Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Ako som strávila uplynulé dni

Dnes je posledný deň februára, dva mesiace tohto roku ubehli veľmi rýchlo. Vrcholí zima, obdobie, ktoré veľmi neobľubujem. Pekných slnečných dní býva málo a keď aj sú, nemám veľkú možnosť si ich veľmi užiť, lebo dni sú ešte krátke a v podstate celé ich prežijem v práci. V tomto období navštevujem častejšie kultúrne predstavenia, ktoré zase viac zanedbávam v období, kedy je už teplejšie, kedy sú dni dlhšie a ja sa ich snažím využiť pobytom  v prírode.

Za posledných 14 dní som navštívila tri rôzne podujatia. O návšteve kina som tu už písala. Teraz by som chcela povedať pár slov k ďalším dvom predstaveniam.

Už niekoľko rokov som chcela vidieť operu Giuseppe Verdiho Aida. Dlho sa mi nedarilo kúpiť OLYMPUS DIGITAL CAMERA

lístky na toto predstavenie.  Tentoraz som si už dva mesiace vopred vyhliadla termín a veľmi som sa na predstavenie tešila.  Bolo na čo.
Táto inscenácia opery je úžasná. Nádherná scéna, perfektné výkony spevákov sólistov, ale aj zboru. Nemôžem nespomenúť aj tanečné choreografie, ktoré obohacujú toto dielo. Pre mňa to bol zážitok, ktorý ma nabil na nejaký čas kladnou energiou a  pocitom  radosti.

 

 Toto už nemôžem tvrdiť po vzhliadnutí včerajšieho predstavenia činohry SND, Leonce a Lena. Podmanivo hravý a vzdušný príbeh lásky nóbl milencov, ktorých prekvapí obyčajný šťastný koniec – toto som si mohla prečítať o hre v programe divadla.  Rozpačité boli prvé minúty tejto hry, rozpačitosť zostala vo mne až do konca prvej časti.  Keď spadla opona za prvou časťou, poznamenala som, že som zvedavá, koľko ľudí sa po prestávke vráti do hľadiska. Nemýlila som sa, lebo niektorí namiesto návštevy toaliet alebo bufetov zamierili  k šatniam.
Leonce_blog Na začiatku druhej časti zostalo hľadisko preriedené, ale na scéne sa to trošku oživilo výstupmi ženských postáv.
Hru som chcela vidieť do konca, pretože som bola zvedavá, ako  skončí. Nedokázala by som odísť z predstavenia skôr už len z úcty k hercom, ktorí túto hru naštudovali. Veď zapamätať si toľko absurdných textov je podľa mňa nad ľudské siy. Hlavná postava – princ Leon – ktorého hral Ľuboš Kostelný – ich mal neúrekom.  V hre sú obsadení ďalší dobrí herci, ako je Robert Roth, Emil Horváth,František Kovár, Diana Mórová, Zuzana Fialová, krátku epizódu zahrala aj Gabriela Dzuríková a ešte mnoho ďalších.  Hra je vraj určená hlavne mladým divákom. Asi preto treba brať môj postreh s rezervou. Mladým divákom som bola už dávnejšie, nepochopila som možno autora, ale hlavne nie režiséra.  Nechce sa mi veriť, že túto hru napísal nemecký dramatik Georg Büchner  pred viac ako 150-mi rokmi. klanacka_blog

Podľa mňa by sa táto hra  skôr hodila do repertoára niektorého alternatívneho divadla, na dosky SND  mi akosi nepasuje.

Fotografie scéna z Aidy a Leonce a Leona sú z webovej stránky SND

 

2 responses to “Ako som strávila uplynulé dni

  1. Katarína 2. marca 2009 o 18:28

    Dani, niečo sa mi automaticky spúšťa na tvojej stránke… to je z Aidy? Si úžasná, keď sa zaujímaš a vnímaš rôzne žánre. Ja som bola len na jedinej opere na gymku-dávno pradávno-ale nič si z toho nepamätám, viem len, že to bola Madam Butterfly. A k tomu divadlu… no aj mne sa niekedy zdá, že rejžovia chcú byť za každú cenu " moderní" až to ich chápanie nikto nepochopí… :-(( O čom to potom je? Škoda takého dobrého obsadenia! Potom už je lepší taký klasický Ženský zákon… 🙂 (aj keď.. vraj aj ten bol už naštudovaný v záhoráčtine … :-I )

  2. ღ Daniela 2. marca 2009 o 20:34

    Ženský zákon v záhoráčtine som videla dvakrát a je to super predstavenie. Zaujímam sa naozaj o rôzne hudobné žánre, no je aj veľa takej hudby, ktorú nemusím…Na mojej stránke by si už automaticky nemala počuť nič, zrušila som všetko, čo sa mi samé otváralo. Aj keď tá hudba bola pekná, po čase ma omrzela. Z Aidy tu nemám nič, pretože som tento príspevok robila už napoly spiac. Hudbu som sem nevládala vložiť. Ale môžem tak ešte urobiť.Madame Butterfly som videla tiež, nie na strednej škole, ale pred poslednou premiérou tejto opery v SND som bola na verejnej generálke, čo bolo pred necelým poldruha rokom.

Pridaj komentár

