Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Cez hranice troch štátov

Včera som sa po dlhšom čase rozhodla, že by som mohla venovať deň cyklistike. Počasie bolo vhodné práve na nejaký cyklistický výlet.S kamarátkou sme sa dohodli, že sa o pol dvanástej pred obedom stretneme pred divadlom Aréna v Petržalke. Cieľom nášho výletu mal byť Vojenský cintorín v Petržalke. Ja som vedela iba približne, kde sa nachádza, kamarátka nemala ani tušenie, kde to je.

Po menších peripetiách sme cintorín konečne našli a boli sme prekvapené, ako je pekne upravený. V kopci tesne vedľa cintorína je schovaný bunker, kde je výstava fotodokumentov z dvoch svetových vojen, no dnu sme sa nedostali, pretože bol zavretý. Úplnou náhodou sme tam stretli spoločného známeho, ktorý bol toto miesto ukázať svojmu priateľovi z Nemecka a mali naplánovanú trasu cez hranice troch štátov. Známy sa potešil, že nás stretol a ponúkol nám, aby sme išli na túru s nimi.S radosťou sme súhlasili, pretože sme obe už dávnejšie chceli túto cyklotúru absolvovať.

BA-Kittsee-Rajka-BA

Len kúsok od cintorína sme prešli slovensko-rakúskou hranicou v obci Kittsee. Na konci dediny sme odbočili na Pamu. Z Pamy viedla naša cesta do obce Deutsch Jahrndorf.  Za touto obcou sme prišli na rakúsko-maďarsko-slovenské trojmedzie. Pád železnej opony v roku 1989 majú v areáli trojmedzia pripomínať plastiky, ktoré  boli vytvorené medzinárodnými umelcami. Naša cesta pokračovala na maďarské územie, kde sme sa v obci Rajka naobedovali v reštaurácii blízko železničnej stanice. Typické maďarské jedlá a české pivo nám dodali sily na ďalšiu púť. Z Rajky sme sa po niekoľkých kilometroch dostali na maďarsko-slovenskú hranicu v Čunove. Tu sme odbočili na poľnú cestu, ktorou sme sa dostali až k čunovským jazerám. Naši mužskí spoločníci využili prestávku na kúpanie. Veľmi si vychvaľovali  príjemnú vodu. Nás však vojsť do vody nepresvedčili. Potom už naša cesta viedla  po známych miestach, ktoré som prešla nespočetne veľakrát. Okolo rusoveckého jazera sme sa dostali k ďalšiemu cieľu našej cesty, k bufetu U bosorky. Náš sprievodca nám sľuboval, že si tam posedíme pri country hudbe, no žiadna sa nekonala. Je po prázdninách, ochladilo sa, takže hudobné koncerty už na hrádzi skončili. Po poslednom občerstvení sme sa rozišli domov.

Celá trasa merala necelých 60 km.

Reklamy

2 responses to “Cez hranice troch štátov

1. Kati 7. septembra 2009 o 18:52

tak to musela byť fakt krásne únavná túra, ale krásna…. ak vidím počasíčko vydržalo……..

2. Eva 8. septembra 2009 o 20:12

Pekná trasa, najmä keď ste vyštartovali tak "skoro". Počasie ste mali tiež super. Unás je podobne, ale rána a večery sú už chladné.