Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Zo mňa už klavírny virtuóz nikdy nebude

noty_jpg Na internetovej stránke www.tv.sme.sk som nedávno objavila klavírnu školu. Že sa raz bude dať učiť na hudobnom nástroji cez internet, som v časoch, kedy som drala školské lavice ľudovej školy umenia, ani netušila. Vlastne vtedy som netušila ani to, že niekedy bude existovať nejaký internet. Tak som si povedala, že aj keď je klavír v našej obývačke poriadne rozladený, skúsim oprášiť moje vedomosti. No priznám sa, veľa ich nezostalo.

Uloženie rúk a sedenie pri klavíri som preskočila, pretože si to ešte pamätám. Moja učiteľka klavíra si dala na tom veľmi záležať, aby jej žiaci držali správne telo a ruky pri hre na klavíri. Dnes som s 3. lekciou  trénovala intervaly a hranie stupnice dvomi rukami. Nepamätám si, žeby sme sa kedysi učili hrať stupnice v rôznych rytmoch, spomínam si len na hranie v  jednom rytme. Som zvedavá, s čím budeme pokračovať v 4. lekcii.

Na kocúra Toma z kreslenej rozprávky Tom a Jerry nikdy nedosiahnem. Ten je so štúdiom hry na klavíri už poriadne ďaleko. Vlastne je z neho hotový virtuóz. Veď si len vypočujte Uhorskú rapsódiu od Franza Liszta v jeho podaní s miernou pomocou jeho večného súpera Jerryho.

 

A teraz pre porovnanie interpretácia tej istej skladby mojím obľúbeným klavíristom Maksimom Mrvicom.

 

Predo mnou stojí teraz otázka, na ktorého interpreta dosiahnem aspoň čiastočne.

2 responses to “Zo mňa už klavírny virtuóz nikdy nebude

  1. Eva 21. novembra 2009 o 22:19

    …skús nahrať tvoje klavírne vystúpenie a uvidííííme…porovnáááme….vyhodnotíme.. :-)))

  2. ღ Daniela 22. novembra 2009 o 9:24

    Tou tvojou poznámkou si ma fakt pobavila :-)))))

Pridaj komentár

