. Ale čo je z tohto sviatku dnes? Valentínku vám pošle aj kamarátka – teda žena žene (podotýkam, aj keď nejde o homosexuálny vzťah), deti rodičom a podobne. Ja by som bola za to, aby zostal tento deň venovaný len tým, ktorým bol pôvodne určený. Aj keď mi to bude ľúto, že ja od nikoho žiadnu valentínku nedostanem. Ale to je už o inom…

srdieckonavalentina

2 responses to “Pre koho bije tvoje srdce?

  1. Eva 14. februára 2010 o 22:28

    Je pekné,keď obdaríme milovaného človeka, ale myslím si,že sa z Valentína stala viac komerčná záležitosť. V našich končinách nemá tento sviatok tradíciu a viac si dávajú valentínky mladí ľudia. Nechajme na nich, či sa tento zvyk udomácni aj tu.

  2. ღ Daniela 15. februára 2010 o 9:10

    Áno, ja si tiež myslím, že je to sviatok čerstvo zaľúbených a podľa mňa sa tento sviatok už udomácnil aj u nás. No a komercia ? Tá je už bohužiaľ vo všetkých sviatkoch.

Pridaj komentár

