Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Smutný koniec SkyEurope

 

DSC00925 Dnes v noci nastala dlhšie očakávaná chvíľa, letecká spoločnosť SkyEurope skrachovala. Do posledného dňa predávala letenky do rôznych miest Európy, pričom už v ten deň čakali na letiskách stovky ľudí, ktorí mali zakúpené letenky a ktorí mali v ten deň cestovať.

Finančné problémy mala táto letecká spoločnosť už dlhší čas, preto bolo dosť riskantné kupovať u nich nové letenky, hlavne na dlhé obdobie dopredu.  Je to škoda, že zmizne z trhu jedna nízkonákladová letecká spoločnosť, ktorá umožnila mnohým Slovákom cestovať do sveta slušne a rýchlo. Nesúhlasím s mnohými názormi, ktoré som čítala v rôznych diskusiách na internete, že jej služby neboli na zodpovedajúcej úrovni, že vozila ľudí ako dobytok. Nemám možnosť porovnať jej služby  so službami iných nízkonákladoviek, pretože som letela iba s touto. Mne jej služby vyhovovali až do času, kedy začali ich lety meškať kvôli zadržaným lietadlám. V tom čase som bola práve v zahraničí a veľmi pozorne som každý deň sledovala, ako sa to celé vyvinie. Už vtedy som mala obavy, či sa dostanem s mojou letenkou od SkyEurope aj domov. Napriek dvojhodinovému meškaniu som prišla domov presne tak, ako keby mi bol môj spoj odletel načas. Zo Schwechatu som stihla ten autobus, ktorý som mala v pláne.

Potom to na nejaký čas vyzeralo, že sa vráti všetko do starých koľají a ja som to riskla a kúpila som si letenku do Splitu. Kvôli nižšej cene z Viedne, pretože tie lacnejšie z Bratislavy už  boli vypredané. Keď sa blížil môj deň odletu, zase nastala panika okolo leteckej spoločnosti. Viedenské letisko odmietlo odbavovať ich lietadlá a tak som vďaka tomu letela z Bratislavy, ktorá prevzala odbavovanie všetkých letov tejto spoločnosti. Časy odletov presunuli v priemere asi o dve hodiny, no neboli dodržiavané ani tie. Tak som si niekoľko hodín presedela na bratislavskom letisku a už vtedy som tŕpla, ako pôjdem nazad. Počas dovolenky som viackrát išla kvôli SE do internetovej kaviarne, aby som mala čo najčerstvejšie informácie. Ešte večer pred odletom domov som sa osobne išla pozrieť na letisko v Splite, či a kedy mi môj spoj letí. Mne tento riskantný krok vyšiel. Z dovolenky som sa stihla vrátiť s pár hodinovým meškaním. No o tri dni na to už bolo všetko úplne ináč. Bankrot.

Takto vyzerá dnes webová stránka spoločnosti SkyEurope 

SE_koniec    IMGP0776

Príprava lietadla SkyEurope pri mojom poslednom lete dňa 27. augusta 2009 na letisku v Splite.

Bohužiaľ, lietadlá SkyEurope už viac do vzduchu nevzlietnu.

3 responses to “Smutný koniec SkyEurope

  1. Katarína 1. septembra 2009 o 20:44

    Ja som letela SE len dvakrát, ale vždy to bolo v poriadku.. Pred 3 rokmi… Je to fakt škoda, že to takto skončilo! 😦

  2. ღ Daniela 2. septembra 2009 o 10:08

    Smutné je aj to, že vraj predali približne 280-tisíc leteniek, ktoré majitelia už nebudú môcť využiť.Som zvedavá, kam išli tie peniaze…

  3. Katarína 2. septembra 2009 o 18:05

    To tiež, ale ľutujem najmä tých, ktorí sú ešte v zahraničí , vyhádzaní z peňazí, čakajúci, že sa o ich odlety niekto postará… To si fakt neviem predstaviť… Nezabudnuteľná dovolenka… naozaj…

Pridaj komentár

