Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Gotan Project – láska na prvé počutie

Nedávno si môj syn pustil vo vedľajšej miestnosti nejakú hudbu a ja som okamžite spozornela. Činnosť, ktorou som sa práve zaoberala, som nechala bokom a išla som aj ja počúvať. „Ja to poznám, niekde som to už počula“ hovorila som synovi. On mi na to odpovedal, že to poznám z nejakej reklamy. Lenže ja reklamy nepozerám, pochybujem, že som to počula v reklame. „Nie, to bol určite nejaký film a tancovalo sa v ňom“. Stále ma presviedčal o reklame, až sme sa napokon vybrali hľadať na internete a našli sme to, čo sme hľadali. Hudbu som počula v americkom filme Smiem prosiť. Odtiaľ som si tú hudbu pamätala, hoci som film videla len jedinký raz. Začala som pátrať ďalej, aby som sa o skupine, ktorá produkuje takú vynikajúcu hudbu, dozvedela viac.

Hudobná skupina Gotan Project vznikla v roku 1999 v Paríži ako multi-národná kapela, ktorá spopularizovala žáner elektrotango. Názov GOTAN je prešmyčkou slova TANGO. Jej zakladateľmi boli Francúz Philippe Cohen Solala, Argentínec Eduarda Makaroff a Švajčiar Christoph H. Müller.

Prvý album La Revancha del Tango vyšiel v roku 2001, po ňom nasledoval veľmi úspešný Inspiración Espiración, realizovaný v roku 2004. Práve on zabezpečil kapele celosvetovú popularitu. Ich hudba sa taktiež presadila aj v americkom seriáli Sex in the City alebo vo filme Shall We Dance. Tu na ich pieseň Santa maría (del buen ayre) tancujú vášnivé tango hlavní predstavitelia filmu Jennifer Lopez a Richard Gere. Uvedená platňa bola považovaná za jeden z najlepších vtedajších hudobných počinov vo svojom žánri. V popredí tejto hudby dominuje akordeón ako neodmysliteľná súčasť tohto argentínskeho tanca. Je to emotívna hudba, zabalená do jemne mrazivého elektronického podkladu.

Diskografia:

. 2000 Vuelvo Al Sur

.2001 El Capitalismo Foraneo

.2001 La Revancha del Tango

.2004 Inspiracioón Espiración

.2006 Lunático

.2006 El Norte

.2008 Gotan Project Live

Pridaj komentár

