Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Z Devína na Sandberg

Na uplynulý víkend som si naplánovala turistickú vychádzku z Devína cez Devínsku kobylu na Sandberg. Pôvodne som chcela ísť už v sobotu, pretože predpoveď počasia hovorila, že nedeľa už nebude vhodná na výlet a hlavne nie na fotenie. Nakoniec to bolo presne naopak. Tentokrát ako už po mnohý raz to zase našim meteorológom nevyšlo.

V sobotu som už bola nachystaná, no keď som vyšla von z domu a pozrela smerom hore na oblohu, v tom momente som výlet do Devína zamenila len za prechádzku v lužných petržalských lesíkoch. Neľutujem ani tento čas, lebo bolo vonku príjemne, aj keď bolo pod mrakom. Vetrík povieval v korunách už pomaly opadaných stromov bolo počuť jemné šumenie, nohy sa zabárali do mäkkúčkeho koberca z napadaného lístia. Bol to vhodný čas nielen na prevetranie pľúc, ale aj hlavy.

Nedeľa prekvapila pekným slnečným počasím, tak som už pred jedenástou dopoludnia vyšla z domu a mestskou hromadnu dopravou som sa doviezla do mestskej časti Devín. Asi o trištvrte na dvanásť som z autobusu vystúpila na zastávke kúsok pod kostolom a hneď za kostolom som sa po červenej značke vybrala hore do lesa. Cestička viedla miernym stúpaním pomedzi záhrady, kde sa už začal otvárať pohľad na Dunaj, na rieku Moravu a hrad Devín. Bola som tu prvý raz, preto som pozorne sledovala značku a čakala som, kedy prídem k prvému rázcestníku. Ten ma znovu nasmeroval po červenej na Devínsku kobylu. Keď som prišla k ďalšiemu rázcestiu, nevybrala som sa hore na Devínsku kobylu, ale som išla ďalej po neznačenej cestičke, vtedy som vôbec netušila, kam ma dovedie. Ale keďže som videla, že po nej idú aj iní ľudia, nemala som obavy, že niekde zablúdim. Po niekoľkých desiatkach metrov som z cestičky odbočila do lesa a dostala som sa na miesto s krásnym výhľadom na Dunaj a hrad Devín. Koniec tejto cestičky sa nakoniec ukázal až nad Sandbergom. Tu som už po pravej ruke videla na mestskú časť Devínska Nová Ves a za ňou v pozadí sa tiahli Malé Karpaty, kde som videla aj hrad Pajštún, na ktorom som bola len nedávno. Po ľavej ruke sa kľukatila rieka Morava a za ňou bolo vidno kus rakúskeho územia.

IMGP2471

Pôvodne som chcela ísť ešte aj na hrad Devín, no únava mi to už nedovolila. Tak som nakoniec zišla dolu do mestskej časti DNV a odtiaľ som išla zase MHD domov. Už teraz viem, že si túto túru zopakujem na jar, kedy je táto oblasť ešte krajšia ako je teraz v jeseni. Už teraz sa na to teším.

One response to “Z Devína na Sandberg

  1. Eva 17. novembra 2009 o 21:59

    …u nás bolo opačné počasie…ale si sa krásne prešla…okolie Devína má svoje čaro…

Pridaj komentár

