Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

Výstup na Veľkú homolu

Dnes sme sa zobudili do nádherného zimného slnečného dňa. Preto som si hneď ráno dala do vyhľadávača obľúbené turistické miesta v okolí Bratislavy. Jednou z ponúk bola aj vychádzka na vyhliadkovú vežu na vrchu Veľká homola.
Je to kopec v hrebeni na východnom okraji Malých Karpát vo výške 709 m nad morom a od Bratislavy je vzdialený niečo cez 30 km.Naším východzím miestom bola Zochova chata. Po dlhšom hľadaní miesta na parkovanie sme jedno miesto konečne našli a po červenej sme sa vybrali za naším cieľom.

DSCN6802
Najprv sme míňali lyžiarsky kopec, kde využívali prvý tohoročný sneh mladí aj starí lyžiari, sánkari, aj snowbordisti. Čas na turistických značkách oznamoval, že zo Zochovej chaty na vrchol s rozhľadňou je to hodina času. Keďže sme sa často zastavovali kvôli foteniu,  nám tá cesta trvala o čosi dlhšie. Posledný úsek pod vrcholom bol pre netrénovanú turistku, akou som ja,
dosť náročný. Môj syn už bol dávno na samom vrchu rozhľadne, kým ja som sa ešte len s vypätím posledných síl štverala hore do kopca. Výhľad, ktorý sa nám ponúkal na kraj vôkol stál za všetku tú námahu. Škoda len, že bol mierny opar, nevideli sme vraj to, čo sa ponúka vtedy, keď je vynikajúca viditeľnosť. Na vrchnej plošine sme sa stretli s turistami, ktorí tam zjavne neboli prvý krát a oni nám hovorili, že za pekného  počasia je dovidieť až na 105 km vzdialený vrch Vtáčnik alebo 127 km vzdialený Klosterwappen v Alpách.DSCN6809

Už tam hore sme snovali plány, že sem prídeme znova, no budeme si musieť lepšie vybrať počasie. Na druhej strane, dnes bol vraj jeden z mála dní, kedy hore nefučalo.
Potom sme zostúpili dole a vedľa rozhľadne sme sa pod prístreškom občerstvili a zohriali prineseným horúcim čajom. Nezabudli sme zapísať ani príspevok do knihy návštev.
Cesta dole už nebola náročná. Slnko sme mali za chrbtom a v lese vrhalo na stromy dlhé tiene.
Za dnešným dňom som si dala ďalšie plusko. Nesedela som doma, bola som na vzduchu a urobila som niečo pre svoje zdravie.

 

3 responses to “Výstup na Veľkú homolu

  1. Eva 11. januára 2009 o 17:33

    Pozerám, že aj v okolí Blavy máte kopce. Vybehnúť na ne je najlepší relax. Aspoň pre mňa. Ale vidím, že aj pre teba je "vybehnutie" dôležité. Len tak ďalej!!!

  2. ღ Daniela 11. januára 2009 o 21:20

    Veď Bratislava je obklopená prírodou. Na jednej strane Malými Karpatmi a na druhej dunajskými lužnými lesmi. A to sú miesta, kam chodím tráviť svoj voľný čas. Už vieš, že viac sú to tie lužné lesy, kam chodím od jari do jesene na bicykli. No s tvojimi aktivitami sa nebudem môcť nikdy porovnávať.

  3. Eva 12. januára 2009 o 22:22

    Keď človek bŕka celý život , pohyb je už ako droga. Ja už tiež poriadne fučím, ale sa nevzdávam.Prídem hore pomalšie. Hovorím, lepšie neskôr ako nikdy.

Pridaj komentár

