Zrkadlenie

Blog o mojom životnom štýle

LÁSKA, HRIECHY A NÁDEJE

 

Medzi pripravovanými titulmi vydavateľstva  Motýľ môžete v posledných dňoch nájsť ďalší román mojej sestry Jany Chmelovej

Láska, hriechy a nádeje.

Priazeň čitateliek si získal už jej prvý román, ktorý vyšiel pred necelým rokom pod názvom Vždy sa vráť.

V tiráži pripravovanej knihy sa píše:laska_hriechy_obalka

Ako sa nám dokáže zmeniť život za jediný deň, za jedinú minútu! Nečakané udalosti zásadne zmenia život aj hlavnej hrdinke príbehu, Eme. Na prahu dospelosti zostáva opustená, vnútorne vyprahnutá, oporu, ktorú túži nájsť vo svojej matke, nenachádza. Zakrátko spoznáva prvú ozajstnú lásku, do ktorej vloží všetky svoje prebudené city. Šokujúce odhalenie niektorých utajovaných skutočností ju privedie na šikmú plochu, nevie nájsť samu seba. Jej tápanie a večné hľadanie lásky pokračuje aj v pre ňu nenaplnenom manželstve, nevie si nájsť cestu ani k synovi, takisto matke nie je schopná odpustiť jej dávnu zradu. Neskôr je presvedčená, že to, čo hľadala, našla vo svojom, o desiatky rokov staršom milencovi. Až takmer tragický zásah osudu paradoxne ukončí jej dlhoročné trápenie a prinúti ju k nemilosrdným, ale potrebným rozhodnutiam.

Úryvok:

– No, konečne! Zvolala teta. – Aha, tam je!
Srdce mi skočilo do hrdla, zdalo sa, že z neho vyletí. Nohy sa mi podlomili, keď som ho zbadala v hlúčiku ľudí. Smial sa, niečo hovoril, pritom doširoka gestikuloval rukami a sem-tam nenútene objal vysokú, tenučkú ženu v krátkej bundičke s kožušinovým golierom. Na hlave mala pletenú pásikavú čiapku, z nej jej trčali neposlušné blonďavé vlasy. Môj pulz šalel, mozog sa zatemnieval, videla som len Filipovu ruku položenú na útlom pleci jeho spoločníčky. Vtom nás zbadal a zostal na okamih prekvapene stáť. Potom niečo povedal blondíne v pásikavej čiapke a nakoniec došli obidvaja k nám.
– To je ale prekvapenie! Malá Ema! To bol určite mamin nápad, mám pravdu? Otočil sa s načiahnutou rukou k svojej matke. Ona ju schytila a na obidve líca mu pricapila hlasné bozky.
– Pravdaže to bol môj nápad, máš radosť, však? Nevedela sa ťa chúďa dočkať. Vedela som, že sa červenám, keď na mne odrazu spočinuli toľké oči. Zacítila som Filipovu ruku, jeho pery na svojich, nepatrný dotyk jazyka.
– Toto je Ivana, moja suseda. Býva hneď podo mnou, – začula som ako v mrákotách. Stískala som tú známu veľkú ruku a stála ako prikovaná, neschopná čokoľvek povedať. Stále ma mátala pekná tvár jeho susedy, jej natešené oči a záhadný úsmev, ktorým nás obdarúvala, celkom isto si vedomá svojej výraznej krásy. Niečo hovorila, tuším, že je rada, že nás spoznala a že si ma predstavovala staršiu. Čo jej Filip o mne hovoril, a prečo? Spáva s ňou? Žiarlivosť mnou stále zmietala, nebola som ju schopná od seba odpudiť. Iba som sa prisprosto usmievala a najradšej sa prepadla hlboko pod zem. Filip ma objal, všetci sme prešli k vchodu do domu, vyviezli sa tesným výťahom najskôr na ôsme poschodie, kde vystúpila Ivana s podivným, veľavravným úškľabkom, z ktorého kričalo jasné, neomylné víťazstvo nado mnou, a potom na deviate, kde sme vystúpili my. Kriste, delí ich od seba iba pár metrov!
Byt, ktorý mal v podnájme pozostával z maličkej kuchyne a jednej izby s balkónom. Všade mal porozkladané knihy, alebo skôr skriptá, kostrbatým písmom zaplnené poznámkové bloky ležali aj na prenosnom televízore, na stolíku pri rozhádzanej posteli sa povaľovali poloprázdne vrecká od slaných tyčiniek a zemiakových lupienkov, kuchynská linka bola zaprataná použitými pohármi a prázdnymi fľašami od vína a šampanského. Prvé, čo mi napadlo bolo, že nie je až taký vyťažený ako sa mi snažil doma nahovoriť, mala som toho pred sebou rukolapný dôkaz.

Pridaj komentár

